کد خبر: 74248

برد تراکتور، صعود تیم امیر، سقوط سپاهان

خروج استقلال از بحران با رفیق بلان، دلربایی لوکادیا در مسجد سلیمان

استقلال در تهران از سد نساجی گذشت و پرسپولیس هم در مسجدسلیمان به پیروزی رسید، سپاهان متوقف شد، گل‌گهر و تراکتور برهم نده شدند.

مسابقات هفته ششم لیگ برتر روز گذشته برگزار شد که در مهم‌ترین مسابقات استقلال در تهران از سد نساجی گذشت، سپاهان بار دیگر متوقف شد، گل‌گهر و تراکتور برنده شدند و پرسپولیس هم در مسجدسلیمان به پیروزی رسید، ضمن اینکه بازی فولاد و ملوان در انزلی هم به‌خاطر بارندگی‌ها و مساعدنبودن وضعیت زمین با تصمیم برگزارکنندگان لغو شد.

 طلسم‌شکنی آبی‌ها
تیم استقلال در ورزشگاه آزادی به مصاف نساجی مازندران رفت و با نتیجه 3 بر یک پیروز شد. پیمان بابایی در دقیقه 3، کوین یامگا در دقیقه 45 (پنالتی) و محمد محبی در دقیقه 50 گل‌های آبی‌ها را به‌ثمر رساندند تا آنها پس از دو بازی با پیروزی آشتی کنند. نساجی نیز که در دقیقه 81 توسط ایوب کلانتری از روی نقطه پنالتی به‌گل رسید، دومین شکست فصل خود را متحمل شد.  ساپینتو برای این بازی از سیدحسین حسینی، رافائل سیلوا، عارف غلامی، جعفر سلمانی، کوین یامگا، آرش رضاوند، مهدی مهدی‌پور (70 - سعید مهری)، روزبه چشمی (57 - سجاد شهباززاده)، مهدی قایدی (57 - زبیر نیک‌نفس)، محمد محبی (57 - صالح حردانی) و پیمان بابایی (46 - رضا میرزایی) استفاده کرد و برای نساجی هم علیرضا حقیقی، سیدعلیرضا ابراهیمی، امیرمهدی جانملکی، سعید بیگی، صابر حردانی (32 - متین کریم‌زاده)، اکبر صادقی (85 - محمد شریفی)، ایوب کلانتری، مهرداد عبدی (57 - فرزاد زامهران)، علی شجاعی (85 - محمدمهدی نظری)، رضا جعفری و کریم اسلامی (56 - آداما نیان) بازی کردند.  در دقیقه 3 بابایی پس از اینکه توپ را در محوطه‌جریمه نساجی تصاحب کرد، برخوردی با صابر حردانی داشت که آبی‌ها معتقد بودند داور باید پنالتی اعلام کند. مهاجم استقلال به‌خاطر تمارض و ریکاردو ساپینتو به‌دلیل اعتراض به داور با کارت زرد جریمه شدند. یک دقیقه بعد اشتباه مدافع نساجی سبب شد توپ به پیمان بابایی برسد. این بازیکن پس از دریبل علیرضا حقیقی توانست دروازه خالی‌ازدروازه‌بان نساجی را باز کند. در دقیقه 44 ارسال توپ روی دروازه نساجی با ضربه‌سر عارف غلامی همراه شد که توپ در ادامه به دست علیرضا ابراهیمی برخورد کرد. یاسر همرنگ در این صحنه در سوت خود به نشانه پنالتی دمید.  در دقیقه 48 جانملکی مدافع نساجی کارت زرد دوم خود را از همرنگ دریافت کرد و از زمین اخراج شد. دو دقیقه بعد پاس روبه‌جلوی غلامی دراختیار قایدی قرارگرفت. ستاره جنوبی استقلال در ادامه توپ را برای محبی ارسال کرد که این بازیکن سومین گل استقلال را به‌ثمر رساند. در دقیقه 81 عارف غلامی روی فرزاد زامهران مرتکب خطای پنالتی شد که ایوب کلانتری توپ را در دروازه استقلال جای داد. به این‌ترتیب استقلال سه بر یک برنده شد تا هم طلسم گل نزدنش مقابل نساجی بشکند و هم طلسم عدم‌گلزنی بابایی و محبی.

 برد تراکتور، صعود تیم امیر، سقوط سپاهان
سپاهان که فصل را قدرتمند شروع کرد و درادامه نتایج جالبی نگرفت در خانه به مصاف آلومینیوم اراک رفت که این بازی با تساوی بدون گل خاتمه یافت تا حسرت بردش برای چهارمین هفته ادامه داشته باشد. در دیگر بازی گل‌گهر سیرجان میهمان پیکان بود که با گل دقیقه 9 رضا شکاری به برتری رسید تا به بالای جدول برسد. اتفاقی که برای سپاهان برعکس رخ‌داد و باعث سقوط این تیم در جدول شد. تراکتور هم در تبریز به مصاف صنعت نفت آبادان رفت و با گل دقیقه 5+90 رضا اسدی به برتری رسید تا دومین برد متوالی را کسب کند و اسدی هم بهترین گلزن این فصل قرمزها لقب بگیرد! در دیگر بازی دیروز مس کرمان میزبان ذوب‌آهن اصفهان بود که این بازی با تساوی بدون‌گل خاتمه یافت.

پرسپولیس در صدر ماند
در یکی از دو بازی پایانی شب‌ گذشته تیم پرسپولیس در مسجدسلیمان به مصاف نفت رفت. گل‌محمدی در غیاب عالیشاه مصدوم از ترکیب علیرضا بیرانوند، گئورگی گولسیانی، مرتضی پورعلی‌گنجی، علی نعمتی، دانیال اسماعیلی‌فر، میلاد سرلک، سینا اسدبیگی، مهدی ترابی، سعید صادقی، سروش رفیعی و یورگن لوکادیا استفاده کرد.  در دقیقه 11 پاس بلند و ضربه سر روبه‌عقب رضا دهقانی به سامان نریمان در پشت محوطه جریمه با شوت زیبای این بازیکن وارد دروازه پرسپولیس شد تا خیلی زود تیم میزبان از سرخ‌پوشان جلو بیفتد. در دقیقه 3+45 لوکادیا در آخرین لحظات نیمه اول دروازه نفت را باز کرد، اما کمک داور در این صحنه گل سرخ‌پوشان را آفساید و مردود اعلام کرد.  در دقیقه 53 میلاد باقری مرتکب خطای پنالتی روی لوکادیا و با دریافت دومین اخطار از بازی اخراج شد. گلزن هلندی پنالتی را به گل مساوی قرمزها تبدیل کرد و در دقیقه 69 هم موفق به ثبت دبل شد تا تیم یحیی در یک بازی سخت، سه امتیاز حساس را کسب کند. در بازی هم‌زمان هم مس رفسنجان دو بر یک هوادار را شکست داد.

مرتبط ها