کد خبر: 74251

برنامه‌های تیم ملی فوتبال با کادر جدید مشخص شد

اصرار کی‌روش و فدراسیون روی نکونام

فدراسیون فوتبال و شخص مهدی‌تاج همچنان پای خود را در یک کفش کرده‌اند تا نکونام به تیم ملی اضافه شود.

با اضافه شدن کارلوس کی‌روش به‌عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران حالا برنامه‌های این تیم نیز متحول شده و قرار است برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های جدیدی برای این تیم در آستانه رقابت‌های جام‌جهانی صورت گیرد.
البته از آنجایی که اردوی اتریش و برگزاری دو دیدار تدارکاتی با سنگال و اروگوئه پیش از اینها و در زمان مدیران و مربیان قبلی هماهنگ شده بود، برای تیم جدید مدیران فدراسیون و مربیان تیم ملی چاره‌ای جز اجرای این برنامه باقی نمانده اما برنامه‌های داخلی تیم ملی با حضور کی‌روش تماما دچار تحولاتی شده است تا من‌بعد با دستور و تصمیمات سرمربی پرتغالی کار هماهنگ شود.
بر همین اساس و درحالی که قرار بود با برنامه‌ریزی سرمربی قبلی از امروز اردوی تیم ملی برای اعزام به اتریش و با حضور بازیکنان داخلی آغاز شود، این اردو به بعداز حضور کی‌روش در ایران موکول شده که برهمین اساس احتمالا این اردوی یکی‌دو روزه در تهران در پایان هفته جاری برگزار می‌شود.
طبق شنیده‌ها کی‌روش دوشنبه‌شب یا بامداد سه‌شنبه با دستیارانش به تهران می‌رسد و یکی‌دو روز بعد کار را به‌صورت رسمی در تهران آغاز خواهند کرد. در همین راستا ابتدا لیست آپدیت شده تیم ملی توسط کی‌روش از سوی فدراسیون اعلام می‌شود و سپس بعد از یکی‌دو روز تمرین در تهران، تیم ملی راهی اردوی اروپایی می‌شود. هرچند این احتمال وجود دارد تا سرمربی جدید تیم ملی در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه برگزار می‌شود تا قبل از اعزام تیم ملی به اتریش حاضر شود.
همچنین درباره وضعیت دستیار ایرانی کارلوس کی‌روش هم به‌نظر می‌رسد فدراسیون فوتبال و شخص مهدی‌تاج همچنان پای خود را در یک کفش کرده‌اند تا نکونام به تیم ملی اضافه شود و گویا مخالفت فولادی‌ها خیلی در این موضوع نقشی را ایفا نکرده است.
این درحالی است که گرشاسبی مدیرعامل باشگاه فولاد در این‌خصوص در صحبت‌هایی متناقض اظهار کرده بود: «در آخرین صحبتی که با نکونام داشتم، گفت محکم با فولاد ادامه می‌دهم و هستم. حالا چه اتفاقی در آینده بیفتد را اطلاع ندارم. نکونام تمایلی به جدایی از فولاد نداشت و آخرین صحبتش این بود که با فولاد ادامه بدهد. اما فوتبال است و نمی‌توان برای فردا برنامه‌ریزی کرد که قرار است چه اتفاقی بیفتد اما فولاد شرایطی را ندارد که نکونام از تیم جدا شود.»
با این تفاسیر به نظر می‌رسد تلاش‌ها سرانجام موجب شود تا چه‌بسا کار انتقال نکونام به تیم ملی نهایی شود و ظاهرا اسامی مطرح شده به‌عنوان آلترناتیو نکونام چندان جدی نیستند. برخی مدیران در فدراسیون فوتبال تاکید دارند که تحت هرشرایطی مشکل را حل می‌کنند تا نکونام (که گفته می‌شود ممکن است سرمربی بعدی تیم ملی برای مسابقات جام ملت‌های آسیا باشد) برای جام‌جهانی در کادر کی‌روش قرار بگیرد و بعید است که فولادی‌ها بتوانند مانع این مساله شوند. مدیران تیم اهوازی می‌گویند در گذشته هم نکونام گزینه استقلال بود و توانستند او را نگه‌دارند اما خوب می‌دانند که او درنهایت خودش تصمیم گرفت که به استقلال نرود و اگر می‌خواست، آن انتقال انجام می‌شد!

مرتبط ها