کد خبر: 74198

روسای دانشگاه آزاد در دو استان جزئیات فعالیت موکب‌های ایام اربعین را تشریح کردند

در کنگاور و چذابه میهمان دانشگاه آزاد باشید

 واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی به‌ویژه واحدهای مرزی، مانند دیگر دانشگاه‌ها خود را برای میزبانی از زائران امام حسین(ع) آماده کرده‌اند. 

فاطمه طاری بخش، خبرنگار:بعد از دوسال دوری دانشگاه‌ها از برپایی موکب‌های راهپیمایی اربعین، امسال قرار است دانشگاه‌های ایران در داخل مرز و برون مرز موکب‌هایی را برپا کنند و به خدمت‌رسانی به زائرین امام حسین(ع) بپردازند.
 واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی به‌ویژه واحدهای مرزی، مانند دیگر دانشگاه‌ها خود را برای میزبانی از زائران امام حسین(ع) آماده کرده‌اند. 
علی افروس، رئیس دانشگاه آزاد استان خوزستان و واحد اهواز درباره موکب دانشگاه اهواز در مرز چذابه گفت: «ما موکب بزرگی را به مساحت 350 متر در مرز چذابه دایر و تجهیز کرده‌ایم، برای پذیرایی و اسکان زوار محترم است.  به‌مدت 10 روز تا اربعین فعال خواهد بود و میزبان زوار امام‌حسین(ع) است.  ما علاوه‌بر تجهیز این موکب در تجهیز موکب دانشگاه آزاد در مسیر نجف تا کربلا نیز همکاری کرده‌ایم و پنج چشمه سرویس بهداشتی و دو چشمه حمام در مسیر نجف تا کربلا و پنج چشمه سرویس بهداشتی و یک چشمه حمام را در موکب چذابه قرار دادیم.» 
او ادامه داد: «همچنین یک ایستگاه صلواتی نیز در واحد اهواز ارائه کرده‌ایم. محلی نیز برای پاسخ به شبهات فرهنگی با همکاری نهاد رهبری تهیه کردیم، همچنین مبلغ 6 میلیون تومان را با کارمزد 4 درصد به‌صورت قرض‌الحسنه برای اساتید کارکنان و دانشجویان با هماهنگی سازمان مرکزی این ظرفیت فعال شد و سه روز مرخصی تشویقی نیز از سمت سازمان برای اربعین در نظر گرفته شده است. البته همه کارهایمان تنها به واحد اهواز خلاصه نشده، به‌طوری‌که در واحدهای دیگر مانند آبادان اقدام به برپایی موکب کرده‌ایم و حتی در خرمشهر هم در حد توان سرویس‌دهی می‌کنیم و برخی واحدهای دیگر نیز در حد ایستگاه صلواتی فعالیت می‌کنند.»
 استان کرمانشاه با توجه به اینکه جزء استان‌های مرزی کشور است، یکی از استان‌های شلوغ در ایام پیاده‌روی اربعین محسوب می‌شود. فرهاد گل‌محمدی، رئیس دانشگاه آزاد استان کرمانشاه و واحد کرمانشاه درباره تمهیدات اندیشیده شده، گفت:‌ «دانشگاه ما امسال در مرز کنگاور موکبی برپا خواهد کرد که در این موکب دانشجویان و کارکنان دانشگاه از زائران اباعبدالله پذیرایی خواهند کرد و زائران می‌توانند در موکب ما اسکان داشته باشند. دانشگاه آزاد موکب‌های برون‌مرزی و درون‌مرزی دارد و همین مساله باعث‌شده تا اکثر واحدها در برپایی این موکب‌ها فعال باشند.» 
 

مرتبط ها