کد خبر: 73567

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

نخستین مدرسه سما در قم امسال راه‌اندازی می‌شود

آغاز به کار 15 رشته جدید از سال تحصیلی 1402-1401

از اقدامات دانشگاه آزاد قم می‌توان به افتتاح نخستین مدرسه سماءدر استان اشاره کرد که مهر سال‌جاری افتتاح خواهد شد.

یگانه عرب، خبرنگار گروه دانشگاه: با توجه به نزدیک شدن به سال تحصیلی 1402-1401 دانشگاه آزاد اسلامی در تلاش است با در پیش گرفتن سیاست‌های مثبت و جامع و براساس احصای نیازهای دانشجویان شرایط بهتر و مناسب‌تری را برای فعالیت و تحصیل آنها ایجاد کند. توجه به جریان کارآفرینی، اشتغالزایی و رسیدن به دانشگاه نسل چهارم از مهم‌ترین هدفی هستند که در این دانشگاه دنبال می‌شوند. به همین دلایل مسئولان دانشگاه، پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های خود را برای رسیدن به این اهداف به‌کار می‌بندند. دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم، یکی از واحدهای فعال این دانشگاه است که درتلاش است به‌عنوان جامع‌ترین دانشگاه استان، اولویت‌های مطرح‌شده را اجرایی‌ و دانشجویان بیشتری را برای تحصیل جذب کند.
حسن خیری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم در گفت‌وگو با «فرهیختگان» درخصوص روند فعالیت آن در سال تحصیلی جدید، روند انتخاب رشته، جذب دانشجویان جدید، مزیت‌ها و پتانسیل‌های این واحد دانشگاهی و... سخن گفت.
او با اشاره به فعالیت‌ها و برنامه‌های این واحد دانشگاهی در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید بیان کرد: «طبیعتا این واحد دانشگاهی تابع سیاست‌های کلی و مرکزی دانشگاه آزاد است و همان‌طور که این دانشگاه بنا دارد به جریان اشتغال‌آفرینی، کارآفرینی، دانشگاه حل مساله و شعار «هر دانشجو، یک شغل» به‌عنوان یک سیاست کلان دست پیدا کند، در واحد قم نیز تلاش داریم این سیاست‌ها را پیگیری کنیم.»
وی افزود: «بنابراین همان‌طور که از معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه به معاونت آموزشی و مهارتی ابلاغ شده، طبیعی است که تمام واحدهای دانشگاه آزاد تلاش دارند در بحث‌های مهارتی، پژوهش‌های فناورانه، پیگیری جریان عصر امید و دیگر موضوعات فرهنگی مرتبط با این سیاست‌ها، برنامه‌ریزی‌های خود را عملیاتی کنند و چنین مواردی را در برنامه‌ریزی‌های خود در اولویت قرار بدهد.»
خیری اشاره کرد: «از اقدامات دانشگاه آزاد قم می‌توان به افتتاح نخستین مدرسه سماء در استان اشاره کرد که مهر سال‌جاری افتتاح خواهد شد و طبیعی است دانشگاه آزاد تلاش می‌کند از ظرفیت‌های استانی بهره‌مند شود، زیرا قم استانی است که جمعیتش هرروز رو به افزایش است و از طرفی دیگر مدارس وزارت آموزش‌وپرورش هم در استان هنوز باز نشده‌اند.»
به گفته رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم، همچنین بحث ایجاد دانشکده چاپ و نشر و دانشکده سبک زندگی و پیگیری ایجاد پردیس علوم انسانی و هنر اسلامی از دغدغه‌های ریاست دانشگاه آزاد در استان قم است و بنا داریم این اقدامات را باقوت برای اجرایی شدن پیگیری کنیم.
وی با اشاره به مزیت‌ها و پتانسیل‌های فعالیتی دانشگاه آزاد استان قم عنوان کرد: «این واحد دانشگاهی، بزرگ‌ترین دانشگاه جامع استان است، یعنی هم قدیمی‌ترین دانشگاه و هم جامع‌ترین دانشگاه قم است، به این معنا که دانشکده‌های مختلفی همچون دانشکده فنی- مهندسی، علوم پایه و از طرفی دیگر واحد پزشکی دانشگاه آزاد استان قم را در خود جای داده است.»
خیری ادامه داد: «در حوزه علوم انسانی نیز انواع رشته‌ها در مقاطع مختلف برای دانشجویان وجود دارند، همچنین تجهیزات وسیعی از لحاظ رفاهی- خدماتی و امکانات کارگاهی و تجهیزاتی درکنار اعضای هیات‌علمی قابل‌توجه و نیروهای مستعد انقلابی وجود دارد که تلاش می‌کنند یک دانشگاه پویا را ایجاد کنند و سیاست‌های دانشگاه آزاد را به منصه‌ظهور برسانند که همگی از امتیازهای دانشگاه آزاد اسلامی استان به‌حساب می‌آیند.»
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم در ادامه توضیح داد: «در سال‌های گذشته بیشترین پذیرش دانشجو در دانشگاه آزاد استان قم بوده است. این واحد، هم بحث آموزشی قابل‌توجهی داشته و هم به‌لحاظ سیاست‌هایی که اعلام‌شده و درحال پیگیری هستند، در وضعیت مطلوبی قرار گرفته است؛ سیاست‌هایی که ابتکار عمل آن دست دانشگاه آزاد اسلامی است.»
وی با اشاره به اینکه بیش از 15 رشته جدید در سال تحصیلی 1402-1401 در دانشگاه آزاد استان قم اضافه خواهند شد، گفت: «چندین رشته در حوزه‌های چاپ و نشر، فنی-مهندسی، علوم انسانی و ... اضافه شده است.»
خیری درخصوص فعالیت‌های این واحد دانشگاهی برای انتخاب رشته داوطلبان کنکور بیان کرد: «برای روند انتخاب رشته دانشجویان نیز تلاش کرده‌ایم با تبلیغات و اطلاع‌رسانی، دایر کردن مرکز مشاوره تحصیلی و آمادگی دانشگاه برای پذیرش بازدیدهای علمی مراجعه‌کنندگان جهت آشنایی با ظرفیت‌های دانشگاه، داوطلبان را نسبت به آنچه در دانشگاه آزاد استان قم صورت می‌گیرد، آگاه کنیم.»
رئیس دانشگاه آزاد استان قم گفت: «تلاش داریم با ترسیم و تدوین سیاستگذاری‌های مثبت و موثر، اجرایی کردن اقدامات و فعالیت‌های تعیین‌شده دانشجویان بیشتری را در دانشگاه آزاد اسلامی استان قم جذب کنیم. با تبلیغات و اطلاع‌رسانی‌های انجام‌شده از سوی دانشگاه می‌خواهیم واقعیت‌های موجود این نهاد علمی را به جامعه عرضه کنیم و به‌عبارت دیگر تلاش داریم تا حقیقت و واقعیت دانشگاه آزاد را در حد توان اطلاع‌رسانی کنیم. طبیعتا مراجعه‌کنندگان و داوطلبان نیز درپی آشنا شدن با این پتانسیل‌ها انتخاب‌های مناسبی خواهند داشت. ما هم اطلاع‌رسانی خواهیم کرد تا دانشجویان نسبت به وضعیت حاکم و فعالیت‌های این دانشگاه آشنا شوند.»

مرتبط ها