کد خبر: 74856

چرا مسئولان شهری به حاشیه‌های نفت مسجدسلیمان ورود نمی‌کنند؟

ماجرای لیدرهای اجاره‌ای

مثل اینکه مسجدسلیمانی‌ها به یاغیگری لیدرهایش عادت دارند؛ چراکه پیش از این هم در زمان مربیانی چون تارتار، فکری و مجتبی حسینی اتفاقاتی از این‌دست رخ داده بود و برخورد جدی با آنها نشد. 

نیلوفر مژدهی، خبرنگار:چند ماه قبل گزارشی نوشتیم از یورش لیدرهای تیم نفت مسجدسلیمان و درگیری با بازیکنان این تیم. در همان مقطع برخی این اتفاق را تایید و برخی تکذیب کردند. از آن روز به بعد اما از این‌دست اتفاقات همچنان رخ می‌دهد. مثل اینکه مسجدسلیمانی‌ها به یاغیگری لیدرهایش عادت دارند؛ چراکه پیش از این هم در زمان مربیانی چون تارتار، فکری و مجتبی حسینی اتفاقاتی از این‌دست رخ داده بود و برخورد جدی با آنها نشد. 

 مسئول جنجال‌های تکراری کیست؟
این‌بار اما شرایط کمی فرق کرده است. تیم سروسامان خوبی گرفته و هرچند در دوبازی اخیر شکست‌های بدی را پذیرفت اما از ابتدای فصل عملکرد خوبی داشت. مشکل از وقتی شروع شد که مسابقات لیگ برتر را به‌خاطر اردوی تیم ملی تعطیل کردند. تیم خوب و سرحال نفت مسجدسلیمان با این وقفه دچار افت شد و در بازی‌های اخیر با شکست‌های پرگل همه را متعجب کرد. یک شکست سنگین 4 بر صفر مقابل نساجی و یک شکست 5 بر صفر مقابل تیم گل‌گهر، آن‌هم روی اشتباهات فردی وضعیت را نگران‌کننده نشان می‌دهد. 
شکست مقابل نساجی انتقاد‌هایی را درپی داشت وهیات‌مدیره مهاجری را فراخواند و از او توضیح خواست. این تیم هفته بعد با گل‌گهر بازی کرد و این سناریوی پراشتباه دوباره تکرار شد. اینجا بود که هوادارانی که اطراف ورزشگاه بودند یا با پارتی‌بازی به استادیوم راه پیدا کرده بودند شروع به اعتراض کردند. مهاجری انتقاد‌ها را پذیرفت و از آنها مهلت خواست. باشگاه نیز قول رسیدگی داد اما موضوع به همین‌جا ختم نشد و بعد از شکست مقابل تیم گل‌گهر برخی لیدرها افسارگسیخته در رختکن حاضر شدند و به سرمربی این تیم فحاشی کردند. 
در آن مقطع هدایت یزدی هرگونه درگیری و فحاشی را تکذیب کرد و مدعی شد فقط انتقادی وجود داشته و تیم نیاز به زمان دارد. حتی یکی دیگر از مسئولان باشگاه که به بهانه ممنوع‌المصاحبه بودن از اظهارنظر در این مورد امتناع کرد، درگیری را تایید کرده و مدعی شد اعتراضاتی صورت گرفته که درنهایت با کمک هدایت یزدی ختم‌به‌خیر شده است. او عنوان کرد مدیرعامل باشگاه جلسه‌ای تشکیل و در حضور رضا مهاجری آشتی‌کنان برگزارکرده و لیدها مجاب شدند از تیم حمایت کنند. این درحالی است که گل‌های دریافتی تیم نفت نه به‌دلیل ایراد فنی که همگی روی اشتباهات فردی رقم خورد که این تعداد اشتباه فردی در دو بازی هم در نوع خود جای تأمل دارد!

 چه کسی معاون باشگاه را تحریک کرد؟
هنوز چند ساعتی از شنیدن این اخبار نگذشته بود که خبر رسید در تمرینات نفت مسجدسلیمان آشوبی برپاست. این‌طور شنیدیم که حسین سوسنی، معاون فرهنگی باشگاه نفت مسجدسلیمان به‌همراه یک لیدر در محل برگزاری تمرین حضور پیدا کرده و نه‌تنها سعی در درگیری فیزیکی با رضا مهاجری را داشتند بلکه از الفاظ رکیکی علیه سرمربی تیم استفاده کردند. در ادامه خبر رسید که برخی حاضران و البته مسئولان باشگاه به‌سرعت موضوع را به دادستانی مسجدسلیمان اطلاع داده و در نتیجه رحمان ابوسعید دادستان این شهر در محل تمرین حاضرشده و معاون باشگاه و لیدر خاطی را به بازدانشگاه فرستاد. معاون فرهنگی باشگاه و لیدر مذکور یک روزی را در بازداشتگاه ماندند و بعد آزاد شدند. حال این سوال پیش می‌آید چه ماجرایی پشت پرده است و چه کسی به معاون فرهنگی که یک کارمند ساده و بدون قرارداد رسمی است چنین جراتی داد تا در تمرینات عربده‌کشی کند؟ آیا او از عواقب کارش بی‌خبر بود و نمی‌دانست چه آینده‌ای می‌تواند در انتظارش باشد؟ پشت این کارمند به کجا گرم است که پیه همه‌چیز را به تن خود مالیده است؟
در ادامه خبر رسید سوسنی از کار برکنار و به‌نوعی اخراج شده است. با این‌حال هیچ مقامی در باشگاه این موضوع را مطرح و تایید نکرد. در این بین اما سکوت معنادار هدایت یزدی جالب است. او که همواره در مورد اتفاقات مختلف واکنش نشان می‌داد این‌بار ساکت است و حتی در مقام تکذیب این اتفاقات هم بر نیامده است. از این‌رو این‌طور به‌نظر می‌رسد که مشکلاتی بزرگ‌تر از آنچه تصور می‌شود در این باشگاه درحال وقوع است. 

 مهاجری چه می‌گوید؟
این دقیقا همان موضوعی است که موجب ناراحتی رضا مهاجری شده است. سرمربی تیم نفت مسجدسلیمان از اینکه مدیریت باشگاه در مقابل اتفاقات اخیر سکوت کرده ناراحت است و مدعی است مدیران باشگاه نفت مسجدسلیمان باید واکنشی نشان می‌دادند و شرایط را تشریح‌کرده، اقدامی می‌کردند. او حتی به مدیران باشگاه عنوان کرده توقع داشت حرکتی قهری انجام شود. درست است که دادستان وارد عمل شده و افراد خاطی را بازداشت کرد اما مهاجری از مدیران باشگاه توقع برخوردی قهری داشت. 
او خواهان واکنش مسئولان شهری هم بود درحالی‌که در شهری که همه انتخاب‌ها حتی در ارگان‌های ورزشی و فرهنگی سیاسی صورت می‌گیرد نمی‌توان توقع داشت در مقابل چنین موردی واکنش نشان دهند. مهاجری حرف‌های زیادی برای گفتن دارد اما به «فرهیختگان» گفت در زمان دیگری در مورد این مسائل گفت‌وگو می‌کند؛ چراکه حالا زمان مناسبی برای بازگو کردن ایرادات نیست و آنها بازی‌های مهمی در پیش دارند.

 چه کسانی مهاجری را نمی‌خواهند؟
این‌بار اعتراض لیدرها با دفعات قبل فرق دارد. هیچ‌بازیکنی مورد خطاب آنها نبوده و به‌نظر می‌رسد این‌بار این لیدرهای معترض، خواهان برکناری رضا مهاجری هستند. نه‌اینکه این اعتراض‌ها در این دو هفته شکل گرفته باشد، به‌هیچ‌وجه! اتفاقا از ابتدای فصل تذکرهایی داده شد و عنوان شد که جای مهاجری در نفت مسجدسلیمان نیست اما اصرار مدیران باشگاه به همکاری با او باعث ملتهب شدن اوضاع شد. تا جایی‌که لیدرها به‌خود اجازه دخالت دادند و حتی معاون فرهنگی باشگاه نیز یقه‌ دریده در تمرینات عربده کشید و فحاشی کرد. 
گویا از دیدگاه مهاجری عده‌ای آمده و جو نامناسبی را درست کردند چراکه وقتی سه روز بعد از بازی چند لیدر به‌همراه معاون فرهنگی باشگاه به تمرینات آمده فحش ناموسی داده و مربی و ارکان باشگاه را به ناسزا می‌کشند و به همه اعضا توهین می‌کنند قطعا ماجرایی در پشت پرده درحال شکل‌گیری است.  جالب است بدانید فردی نزدیک به مهاجری ادعا کرده این مربی همه‌چیز را به هفته آینده موکول کرده و توقع دارد باشگاه و مسئولانش کاری کنند. درحالی‌که هنوز اقدامی صورت نگرفته و فقط می‌گویند معاون فرهنگی برکنار شده است. شاید اگر مدیرعامل این باشگاه در این شرایط شهامت صحبت داشت و آنچه حوالی تیمش می‌گذرد را توضیح می‌داد خیلی چیزها روشن می‌شد.  در اینجا فرضیه دیگری مطرح است و آن اینکه آیا هدایت یزدی خود خواهان ادامه همکاری با رضا مهاجری است؟ اگر این‌طور است چرا از سرمربی خود حمایت نمی‌کند. همان چیزی که مهاجری نیز به آن اشاره کرده و مدعی است برای روشن شدن موضوع تا هفته آینده صبر خواهد کرد. که اگر این‌طور باشد او که در این بین بازی خورده به‌زودی خود کوله‌بار بسته نفت را ترک خواهد کرد. 

 لیدرهای اجاره‌ای
باشگاه نفت مسجدسلیمان را اگر فقط در مدت حضورش در لیگ برتر بررسی کنید همواره مدیرانی در رفت‌وآمد بودند که لیدرهای خاص خود را داشتند. این لیدرهای اجاره‌ای تحت فرمان مسئولان جدید و قدیم باشگاه هستند به‌طوری که شاید باور نکنید اما هر مدیری که در این تیم بوده با خود لیدهایی اجاره‌ای دارد که کنترل تیم را برعهده می‌گیرند. در شهری که به‌دلیل اهمیت خاصش اغلب انتخاب‌های مهم، سیاسی است کمتر پیش می‌آید که نسبت به اتفاقاتی که این روزها در تیم نفت رخ می‌دهد واکنشی ببینیم. 
هرمدیری که بالای سر این تیم می‌آید چند لیدر اجاره‌ای دارد که بر مشکلات این تیم افزوده و دردی از تیم دوا نمی‌کنند. جالب است که این لیدرها بعد از برکناری مدیر انتخابی همچنان صاحب قدرت بوده و از آنجا که اجاره‌ای هستند به مدیر وقت خود پایبند می‌مانند از این‌رو مدیر مربوطه بعد از برکناری هم از دور دستی بر احوالات تیم نفت دارد و همین باعث می‌شود وقتی اوضاع بر وفق‌مراد پیش نمی‌رود با کمک این لیدرهای اجاره‌ای دست به‌کار شده اقداماتی همچون آنچه اخیرا در تیم نفت رخ‌داد را رقم می‌زنند. به همین دلیل است که در این مدت همواره تیم نفت درگیر دخالت، فحاشی و حتی زدوخورد بازیکنان با لیدرها بوده اما هرگز مقامی وارد عمل نشده و نسبت به این اتفاقات اقدامی اصولی صورت نداده است. عدم واکنش مسئولان شهری به این حواشی در نوع خود جالب است و یکی از عمده ناراحتی‌های رضا مهاجری است. 
حتی گویا با اینکه مهاجری در ملاقات با مدیران باشگاه گلایه‌هایی را مطرح کرد، اما در کنفرانس خبری قبل و بعد از بازی با تراکتور اشاره‌ای به ناراحتی‌هایش نکرد تا تیم درگیر حاشیه نشده و تحت‌تاثیر قرار نگیرد اما احتمالا به‌زودی سکوتش را بشکند. 

مرتبط ها