کد خبر: 74909

اوضاع بازیکنان آمریکا 33 روز مانده به آغاز جام‌جهانی خوب نیست

ستاره‌های رو به افول برهالتر

33‌روز مانده به آغاز جام‌جهانی 2022 بخشی از ستارگان تاثیرگذار تیم‌ملی آمریکا از وضعیت آرمانی و ایده‌آل به دور هستند که همین موضوع و نتایج ضعیف شاگردان گرگ برهالتر در فیفادی گذشته کار یکی از بهترین نسل‌های فوتبال آمریکا در یازدهمین حضورش در جام‌جهانی را دشوار خواهد کرد.

بیست‌ودومین دوره جام‌جهانی درحالی برخلاف ادوار گذشته این تورنمنت در ماه‌های میلادی نوامبر و دسامبر برگزار می‌شود که این تغییر تقویم فرصت آماده‌سازی مناسب 32 تیم حاضر در جام‌جهانی قطر را کمی محدود کرده است تا بر همین اساس شرایط بازیکنان در تیم‌های ملی بیش از گذشته برای مربیان حاضر در مهم‌ترین تورنمنت فوتبالی جهان اهمیت پیدا کند. فارغ از وضعیت کیفی بازیکنان انگلیس و ولز در تیم‌های باشگاهی‌شان طبق شواهد به‌نظر می‌رسد 33‌روز مانده به آغاز جام‌جهانی 2022 بخشی از ستارگان تاثیرگذار تیم‌ملی آمریکا از وضعیت آرمانی و ایده‌آل به دور هستند که همین موضوع و نتایج ضعیف شاگردان گرگ برهالتر در فیفادی گذشته کار یکی از بهترین نسل‌های فوتبال آمریکا در یازدهمین حضورش در جام‌جهانی را دشوار خواهد کرد. 
فارغ از عملکرد قابل دفاع تایلر آدامز و برندن آرنسون در پیراهن لیدز یونایتد، شاگرد فعلی ماسیمیلیانو آلگری یعنی وستون مک‌کنی یکی از بازیکنان محوری و تاثیرگذاری است که یانکی‌ها بسیار امیدوار هستند به پشتوانه درخشش او دروازه ولز، انگلیس و ایران را فرو بریزند، اما او نیز همچون دیگر بازیکنان یوونتوس در ماه‌های اخیر روزهای خوبی را تجربه نمی‌کند تا ارمغان هافبک 24ساله در سری‌آ ایتالیا تا پیش از تقابل هفته یازدهم برابر امپولی، 609 دقیقه حضور در مستطیل سبز و تنها ثبت یک پاس‌گل برابر بولونیا است، البته شرایط مک‌کنی در لیگ قهرمانان اروپا کمی خوشایندتر است و او توانسته در دیدار رفت برابر پاری‌سن‌ژرمن دروازه جانلوئیجی دوناروما را فرو بریزد. 
وضعیت کریستین پولشیچ نیز که یکی از بازیکنان آمریکایی مطرح شاغل در لیگ‌های معتبر فوتبال اروپا است در فصل 2023-2022 روزهای نه‌چندان موفقی را سپری کرده است. او درمجموع رقابت‌های لیگ برتر فوتبال انگلیس و لیگ قهرمانان اروپا تنها توانسته 255 دقیقه برای آبی‌های لندن میدان برود. البته در دوران حضور گراهام پاتر روی نیمکت چلسی وضعیت پولشیچ بهبود یافته تا این مهره هجومی بتواند برابر کریستال‌پالاس زمینه‌ساز گل ‌دوم آبی‌های لندن شود و گل دوم شاگردان پاتر را برابر ولورهمپتون به‌ثمر رساند. اما به‌طور قطع هنوز شماره 10 چلسی با وضعیت ایده‌آلش که در فصول قبل به نمایش گذاشت فاصله‌ای قابل توجه دارد. 
عمکلرد فنی جیووانی رینا 19‌ساله نیز کاملا تحت‌الشعاع مصدومیت‌های تلخ در فصل فوتبالی 2022-2021 قرار گرفته و این پدیده زنبورها در فصل فوتبالی جاری 126 دقیقه در بوندس‌لیگا و 148 دقیقه لباس شاگردی ادین ترزیج را بر تن داشته که حاصل آن فرو ریختن دروازه هیچ رقیبی نبوده است. بازیکن مغضوب بارسلونایی‌ها یعنی سرجینیو دست نیز در تیم قرمز شهر میلان اوضاع رضایت‌بخشی ندارد و کاملا گوی رقابت را به پیر کالولو واگذار کرده و تا پیش از تقابل روسونری برابر مونزا در‌مجموع تورنمنت‌های معتبر باشگاهی اروپا برای شاگردان پیولی 250 دقیقه به میدان رفته است. 
سنگربان اسبق منچسترسیتی، زک استفان نیز بعد از پایان دوران مصدومیت از ناحیه زانو روزهای خوبی را در باشگاه میلدزبرو نمی‌گذراند و حاصل 900 دقیقه تلاشش در چمپیونشیپ انگلیس دریافت 14 گل و ثبت کلین‌شیت برابر روتردام و بیرمنگام بوده تا همین عملکرد نه‌چندان قابل دفاع نقش شایانی در تکیه میلدزبرو به رتبه بیست‌و‌دوم چمپیونشیب داشته باشد. مهاجم لیل فرانسه، تیموتی وه آ به‌تازگی از بند مصدومیت رهایی یافته تا بعد از 8 دیدار غیبت و نیمکت‌نشینی مقابل تولوز در دیدار هفته یازدهم شاگردان پائولو فونسکا برابر استراسبورگ به‌عنوان بازیکن تعویضی راهی میدان شود و زمینه دوبار فرو‌ ریختن دروازه حریف را مهیا کند البته او هنوز به‌صورت فیکس سنجیده نشده تا خیال سرمربی آمریکا بابت حضور مهاجمی تعیین‌کننده و زهردار در اردوی آمریکا راحت شود. همچنین نباید از افت لوکا د لا توره در لباس سلتاویگو غافل شد که موفق نشده لحظات قابل دفاعش در پیراهن هراکلس آلملو را زیر نظر ادواردو کودت تکرار کند و به‌جز 4 دیدار که حاصل آن 38 دقیقه حضور در مستطیل سبز بوده در دیگر رقابت‌ها از روی نیمکت عملکرد هم‌تیمی‌هایش را دنبال کرده است. 

مرتبط ها