کد خبر: 73549

سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی، رئیس مجمع نمایندگان استان‌های شمال‌غرب در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

نتیجه سفرهای استانی دور اول در سفر بعدی ملموس می‌شود

میرتاج الدینی:سفرهای دور اول خیلی سریع و چابک بود و باعث شد دولت در جریان امور کل کشور قرار بگیرد.

به بهانه پایان سفرهای استانی دور اول رئیس‌جمهور با رئیس مجمع نمایندگان استان‌های شمال‌غرب کشور، سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی به گفت‌گو پرداختیم که در ادامه می‌خوانید.

سفرهای استانی دور اول رئیس‌جمهور را چطور ارزیابی می‌کنید؟
سفرهای دور اول خیلی سریع و چابک بود و باعث شد دولت در جریان امور کل کشور قرار بگیرد. طی این سفرها، در هر استانی مسائل اصلی و مهم مشخص شدند. از این جهت، سرعت‌عمل دولت که طی یک‌سال تمام استان‌ها را بررسی کرد، بی‌نظیر و بی‌سابقه است. حتی دولت‌های نهم و دهم هم این سرعت‌عمل را نداشتند. دولت سیزدهم در سفرهای استانی توانست مشکلات را احصا و جمع‌بندی کند، به‌طوری‌که در مرحله جدید و دور بعدی دولت باید نسبت به آن مصوباتی که در سفرهای قبلی داشته، اقدام جدی و عملیاتی کند.

اگر سفرهای استانی ادامه داشته باشد، پیشنهادهایتان به دولت چیست؟
دور بعدی سفرها را هر زمانی شروع می‌کنند، قبلش باید مدتی پیگیر برنامه‌‌های این سفرها باشند تا وقتی مجددا دور جدید را شروع کردند، نتیجه کارها برای مردم معلوم شود.

شما به‌عنوان رئیس مجمع نمایندگان شمال‌غرب در دیدارهای مردمی که دارید، آیا مردم نتیجه ملموس این سفرها و مصوباتش را بیان می‌کنند؟
پیگیری‌های مصوبات توسط استانداران انجام می‌شود. نتیجه سفرهای استانی دور اول هم در سفر بعدی که به استان‌ها خواهند داشت، ملموس می‌شود. چون اجرایی‌شدن هر مصوبه‌ به‌طور متوسط در هر استان، یک‌سال زمان می‌برد. بعد از یک‌سال قطعا نتیجه اقدامات آشکار خواهد شد.

درصدی از اجرایی‌شدن این مصوبات دارید؟
این درصد را دولت باید اعلام کند.

مرتبط ها