کد خبر: 73070

تکلیف رضاوند و فولاد بعد از اردوی استقلال مشخص می‌شود

وریا در استندبای، دژاگه منتظر تایید باشگاه

گودرزی: نه برای نکونام شرط گذاشتیم، نه اولتیماتوم دادیم

جلسه هیات‌مدیره مثل همیشه برگزار شد و هیچ شرطی برای نکونام قائل نشدیم. البته که ما سعی کردیم همه امکانات را برای این مربی فراهم کنیم، اما نه شرطی گذاشتیم و نه به او اولتیماتوم دادیم.

نیلوفر مژدهی، خبرنگار: اواسط فصل قبل بود که پنجره نقل‌وانتقالات باشگاه فولاد خوزستان باز شد و آنها با توجه به بضاعت موجود بازیکنانی را جذب کردند. همان زمان مشخص بود که اگر نکونام و مسئولان این باشگاه فضای بیشتری داشتند بهتر از این یارگیری می‌کردند. اتفاقا همان بازیکنان در لیگ قهرمانان آسیا به‌شدت کمک‌حال تیم فولاد شدند و به قولی کار را برای نکونام و فولادی‌ها درآوردند.
با اتمام فصل قبل و شروع مجدد فصل نقل‌وانتقالات این تیم فولاد بود که از همان ابتدا بی‌هیچ محدودیتی وارد بازار نقل‌وانتقالات شد. کاملا مشخص بود که نکونام قبل از اینها در مورد نفرات موردنیازش با باشگاه به توافق رسیده و رقابت جالبی در این بازار داشت. این باشگاه به دنبال ستاره‌هایی که از استقلال و پرسپولیس پیشنهاد داشتند نرفت. با دولتی‌ها و صنعتی‌ها سرشاخ نشد اما روند خاص خود را در پیش گرفت. تا جایی که برخی عنوان کردند فولاد به زباله‌دانی بازیکنان جامانده از استقلال و پرسپولیس تبدیل شده است.
این شاید بی‌انصافانه‌ترین تعبیری باشد که بتوان از فولاد کرد؛ چراکه نکونام در نیم‌فصل هم از مهره‌های سوخته‌ای چون رضاوند و شیری که اتفاقا از سرخابی‌ها گرفته بود عملکرد خوبی داشت و نمی‌توان عملکرد خوب این دو بازیکن را در فولاد انکار کرد.

 ستاره‌ها سرازیر شدند
نکونام که تا همین چندی پیش کاپیتان تیم‌ملی بود به خوبی می‌داند چطور با بازیکنان ستاره و غیرستاره تیمش برخورد کند. او بازیکنان خوبی گردهم جمع کرد که فراتر از رنگ‌ها به کارش بیاید. نمی‌توانیم بگوییم او اشتباهی نداشته که در جریان جذب گومز اسپانیایی به‌خوبی شاهد اشتباه فاحش او بودیم و به‌نوعی حتی می‌توان گفت نکونام گول خورد. این‌بار اما او فعالیت خود را به جذب بازیکنان داخل فوتبال ایران معطوف کرد تا بار دیگر رکب نخورد و به نوعی می‌توان گفت عملکردی خوب در نقل‌وانتقالات داشت. نکونام در مقطع فعلی هرچند بازیکن فوق‌ستاره و تمام‌نشدنی چون پریرا را از دست داد و درواقع می‌توان گفت ریسک بزرگی کرد که با او تمدید نکرد اما در ادامه احسان پهلوان و سعید آقایی را از پرسپولیس به خدمت گرفت با کریستوفر کنت سپاهانی‌ها به توافق رسید، مجید علیاری یکی از بهترین بازیکنان مس رفسنجان که نمرات بالایی هم در لیگ به دست آورد را به خدمت خود درآورد. علی قربانی را از آذربایجانی‌ها گرفت. محمدرضا غبیشاوی را از صنعت نفت جذب کرد و در این اواخر با فرشید اسماعیلی به توافق رسید. حالا هم که از اردوی ترکیه خبر می‌رسد اشکان دژاگه به این تیم پیوسته است. بعید نیست که دژاگه را در فولاد ببینیم. او تیم نداشت، با نکونام رابطه خوبی دارد و تجربه بین‌المللی‌اش به درد تیم فولاد می‌خورد. البته قرارداد او هنوز قطعی نشده و در تماسی که با باشگاه فولاد داشتیم آنها از این قرارداد ابراز بی‌اطلاعی کردند. از اردوی فولاد در ترکیه هم کسی پاسخگوی علت حضور دژاگه در تمرینات نیست اما شایعات از توافق با این بازیکن خبر می‌دهد. این‌طور به نظر می‌رسد که دژاگه با تیم فولاد به ایران برمی‌گردد و قراردادش را رسمی خواهد کرد. باید دید در ادامه این بلندپروازی‌ها نکونام موفق به جذب همبازی سابقش می‌شود؟

 رضاوند شاید وقتی دیگر
بدون شک یکی از پربحث‌ترین موضع نقل‌وانتقالات انتقال آرش رضاوند به فولاد خوزستان است. این بازیکن بعد از پایان قرارداد پنج‌ونیم میلیاردی نیم‌فصل قبل با فولاد، به استقلال برگشت و اتفاقا از این بازگشت راضی بود تا اینکه همین چندی پیش متوجه شد ساپینتو علاقه‌ای به او ندارد. ابتدا رضاوند در لیست خروج قرار گرفت اما به شرط و شروطی دوباره به تیم راه پیدا کرد. این اما داستانی جدید از ماجرای‌های رضاوند بود. این بازیکن به‌خوبی می‌دانست جایی در ترکیب ساپینتو ندارد. از طرفی اگر می‌خواهد بماند باید مبلغ قراردادش را کاهش دهد. درحالی که در فولاد هم مورد تایید نکونام است و هم می‌تواند پول بیشتری بگیرد. درنتیجه ساز جدایی کوک کرد و برای فولادی‌ها چراغ‌سبز نشان داد.
فولاد وارد عمل شد و درخواست انتقال قطعی رضاوند به این تیم را مطرح کرد. استقلالی‌ها اما این‌بار با درخواستی عجیب برای رضایتنامه او 35 میلیارد تومان درخواست کردند یا معاوضه با نجاریان و کوشکی را خواستند. اینجاست که می‌توان گفت سنگ بزرگ علامت نزدن است. از پیشنهاد استقلال مشخص بود که آنها نمی‌خواهند رضاوند را به فولاد بدهند؛ چراکه از ابتدا فولادی‌ها برای جذب او سرکیسه را شل نکرده، نکونام و چند بازیکن را به آنها ندادند و درواقع چون فکر می‌کنند از سوی فولادی‌ها اذیت شدند حالا می‌خواهند به نوعی تلافی کنند. رضاوند اما اصرار به این انتقال دارد؛ چراکه قبل از هر چیز می‌داند می‌تواند قرارداد مالی بهتری ببندد و در ادامه شانس حضور در آسیا را دارد.
روز گذشته اما رضاوند که همراه استقلال در اردوی ترکیه حضور دارد با استوری عجیب با پیراهن فولاد همه را بار دیگر متوجه خود کرد. از این استوری این‌طور برداشت می‌شد که راه انتقال او به فولاد هموار شده است اما اشتباه می‌کرد. هیچ توافقی حاصل نشده و استقلالی‌ها کوتاه نیامده بودند. فولاد نه قصد پرداخت پول به باشگاه استقلال را دارد و نه به هیچ قیمتی کوشکی و نجاریان را به آنها می‌دهد. در نتیجه باید اعلام کنیم که پروژه انتقال رضاوند به فولاد فعلا منتفی است. حالا چرا فعلا؟ اسماعیل گودرزی در این مورد به «فرهیختگان» گفت: «مذاکرات در مورد رضاوند منفی بوده است. اختیار این بازیکن دست باشگاه استقلال است. بعد از اردوی ترکیه تکلیف او مشخص می‌شود. اگر بعد از اردو بار دیگر استقلالی‌ها این بازیکن را نخواستند باب مذاکره را باز می‌کنیم. باید دید کادرفنی ما تا چه حد این بازیکن را می‌خواهد و بنابر میزان تمایل کادرفنی تلاش می‌کنیم.»

به وریا و فولاد فرصت دهید
موضوع وریا و فولاد خوزستان اینقدرها که می‌بینید و می‌شنوید پیچیده نبود. از ابتدا وقتی قرار شد کاپیتان از جمع استقلالی‌ها جدا شود جواد نکونام در برنامه زنده تلویزیونی اعلام کرد که اگر وریا از استقلال جدا شود او را به خدمت می‌گیرند و از پیشنهاد رسمی باشگاه فولاد پرده برداشت. اگر قرار بود وریا در هیچ تیمی بازی نکند همان زمان فولاد را از این کار منع می‌کردند اما این بازیکن تا آستانه عقد قرارداد با فولاد پیش رفت اما همراه آنها به ترکیه سفر نکرد. در همین خصوص شنیدیم مشکل فولاد خیلی بزرگ نیست و این حساسیت‌هایی که در فضای مجازی شکل گرفت و دخالت برخی دشمنان دوست‌نما باعث شده است که او نتواند به فوتبالش در آرامش ادامه دهد. از این رو شاید اگر به فولاد و وریا فرصت دهیم و حساسیت‌ها بخوابد او می‌تواند همچنان در لیگ ایران بازی کند.

 هیچ شرطی برای نکونام نگذاشتند
آخرین جلسه هیات‌مدیره باشگاه فولاد برگزار شد. می‌گویند در این جلسه نکونام حضور داشته و به او متذکر شدند باتوجه به بازیکنانی که جذب کردند و امکاناتی که در اختیار این تیم قرار دادند صعود آنها از مرحله یک‌هشتم نهایی باید حتمی باشد. در ادامه حتی شرط شده که نکونام با این نفرات باید جایگاهی بین اول تا سوم کسب کند و کسب سهمیه لیگ قهرمانان فصل بعد جزء ملزومات این باشگاه است. در این جلسه بحث‌هایی شکل گرفته که براساس آن نکونام از فولادی‌ها خواسته شروط خود را وتو کنند و فولاد همین حالا هم مدیون اوست؛ چراکه هم به باشگاه استقلال جواب منفی داده و شانس بزرگ همراهی پرافتخار‌ترین تیم ایران را از خود گرفته و هم به تیم‌ملی پاسخ منفی داده است!
با این حال اسماعیل گودرزی همه این شایعات در مورد جلسه هیات‌مدیره را رد می‌کند. نایب‌رئیس هیات‌مدیره باشگاه فولاد به ما می‌گوید: «جلسه هیات‌مدیره مثل همیشه برگزار شد و هیچ شرطی برای نکونام قائل نشدیم. البته که ما سعی کردیم همه امکانات را برای این مربی فراهم کنیم، اما نه شرطی گذاشتیم و نه به او اولتیماتوم دادیم. ما یک هدف داریم و آن موفقیت فولاد است. امیدوارم این مهم عملی شود. ما درمورد بودجه سال آینده، برنامه‌ها و اردوی ترکیه صحبت کردیم.»

مرتبط ها