کد خبر: 73725

تراکتور باز هم اخراجی دارد، حداقل یک استقلالی به تبریز می‌رود

عصبانیت بردیف؛ این چه تیمی است که بسته‌اند؟

مدیر تیم: هرچه سرمربی بخواهد انجام می‌دهیم اما 5 روز زمان بدهید

اعتراض بردیف به تیمی است که برایش بستند؛او اعتراض خود را به مدیران باشگاه اعلام کرده و خواهان برخی تغییرات شده است.

نیلوفر مژدهی، خبرنگار: شاید اوضاع در باشگاه تراکتور تبریز ظاهرا خوب به نظر برسد اما این‌طور نیست. قربان بردیف که تا پیش از این از برنامه‌های تاکتیکی راضی بود و تیم را رو به پیشرفت می‌دید در بازی با گل‌‌گهر متوجه مشکلات تیمش شد. همان‌طور که در خبرها آمد در جلسه آنالیز بعد از بازی این تیم مقابل تیم گل‌گهر بردیف نسبت به بازی‌های بی‌هدف، پاس‌های بی‌برنامه و حتی ریسکی بازیکنان معترض شد و از بازیکنان انتقاد کرد. این اما همه آن‌چیزی نبود که در این جلسه گذشت.
یکی از اساسی‌ترین برنامه‌هایی که این روزها در فوتبال روز دنیا می‌بینیم، شروع بازی از دروازه خودی و درنهایت رسیدن به دروازه حریف است. این چیزی است که بردیف در تمرینات به بازیکنان گوشزد کرده بود اما آنها اغلب آن را جدی نگرفتند یا نتوانستند به مرحله اجرا درآورند.
اگر به بازی‌های لیگ فصل قبل تیم‌های اروپایی دقت کرده باشید یا همین چند بازی فصل اخیر را دیده باشید، مشخص است که بازی از درون دروازه خودی آغاز می‌شود. آنجا که دروازه‌بان توپ را در اختیار می‌گیرد و همچون یک مدافع آخر به بازی‌سازی می‌پردازد و با کمک مدافعان بازیکنان میانی را صاحب موقعیت می‌کند. در تیم‌های فوتبال ایران اغلب چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد. این نقطه تاریک تیم بردیف هم هست. او در تمرینات روی این موضوع کار کرده بود اما در بازی با گل‌گهر نه‌تنها این تاکتیک را بین بازیکنان نیمه‌خودی ندید که حتی از مدافعان نیز چنین بازی‌سازی و عملکردی را ندید. او از مدافعانش می‌خواهد توپ را در زمین خودشان با هدف رسیدن به دروازه حریف به جریان درآورند. ازاین‌رو به توپ‌های بی‌هدف و ریسکی بازیکنان که احتمال از دست رفتن را افزایش می‌دهد، انتقاد کرد.

 عصبانیت بردیف از تیمی که تحویل گرفت
این مربی به‌روز که توقع دارد بازیکنان گران‌قیمتش بتوانند از پس اصول حرفه‌ای بربیایند، خوب می‌داند که جز با تغییرات اساسی در تیم تراکتور نمی‌تواند به وعده تحولی که داده، عمل کند و به همین دلیل از تیمش عصبانی است. او قطعا برای اینکه بتواند این اصول را به تیمش دیکته کند زمان بیشتری می‌خواهد. به هرحال آنچه بردیف در این یک هفته شروع مسابقات از خود نشان داد حکایت از یک مربی حرفه‌ای است و قطعا نتیجه‌گرفتن برای او و تیمش با این‌همه فاصله فنی که بین‌شان است، راحت نخواهد بود. از طرفی باید دید زنوزی چند هفته به بردیف فرصت می‌دهد؛ چراکه او مالک صبوری نیست و به جای عیب‌یابی صورت‌مساله را پاک می‌کند. ازاین‌رو اگر این مربی نتواند خیلی زود خود را با تیم هماهنگ کند و دستوراتش را در مغز بازیکنان فرو کند شاید به‌زودی چمدان‌هایش را ببندد. مگر اینکه شایعات اخیر درمورد نارضایتی بردیف از تیمی که بسته شده، درست باشد.
نکته دیگری که این روزها حوالی باشگاه تراکتور شنیده می‌شود اعتراض بردیف به تیمی است که برایش بستند. او که پیش از این برخی بازیکنان را با نظر خود به تیم تراکتور آورد، منتظر قرارداد کریم انصاری‌فرد و احسان حاج‌صفی با تراکتور بود، ازاین‌رو از تیمی که بستند و تحویلش دادند، چندان راضی نیست. می‌گویند او اعتراض خود را به مدیران باشگاه اعلام کرده و خواهان برخی تغییرات شده است. این تغییراتی که اخیرا در این تیم می‌بینیم نیز ناشی از همین تفکر است. این‌که خطیر تیم را بسته یا هر فرد دیگری، هرچه هست مورد تایید بردیف نیست و این را می‌توان در تمرینات تراکتور در چهره بردیف دید. نارضایتی درصورت این مربی نمایان است و تراکتوری‌ها اگر می‌خواهند شاهد فصلی آرام باشند باید در این چند روز رضایت این مربی را جلب کرده و نفرات موردنظرش را به خدمت بگیرند. ازهمین‌رو مدیرعامل تازه‌وارد تراکتوری‌ها به‌صراحت اعلام کرد بردیف هرچه بخواهد برایش انجام می‌دهیم و هر بازیکنی بخواهد جذب می‌کنیم.

 حداقل یک استقلالی در تراکتور
مدیرعامل جدید باشگاه تراکتور اعلام کرد شیخ دیاباته در لیست آنها نیست؛ اما علی‌اکبر ذوالمجیدیان، مدیر تیم تراکتور این موضوع را تکذیب نکرد. او که می‌توانست با صراحت مذاکره با شیخ استقلالی‌ها را تکذیب کند، برای پاسخ به این سوال 5 روز دیگر از ما فرصت خواست. وی در گفت‌وگو با «فرهیختگان» اعلام کرد: «برای پاسخ به این سوال باید 5 روز دیگر به من فرصت دهید. صبور باشید و 5 روز دیگر در این مورد و سایر مسائل مربوط به نقل‌وانتقالات جواب قطعی می‌دهم.»
بااین‌حال نکته جالب درمورد شیخ دیاباته این است که صفحه اینستاگرامی که از سوی این بازیکن فعال است درواقع صفحه‌ای فیک است که هرازگاهی بازی رسانه‌ای راه‌انداخته و برخی مسائل را به شکل شایعه یا حتی واقعیت نمایان می‌کند. درواقع صفحه اصلی شیخ مدت‌هاست فعال نیست و او در این صفحه پربازدیدی که در آن عکسی از خود با پیراهن سرخ منتشر کرده، نه فعالیت دارد و نه حتی از وجود چنین صفحه‌ای باخبر است.
جالب است که این صفحه هر بار حتی بسیاری از اهالی فوتبال را گول می‌زند. این‌بار اما این صفحه پربیراه نگفته و با عکسی که منتشر کرد هم پرسپولیس و هم تراکتور را که برای جذب بازیکن تلاش می‌کردند متوجه این مهاجم کرد. شیخ البته در ایران موفق بود اما در تیم قطری‌اش چندان موفق نبود. بااین‌حال به‌دلیل حضور علی خطیر در هیات‌مدیره باشگاه تراکتور این انتقال دور از ذهن نیست و می‌تواند خیلی جدی دنبال شود.
دیگر مهاجم استقلالی که مدنظر تراکتوری‌ها قرار گرفته، ارسلان مطهری است که البته می‌گویند از سپاهان اصفهان هم پیشنهاد دریافت کرده است. ارسلان هفته اول برای استقلال بازی کرد؛ اما نظرات را به خود جلب نکرد. او که در زمان فرهاد مجیدی هم به‌عنوان مهاجم جانشین موفق‌‌تر از مهاجم فیکس بود در استقلال ساپینتو هم چنگی به دل نزد تا سازش همچنان برای استقلال ناکوک باشد. ارسلان این‌بار در مقابل انتقال به تراکتور واکنشی نداشته است و شاید بدش نمی‌آید شانسش را در تیمی دیگر امتحان کند. بااین‌حال استقلالی‌ها درصورتی با جدایی این مهاجم موافقت می‌کنند که وی به‌صورت قرضی راهی تراکتور شود. این دقیقا نقطه مقابل درخواست تراکتوری‌هاست. هرچند اگر موافقت نکنند، نمی‌توانند ارسلان را به خدمت بگیرند. از طرفی با اضافه شدن قایدی و ترافیکی که در خط حمله این تیم به وجود آمده، استقلال چاره‌ای جز واگذاری او ندارد. این درحالی است که بردیف دو مهاجم خارجی را نیز به تراکتوری‌ها پیشنهاد داده و شاید با مطهری موافق نیست که به جذب مهاجم خارجی اصرار دارد.
اما شانس محمد حسینی برای انتقال به تراکتور از دو استقلالی دیگر بیشتر است. او به‌دنبال حل شدن مشکل خدمت سربازی سیاوش یزدانی و بازگشت او در لیست مازاد قرار گرفت و از اتفاقاتی که رخ داده عصبانی است؛ اما شخصا می‌خواهد از این تیم جدا شود و خواستار این شده که تکلیفش را زودتر مشخص کنند. البته تاکید دارد حالا که او را نمی‌خواهند باید رضایتنامه‌اش را قطعی بدهند نه قرضی. باشگاه استقلال اما در این مورد تردید دارد. اما اگر می‌خواهد او را از لیست خارج کند، درنهایت مجبور به این کار خواهد شد. ازاین‌رو شانس این مدافع از سایرین برای تراکتوری شدن بیشتر است.

 بازیکنی به 2 اخراجی تراکتور اضافه می‌شود؟
عملکرد ضعیف دو بازیکن تراکتور در اردوی ترکیه باعث شد بردیف عذر آنها را بخواهد. گویا قرارداد محمدرضا خان‌زاده و مرتضی خراسانی فسخ شده و این دو می‌توانند به تیم‌های دیگر بروند. نکته اما اینجاست که با وجود نارضایتی بردیف از این تیم و کمبود جا برای جذب بازیکن ممکن است بازیکن دیگری از این تیم جدا شود. در شرایطی که تراکتور این هفته میزبان تیم ذوب‌آهن است همچنان در بازار نقل‌وانتقالات فعال خواهد بود. ذوالمجیدیان، مدیر تیم تراکتور در این مورد می‌گوید: «هرچه بردیف بخواهد ما انجام می‌دهیم، اما این‌طور نیست که بتوان قطعی در این مورد نظر داد. ابتدا باید بازی با ذوب‌آهن را پشت‌سر بگذاریم و بعد اظهارنظر قطعی کرد. واقعیت این است که من به‌شدت درگیر این بازی هستم و تمام تمرکز کادرفنی و بازیکنان هم به پیروزی در این بازی خانگی متمرکز شده است. ازاین‌رو برای اینکه تکلیف نقل‌وانتقالات بازیکنان و حتی اضافه شدن مربی ایرانی مشخص شود باید تا چند روز آینده صبر کرد.
آنچه مسلم است تراکتور در ادامه تغییراتی خواهد داشت و بردیف تلاش دارد تیم موردنظر خود را ببندد. این جدیت او می‌تواند جنگی داخلی در این تیم راه بیندازد. تراکتور با توجه به آدم‌هایی که در خود دارد همواره آبستن حواشی زیادی بوده و باز هم چنین احتمالی وجود دارد.

مرتبط ها