کد خبر: 74342

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدحسین حسینی‌قمی:

بهترین فرصت برای تربیت روح جوان

یک جوان وقتی برود این راهپیمایی عظیم را ببیند، روحش بیمه می‌شود.

نکته‌ای بگویم در مورد اینکه بعضی‌ها خودشان نمی‌توانند به زیارت اربعین مشرف شوند ولی تلاش می‌کنند دیگران مشرف شوند. زحمت می‌کشند و خدمت می‌کنند. آیا اینها همان ثواب را دارند؟ «ثواب من زار الحسین(ع) بنفسه أو جهز إلیه غیره» ثواب کسانی که خودشان به کربلا می‌روند یا مقدمات کربلای دیگران را فراهم می‌کنند.
راوی سوال کرد که خدا چه ثوابی می‌دهد برای کسانی که مقدمات زیارت دیگران را فراهم می‌کنند؟ امام صادق(ع) فرمود: «یعْطِیهِ‌اللَّهُ بِکُلِّ دِرْهَمٍ أَنْفَقَهُ مِثْلَ أُحُدٍ مِنَ الْحَسَنَاتِ» (کامل الزیارات، باب چهارم) به‌اندازه هر درهمی که برای زیارت دیگری پول می‌دهد، خدا به‌اندازه کوه احد حسنات به او می‌دهد. «وَ یخْلِفُ عَلَیهِ أَضْعَافَ مَا أَنْفَقَهُ» یک درهم شما در راه زیارت دیگری به کربلای سیدالشهداء(ع) هزینه کنی، خداوند به‌اندازه هر درهم آن به‌اندازه کوه احد ثواب می‌دهد.
من تقاضا می‌کنم عزیزان بیایند بانی شوند. این موکب‌های خیلی کار خوبی است. ما از اول محرم در حسینیه‌ها و مساجد صندوقی بگذاریم و بگوییم کمک برای کسانی که می‌خواهند کربلا بروند و نمی‌توانند بروند. پدرها و مادرها و مسئولان یادشان باشد که این سفر تاثیر فوق‌العاده‌ای در جوان‌ها دارد. من خواهش می‌کنم اگر بناست پدر و مادرها بروند یا جوان‌هایشان بروند، حتما جوان‌ها بروند. جوان‌ها را مقدم بدارید. حتما جوان‌ها به این سفر بروند موثرتر است. یک جوان وقتی برود این راهپیمایی عظیم را ببیند، روحش بیمه می‌شود. مسئولان بخشی از بودجه فرهنگی را برای این سفر اختصاص بدهند مخصوص جوان‌ها که ان‌شاءالله سال‌های دیگر از کشور ما فقط پنج میلیون، 10 میلیون جوان ایرانی باشد.

مرتبط ها