کد خبر: 74130

موقعیت نادر

ابراهیم حاتمی کیا که گزارش یک جشن را  ساخت بعضی هم ریشان ما سیل نقد های ناجوانمردانه را روانه اش کردند،رنگ جناحی به ایده هایش زدند و تهمت های دیگر که بماند.

محمد زعیم‌زاده جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان: ابراهیم حاتمی کیا که گزارش یک جشن را  ساخت بعضی هم ریشان ما سیل نقد های ناجوانمردانه را روانه اش کردند،رنگ جناحی به ایده هایش زدند و تهمت های دیگر که بماند.

تا اینکه حاتمی کیا پیش نادر طالب زاده آمد و از راز اعتراضش گفت از عمق دغدغه هایش،که هنوز یک انقلابی پنجاه و هفتی است اما با برخی روش ها مشکل دارد،از اینجا به بعدش دیگر سعه صدر و  هنر طالب زاده بود در گفت و گو کردن و اعتمادی که حاتمی کیا به رفیق سید مرتضی داشت،جناب ابراهیم سنگ دلش را واکند،او عوض نشده بود همان همیشگی بود،صریح و دغدغه مند پر از ایده و البته جسور،چه خوب شد که آن حرف ها را زد و چه خوب شد که رخت چرک ها را در حیاط همسایه نشست بلکه روبروی آقای نادر نشست و گفت.

تاثیر این گفته ها بر جریان سینمای سالهای بعد واضح بود،هم بر سینمای حاتمی کیا هم بر جریان مدیریت سینما و رسانه.

پ ن:از نادر طالب زاده این یکی دو روز زیاد شنیده اید،من هم کمی فرصت نشست و برخاست با ایشان را داشته ام،در زمستان نود و پنج و بهار نود و شش،تواضع و حُسن خلق ویژگی شخصی اش بود، و اهل اعتماد بنفس دادن به جوان تر ها بود، در هنر و رسانه هم که زیاد در موردش گفته اند و شنیده اید،و البته به این نگاه جناب حاتمی کیا هم کم و بیش معتقد بود.

همه به جای خود.

مرتبط ها