کد خبر: 73179

نگاهی متفاوت به تشریفات اجلاس‌ آستانه در تهران+فیلم

هفتمین اجلاس کشورهای ضامن روند آستانه با میزبانی تهران و با حضور روسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه در ۲۸ تیر ۱۴۰۱ برگزار شد.

هفتمین اجلاس کشورهای ضامن روند آستانه با میزبانی تهران و با حضور روسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه در ۲۸ تیر ۱۴۰۱ برگزار شد.

ولادیمیر پوتین در سخنرانی‌اش در اجلاس آستانه تهران، از آیت‌الله رئیسی بابت حُسن مهمان‌نوازی و برگزاری عالی و متفاوت این نشست تشکر کرد چرا که تشریفات برگزاری این مراسم بسیار دقیق انجام شد؛ برگزاری مناسب نشست خبری سران سه کشور از نکات جالب توجه این اجلاس به حساب می آمد و کنفرانس‌مطبوعاتی با حضور گسترده خبرنگاران برگزار شد.
به نظر می رسد خبرنگاران از جایگاه اختصاصی خود در اجلاس آستانه نیز رضایت داشتند و نورپردازی مناسب سالن اجلاس و محوطه بیرونی مورد توجه قرار گرفت.
زیبایی گل‌آرایی، پرچم ها و چیدمان سالن و تغییرات آن در بخش های مختلف اجلاس نیز از چشمان تیزبین خبرنگاران خارجی مخفی نماند.

با وجود مسائل امنیتی برگزاری نشست در روز غیرتعطیل، تهران تعطیل نشد و نشست در روز کاری و بدون تغییر در نظم رفت و آمد مردم برگزار شد.
در حقیقت بدون ایجاد اختلال یا محدودیت طولانی مدت در تردد مردم، شیوه رفت و آمدها رضایت هیات همراه ترکیه و روسیه را نیز به همراه داشت.

برنامه‌ریزی‌ها برای نشست دو جانبه ایران-ترکیه و برنامه‌های فشرده دیدارهای مختلف روسای جمهور روسیه و ترکیه با رهبر معظم انقلاب و مقامات جمهوری اسلامی نیز بسیار دقیق و هماهنگ به اجرا درآمد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران، جناب آقای سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور فدراسیون روسیه، جناب آقای ولادیمیر پوتین و رئیس جمهوری ترکیه جناب آقای رجب طیب اردوغان، ۲۸ تیرماه ۱۴۰۱ در تهران برای شرکت در نشست سه جانبه سران در چارچوب روند آستانه گردهم آمدند.

مذاکرات آستانه با ابتکار عمل ایران و روسیه و همراهی ترکیه در سال ۲۰۱۷ با هدف حل و فصل منازعات سوریه و پایان بخشیدن به شش سال جنگ و آوارگی و ویرانی در این کشور آغاز شد.

 

مرتبط ها