کد خبر: 73432

با رفتن اریکسن جا برای هافبک ایرانی بازتر شد اما

قدوس همچنان دور از ترکیب اصلی

قدوس هنوز نتوانسته نظر مثبت توماس فرانک برای حضور در ترکیب اصلی را جلب کند و بعید است در نخستین دیدار تیمش در زمین لسترسیتی در ترکیب اولیه جایی داشته باشد.

سامان قدوس با پیوستن به برنتفورد بهترین انتقال زندگی ورزشی‌اش را رقم زد و موفق شد در فاصله کوتاه به همراه این تیم از دسته چمپیونشیپ به لیگ برتر انگلیس صعود کند. البته ملی‌پوش ایرانی کمتر توانسته در این تیم نقش یک بازیکن فیکس و اصلی را داشته باشد اما با این‌حال بازیکنی نزدیک به ترکیب محسوب می‌شود که توماس فرانک، سرمربی دانمارکی برنتفورد بارها از او به‌عنوان بازیکن ذخیره یا حتی در برخی دیدارها به‌عنوان بازیکن اصلی استفاده کرده است.
قدوس فصل قبل در نخستین تجربه‌اش در لیگ برتر جزیره 17 بار با پیراهن تیمش به میدان رفت که تنها در 4 بازی از ابتدا در ترکیب اصلی قرار گرفت و با یک گل و دو پاس گل در لیگ و سه پاس گل در جام اتحادیه فصل را به پایان برد. او در نیم‌فصل نخست فرصت بیشتری برای بازی به دست آورد اما وقتی فرانک تصمیم گرفت هموطنش کریستن اریکسن مشهور که پس از حمله قلبی‌اش در رقابت‌های یورو 2020 دیگر در میادین فوتبال حاضر نشده بود را به خدمت بگیرد مشخص بود که جایگاه قدوس در این تیم بیش از گذشته به خطر می‌افتد. او در 19 بازی تیمش در نیم‌فصل دوم فقط در 6 مسابقه فرصت بازی پیدا کرد که مشخص بود به‌خصوص با توجه به درخشش اریکسن و تاثیرگذار سریع او در تیم بعید است فرانک به این زودی تغییری در ترکیب تیمش ایجاد کند. قدوس به‌تدریج به یک نیمکت‌نشین تبدیل شد اما در دیدار برابر تاتنهام در هفته سی‌وچهارم سرمربی تیم تصمیم به ایجاد تغییراتی در سیستم و ترکیب تیمش گرفت و با توجه به مصدومیت مدافع راست تیمش، قدوس را در این پست به میدان فرستاد که او درطول 78 دقیقه حضورش در زمین نمایشی فراتر از انتظار داشت و توانست به خوبی ستاره‌های حریف ازجمله هیونگ سون‌مین را مهار کند. همین اتفاق باعث شد او به هفته‌های پایانی و حضور بیشتر در ترکیب امیدوار شود و از طرف دیگر این پیشنهاد هم مطرح شد که دراگان اسکوچیچ با توجه به مشکلاتی که تیمش در این پست دارد می‌تواند قدوس را به‌عنوان دفاع راست در جام جهانی به‌کار بگیرد. البته این درخشش قدوس ادامه‌دار نبود و او هر 4 بازی آخر تیمش در لیگ را از روی نیمکت تماشا کرد.
برای فصل جدید اما شرایط کمی برای این هافبک ایرانی بهتر خواهد شد، چراکه اریکسن راهی منچستریونایتد شده و از طرف دیگر باشگاه فعلا در پست هافبک میانی و هجومی بازیکن جدیدی را به خدمت گرفته است. در این شرایط به نظر می‌رسد فرانک روی قدوس حساب بیشتری خواهد کرد و حداقل او را به‌عنوان یک ذخیره مطمئن در نظر دارد. این هافبک ایرانی حتی در اوایل تابستان شایعاتی درباره احتمال جدایی‌اش از این تیم هم مطرح شده بود اما این موضوع خیلی زود تکذیب شد و حالا قرار است او آخرین فصل قراردادش با برنتفورد را نیز در لیگ برتر سپری کند و اگر بتواند نمایش خوبی ارائه کند نه‌تنها شانس خود برای حضور در ترکیب اصلی تیم ملی در جام‌جهانی را بالا خواهد برد بلکه می‌تواند امیدوار باشد که پیشنهاد تمدید قرارداد نیز از طرف برنتفورد دریافت کند.
قدوس زمانی که در آمیان فرانسه بازی می‌کرد ارزشش در ترانسفرمارکت به 5 میلیون یورو هم رسیده بود اما شیوع کرونا و لغو لیگ فرانسه که درنهایت باعث سقوط این تیم به دسته دو شد روی قیمت بازیکنان این تیم هم اثر منفی گذاشت و او در زمان پیوستن به برنتفورد 2.5 میلیون‌یورو قیمت داشت. اگرچه مدتی این قیمت به 3 میلیون‌یورو نیز رسیده بود اما درحال حاضر دوباره به همان 2.5 میلیون‌یورو برگشته و در چنین شرایطی حتی اگر در ادامه فصل تمایلی به ادامه حضور در این تیم انگلیسی نداشته باشد یا پیشنهاد تمدید قرارداد دریافت نکند با تجربه دو فصل بازی در لیگ برتر جزیره و همچنین به‌عنوان بازیکنی که حضور در دو جام جهانی را در کارنامه دارد، احتمالا بازهم پیشنهاد خوبی از تیمی نسبتا خوب دریافت خواهد کرد.
برنتفورد در پیش‌فصل 6 بازی تدارکاتی با تیم‌های مختلف برگزار کرد که این هافبک 28 ساله ایرانی تنها در دیدار برابر اشتوتگارت فیکس بود که در آن بازی هم بین دو نیمه تعویض شد و در دو مسابقه دیگر هم 30 و 15 دقیقه به ترتیب برابر استراسبورگ فرانسه و بتیس اسپانیا به میدان رفت. در این شرایط مشخص است که او هنوز نتوانسته نظر مثبت فرانک برای حضور در ترکیب اصلی را جلب کند و بعید است در نخستین دیدار تیمش در فصل جدید که قرار است روز یکشنبه و در زمین لسترسیتی برگزار شود در ترکیب اولیه جایی داشته باشد.

مرتبط ها