کد خبر: 74648

رفتار تند ساپینتو و ایده دفاعی یحیی باید تغییر کند

هشدار به سرخابی‌ها

وقتی پرسپولیس در بازی‌های تدارکاتی پیش از فصل نتایج جالبی نگرفت و در اکثر مسابقات دروازه‌اش باز شد، هواداران این تیم نگران شدند که قرار نیست این فصل هم مشکلات دفاعی این تیم برطرف شود.

کارشناسان و هواداران فوتبال پیش از شروع فصل بیشترین شانس قهرمانی را برای سرخابی‌های پایتخت قائل بودند و درحال‌حاضر هم دو تیم در بالای جدول در کورس قهرمانی هستند، اما آیا این به‌معنی قطعی بودن قهرمانی یکی از این دو تیم است؟ نگاهی به مسابقات برگزارشده در فصل بیست‌ودوم نشان می‌دهد که سرخابی‌ها درگیر مشکلاتی جدی هستند که می‌تواند آنها را از رسیدن به جام دور کند و شاید این فصل تیمی غیر از استقلال و پرسپولیس قهرمان شود اگر این مشکلات برطرف نشوند. خصوصا آنکه تیم‌های دیگر هم کاملا پتانسیل کسب عنوان قهرمانی را دارند.

 بفرمایید موقعیت
وقتی پرسپولیس در بازی‌های تدارکاتی پیش از فصل نتایج جالبی نگرفت و در اکثر مسابقات دروازه‌اش باز شد، هواداران این تیم نگران شدند که قرار نیست این فصل هم مشکلات دفاعی این تیم برطرف شود. با شروع لیگ قرمزها در چند بازی موفق به ثبت کلین شیت شدند تا امیدواری‌ها افزایش یابد اما در همان مسابقات هم درخشش بیرانوند باعث این نتایج شد. رفته‌رفته رقبا متوجه ضعف مفرط تیم گل‌محمدی در عمق دفاع شدند تا جایی که دربازی‌های اخیر تیم‌های رقیب بارها مقابل این تیم صاحب موقعیت‌های خوبی شدند و اگر واکنش‌های بیرانوند نبود احتمالا صدرنشین فعلی امتیازهای کمتری داشت و در صدر هم نبود. در همین بازی با تراکتور هم شاگردان گل‌محمدی موقعیت‌های زیادی به حریف تبریزی دادند و می‌شد شکست پرگلی را تجربه کنند. قطعا اگر یحیی فکری به حال عمق دفاعی تیمش نکند دوباره با چالش مواجه خواهد شد.

 خودزنی لب خط
زمانی که مدیران باشگاه استقلال اعلام کردند که ساپینتوی پرتغالی را به‌عنوان جانشین فرهاد مجیدی انتخاب کرده‌اند بیش از آنکه سوابقش به‌عنوان مربی مطرح شود صحبت از حاشیه‌هایش به میان آمد. او در تیم‌های مختلف بارها به‌خاطر اعتراض به داوری حاشیه‌های عجیبی خلق کرده بود و پیش‌بینی می‌شد در ایران هم رویه‌اش را ادامه دهد. دقیقا همین اتفاق هم رخ داده و هواداران استقلال اگرچه بابت مشکلات دفاعی تیمشان دلهره دارند اما بیشتر از آن نگران رفتارهای عجیب مربی پرتغالی هستند. رفتارهایی که بازی به بازی عجیب‌تر هم می‌شود و بعید نیست که به‌زودی تصاویر درگیری فیزیکی این مربی باتجربه هم منتشر شود. آبی‌ها می‌گویند این کارهای ساپینتو باعث ضربه زدن به استقلال خواهد شد و امیدوارند مربی‌شان دست از این رفتار بردارد تا شانس این تیم که بازیکنان خوبی در پست‌های مختلف دارد، برای دبل قهرمانی از دست نرود. 

مرتبط ها