کد خبر: 74280

کدام مربیان از منطقه سقوط فرار خواهند کرد؟

رحمتی؛ میهمان ناخوانده در انتهای جدول

به‌طور قطع تکیه زدن آلومینیوم به جایگاه چهاردهم یکی از شگفتی‌های فصل فوتبالی 1402-1401 است.

فارغ از جذابیت‌های همیشگی بررسی روند مدعیان کسب عنوان قهرمانی همواره یکی از نکات جالب و هیجان‌انگیز ادوار مختلف لیگ برتر تحقیق و واکاوی وضعیت تیم‌های قعر جدول است تا با سبک و سنگین کردن نکات فنی این تیم‌ها بتوان تیم‌های سقوط‌کننده به لیگ آزادگان و باشگاه‌های حاضر در دوره بعدی لیگ خلیج فارس را حدس زد. دوره بیست‌و‌دوم لیگ خلیج فارس در حالی به استراحت 20 روزه رفت که تیم‌های مس کرمان، هوادار، آلومینوم اراک، صنعت نفت و ملوان با تصاحب جایگاه‌های دوازدهم تا شانزدهم بیشترین خطر تا این لحظه را برای عدم حضور در دوره بیست‌وسوم لیگ برتر احساس می‌کنند.

4 تیم قابل پیش‌بینی در قعر جدول
بدون شک یکی از جذابیت‌های فصل جاری مسابقات حضور اسطوره باشگاه مس کرمان یعنی فرزاد حسین‌خانی روی نیمکت این تیم است. بدون تردید تیم تحت هدایت سرمربی 41 ساله از حیث خط حمله طعنه به باشگاه‌های بزرگ و پرمهره‌ای همچون فولاد و مس رفسنجان می‌زند اما هیچ‌گونه بلوغ از حیث نفرات و استراتژی در خط دفاعی آنها نسبت به مدت حضورشان در لیگ آزادگان دیده نمی‌شود. موردی که اگر راه‌حلی برای آن در تعطیلات فیفا دی پیدا نشود تقابل برابر فولاد و هوادار می‌تواند شرایط سختی را برای حسین‌خانی رقم بزند.
به‌طور قطع یکی از بزرگ‌ترین مربی فصل جاری مسابقات که به روی کارنامه حرفه‌ای خود قمار کرد شخصی نیست به جز ساکت الهامی که هدایت تیمی را قبول کرد که هدفش در فصل جاری کاهش هزینه‌ها و جوان‌گرایی بود. موضوع اشاره‌شده بزرگ‌ترین چالش این روزهای مربی تصاحب‌کننده 2 جام قهرمانی جام حذفی برای بسته نگه داشتن دروازه خود است. حریفان در 6 دیدار ابتدایی برابر هوادار موفق به ثبت آمار 6.69 امید گل برابر این تیم شده‌اند.
یکی از مربیان تازه‌وارد لیگ برتر شخصی نیست به جز رضا پرکاس که عملکردش در روی نیمکت صنعت نفت شانس صحت فرضیه ضعف او در سرمربیگری را بیش از گذشته اثبات خواهد کرد. تیم او نیز با مواجه شدن با 5.15 امید گل جز خطوط دفاعی متزلزل لیگ برتر است. اما نکته‌ای که می‌تواند باعث حضور دوباره آبادانی‌ها در لیگ آزادگان بعد از هشت سال شود به معضل هجومی آنها بر می‌گردد که طبق شواهد و قرائن مدرس فیفا موفق نشده با طراحی تمرینات مناسب از اضطراب شاگردانش درمقابل دروازه حریفان بکاهد.
هدایت قعرنشین فعلی لیگ برتر یعنی ملوان که به همراه ذوب‌آهن تنها تیم‌های در حسرت برد هستند برعهده بازیکن اسبق ملوان، پرسپولیس و تیم ملی یعنی مازیار زارع است که نسبت به 3 مربی اشاره شده در دوران بازی از تجارب گرانبهاتری برخوردار است اما این تجارب نتوانسته افکار هدایتگر بهترین خط دفاعی دوره قبل لیگ آزادگان را تبدیل به یک مربی قابل تحسین کند که تیم تحت هدایتش تا این لحظه حداقل موفق به ثبت 1 کلین شیت شده باشد.

غافلگیری در انتهای جدول
بدون شک اکثر هواداران و کارشناسان پیش از آغاز دوره فعلی لیگ برتر می‌توانستند حضور مس کرمان، هوادار، صنعت نفت و ملوان را در انتهای جدول پیش‌بینی کنند اما به‌طور قطع تکیه زدن آلومینیوم به جایگاه چهاردهم یکی از شگفتی‌های فصل فوتبالی 1402-1401 است. اتفاق تلخی که برآمده از اضطراب و تشویش تیم تحت هدایت مهدی رحمتی در یک‌سوم هجومی حریفان است تا دسترنج نماینده فوتبال اراک از ثبت امید گل 3.36 تنها به ثمر رسیدن 1 گل توسط محمدرضا آزادی و ایستادن در جایگاه پایانی از حیث گلزنی باشد. معضلی که نشان می‌دهد اگر طراحی تمرینات و تاکتیک هجومی مهندسی‌شده طراحی نشود، حضور بازیکنانی همچون آزادی، رضا جبیره، هانسل زاپاتا و والنتینو یوال نیز نمی‌تواند گره‌ای از کار تیم تحت هدایت رحمتی باز کند.

مرتبط ها