کد خبر: 74043

درآمد 300 میلیاردی قرمزها از تبلیغات محیطی و ایرانسل

پرسپولیس منتظر سفر دیاباته به تهران، یحیی منتظر بازگشت آل‌کثیر

به نظر می‌رسد پرسپولیس خط حمله این فصل خود را با لوکادیا، مهدی عبدی، حامد پاکدل، شیخ دیاباته و عیسی آل‌کثیر تکمیل خواهد کرد.

اردلان بزرگ‌نیا، خبرنگار: پرسپولیس در‌حالی وارد چهارمین بازی‌اش در لیگ برتر شد که هنوز در تلاش است تا بازیکن مورد نظر خود را برای تقویت خط حمله خود جذب کند. البته زمان زیادی برد تا این تیم بتواند نام یورگن لوکادیا را به لیست مهاجمان خود در کنار مهدی عبدی و حامد پاکدل اضافه کند. حالا همان‌قدر زمان برده تا مذاکرات خود با شیخ دیاباته مهاجم سابق تیم‌های استقلال و الغرافه قطر را پیش ببرد. پرسپولیس تا اینجای کار مقابل تیم‌های ذوب‌آهن اصفهان، فولاد خوزستان، آلومینیوم اراک و صنعت‌نفت آبادان بازی کرده و باید آماده پنجمین بازی‌اش در لیگ برتر شود اما هوادارانش منتظرند ببینند بالاخره چه زمانی پرونده نقل‌و‌انتقالات این تیم در فصل جاری بسته می‌شود. این فصل پرسپولیس نفراتی همچون سید‌جلال حسینی، حامد لک، احسان پهلوان، سعید آقایی، رامین رضاییان، رضا اسدی ، شرزود تیمروف، منوچهر صفروف، مهدی مهدی‌خانی، علی شجاعی و علیرضا ابراهیمی را از ‌دست داد و نفراتی همچون علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی گنجی، گئورگی گولسیانی، دانیال اسماعیلی‌فر، سروش رفیعی، سعید صادقی، یورگن لوکادیا، محمد‌مهدی احمدی و سینا اسدبیگی را به‌خدمت گرفت و در تلاش است تا نام شیخ دیاباته را نیز به لیست نفرات این فصل خود اضافه کند. روزنامه «فرهیختگان» نگاهی انداخته به آخرین اخبار قهرمان 5 دوره پیاپی لیگ برتر ایران و نایب قهرمان فصل قبل فوتبال که در ادامه از نظر شما می‌گذرد.

 پرسپولیس منتظر سفر شیخ به تهران
از باشگاه پرسپولیس خبر می‌رسد که توافقات میان این باشگاه و شیخ دیاباته نهایی شده و این باشگاه منتظر است تا این بازیکن راهی ایران شود. گفته می‌شود دیاباته دیگر مشکلی برای حضور در ایران آن هم به همراه خانواده ندارد و توافقات این بازیکن با پرسپولیس بر سر مبلغ قرارداد نیز نهایی شده است. گفته می‌شود این بازیکن با دریافت مبلغ 380 هزار دلار موافقت کرده و آماده سفر به تهران است. البته باشگاه پرسپولیس هنوز بلیت پرواز برای این بازیکن تهیه نکرده و منتظر است تا شرایط سفر شیخ به تهران فراهم شود. گفته می‌شود این بازیکن در تهران تست آمادگی خواهد داد و قراردادش را امضا خواهد کرد.
طی سال‌های اخیر معمولا بازیکن کمتری از استقلال چه مستقیم و چه غیر‌مستقیم در پرسپولیس حضور پیدا‌کرده و مهم‌ترینش مربوط به زمان سرخپوش شدن علیرضا واحدی‌نیکبخت بود و بعد از آن علی انصاریان، علی علیزاده، هوار ملامحمد، الونگ الونگ، محمد قاضی، گادوین منشا، محمد نادری و آرمان رمضانی همگی از پرسپولیس به استقلال نقل مکان کردند.

 جای آل‌کثیر محفوظ است
مصدومیت عیسی آل‌کثیر و تعلل این مهاجم خوزستانی برای سپردن پای مصدومش به تیغ جراحان باعث شد تا پرسپولیس نام این بازیکن را از لیست نفرات خود در فصل 1401 کنار بگذارد. با توجه به پایان قرارداد این بازیکن این احتمال وجود داشت که با بهبودی، او سر از تیم دیگری در بیاورد اما ظاهرا باشگاه پرسپولیس قصد دارد یک جای خالی لیست خود را برای این بازیکن حفظ کند. گفته می‌شود آل‌کثیر تا دو ماه دیگر آماده حضور در میدان می‌شود و برای همین باشگاه پرسپولیس قصد ندارد یک جای خالی باقی‌مانده در لیست خود را (درصورت امضای قرارداد شیخ دیاباته) پر کند. به نظر می‌رسد پرسپولیس خط حمله این فصل خود را با لوکادیا، مهدی عبدی، حامد پاکدل، شیخ دیاباته و عیسی آل‌کثیر تکمیل خواهد کرد، البته تا پایان نیم‌فصل و تصمیمات احتمالی‌ای که یحیی گل‌محمدی در این خصوص خواهد گرفت.

 به دنبال اقاله قرارداد کارگزار
باشگاه پرسپولیس هنوز با کارگزار خود بر سر نوع قرارداد به توافق نرسیده است. با اشکالاتی که به قرارداد پرسپولیس و شرکت تبلیغاتی ایده‌پویان‌ماژ وارد شد به نظر می‌رسد پرسپولیس چاره‌ای ندارد جز اینکه بتواند به‌مانند قرارداد کارگزار قبلی خود آن را فسخ کند. گفته می‌شود ایراداتی که از یک طرف به رقم قرارداد و دریافتی پرسپولیس و زمان پرداخت آن و از طرف دیگر به سهم کارگزار از رقم قرارداد احتمالی پرسپولیس با اسپانسرهای دیگر بدون اینکه نقشی در آن قرارداد داشته باشد وجود دارد، باعث شده تا پرسپولیسی‌ها به دنبال فسخ این قرارداد باشند. با‌توجه به اینکه پرسپولیس نمی‌تواند این قرارداد را یک طرفه فسخ کند به دنبال اقاله قرارداد است و تلاش می‌کند در این مورد با کارگزار به توافق برسد. البته باید صبر کرد و دید آیا این اتفاق می‌افتد یا شرایط قرارداد درنهایت تغییر خواهد یافت. درویش در حاشیه مجمع فدراسیون فوتبال در‌باره کارگزار گفته بود که باشگاه عملا کارگزار ندارد!

 اتفاق نادر؛ جدایی یک خارجی با تسویه‌حساب کامل
خبر تسویه‌حساب 53 هزار دلاری پرسپولیس با شرزود تمیروف مهاجم جدید تیم پیکان جالب توجه بود. ظاهرا یکی از اتفاقات نادر یعنی جدایی یک بازیکن خارجی از پرسپولیس با دریافت رقم کامل قراردادش از این تیم در زمان مدیریت رضا درویش رقم‌خورده است. پیش از این معمولا هر بازیکنی که از پرسپولیس جدا می‌شد درنهایت با توسل به شکایت می‌توانست هم طلب اصلی‌اش را از باشگاه دریافت کند و هم دیرکرد آن را از سرخ‌های پایتخت بگیرد. باید دید آیا پرسپولیسی‌ها با منوچهر صفروف هم تسویه‌حساب کامل مالی کرده‌اند یا نه.

 درآمد 300 میلیاردی پرسپولیس در لیگ 1401
هرچند مشکلات میان پرسپولیس و کارگزارش هنوز حل نشده و احتمال قطع‌همکاری آنها وجود دارد اما گفته می‌شود فعلا پرسپولیس در این فصل یک درآمد 200 میلیاردی خواهد داشت. بعد از اینکه پرسپولیسی‌ها تبلیغات محیطی را به سازمان لیگ واگذار کردند گفته شد این باشگاه بابت هر بازی قراردادی 9 میلیارد تومانی با سازمان لیگ بسته است که از این درآمد 3.5 میلیاردش سهم سازمان لیگ خواهد‌بود. یعنی برای هر بازی 6.5 میلیارد تومان دریافت می‌کند که رقمی در حدود 190 میلیارد تومان خواهد‌شد. ضمن اینکه می‌گویند قرارداد این باشگاه با شرکت ایرانسل نیز 110 میلیارد تومان است که جمع این رقم به 300 میلیارد تومان خواهد‌رسید. این رقم جدای از رقم فروش سهام باشگاه است که در اختیار بانک‌شهر قرار گرفته. به نظر می‌آید پرسپولیس این فصل مشکلی از بابت مسائل مالی نداشته باشد. باید ببینیم گزارش‌های مالی باشگاه پرسپولیس در این‌رابطه چه خواهد بود.

مرتبط ها