کد خبر: 72964

بسکتبال کاپ آسیا ۲۰۲۲ - اندونزی

استارت ایران با غلبه بر سوریه

سوریه با تغییرات دفاعی که انجام می‌داد، کار تیم ما را در حمله سخت کرد ولی معتقدم اگر دفاع خوب باشدمی‌توانیم درحمله هم خوب باشیم و این اتفاق در این بازی رقم خورد.

تیم ملی بسکتبال ایران از ساعت ۱۲:30 دیروز (چهارشنبه) در نخستین بازی خود از رقابت‌های کاپ آسیا ۲۰۲۲ اندونزی به مصاف سوریه رفته و با حساب ۸۰ بر ۶۷ به برتری دست یافت. تیم ملی در این بازی با ترکیب حامد حدادی، ارسلان کاظمی، بهنام یخچالی، محمد جمشیدی و سجاد مشایخی کار را آغاز کرد و در ترکیب تیم حریف هم آنتونی باکار، عبدالوهاب الهاموی، الیاس آزریه، عمر شیخ‌علی و ندیم عیسی حضور داشتند. همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد ایران بازی را بهتر آغاز کرد و 9 بر 2 از حریف خود پیش افتاد. در ادامه کوارتر نخست اما سوری‌ها پس از وقت استراحتی که درخواست کردند ۱۳ بر ۹ پیش افتادند و 11 امتیاز پیاپی گرفتند تا ایران تقاضای وقت استراحت کند. رفته‌رفته ایران نبض بازی را دراختیار گرفت و ۲۲ بر ۱۸ پیروز کوارتر نخست شد. در کوارتر دوم این تیم ایران بود که با پرتاب‌های سه امتیازی یخچالی و رضایی‌فر اختلاف را به ۶ امتیاز رساند و ۴۴ بر ۳۸ پیروز به رختکن رفت. این کوارتر نیز ۲۲ بر ۲۰ به سود ایران پایان یافت.
در نیمه دوم هم ایران عملکرد بهتری در دفاع و حمله داشت و با درخشش بهنام یخچالی در پرتاب‌های سه امتیازی و ارسلان کاظمی در ریباند دفاع و حمله، اختلاف را به ۱۵ امتیاز افزایش داد تا شاگردان ارمغانی ۶۵ - ۵۰ پیشی بگیرند. درحالی‌که سوری‌ها با اسلم دانک عبدالوهاب اختلاف را به ۹ امتیاز کاهش دادند، ادامه درخشش یخچالی در پرتاب‌های سه امتیازی باردیگر اختلاف را به ۱۲ افزایش داد. کوارتر چهارم این بازی ۱۷ بر ۱۵ به سود سوریه پایان یافت اما این تیم ایران بود که درمجموع با اختلاف ۱۳ امتیازی برنده بازی شد.
بهنام یخچالی در این دیدار با ثبت 31 امتیاز، 4 ریباند و 4 پاس گل، موثرترین بازیکن زمین بود. حامد حدادی نیز با ثبت 11 امتیاز، 20 ریباند و 4 پاس گل، دبل‌دبل کرد. حدادی 8 ترن اوور هم داشت.
برنامه دو بازی‌ دیگر تیم ملی ایران در گروه C کاپ آسیا به شرح زیر است:
ایران - قزاقستان: جمعه ۲۴ تیر، ساعت ۸:30
ایران - ژاپن: یکشنبه ۲۶ تیر، ساعت ۱۵:00

 سرمربی تیم ملی: با دفاع خوب بردیم
سعید ارمغانی پس از بازی اظهار داشت: «بازی اول در یک تورنمنت سخت است. سوریه با تغییرات دفاعی که انجام می‌داد، کار تیم ما را در حمله سخت کرد. با وجود این اعتقاد داریم اگر دفاع خوب باشد، می‌توانیم در حمله هم خوب باشیم و این اتفاق در این بازی رقم خورد.» سرمربی تیم ملی بسکتبال درباره دیدار بعدی تیمش مقابل قزاقستان گفت: «دو هفته قبل مقابل این حریف قرار گرفتیم و باختیم، الان می‌خواهیم انتقام آن شکست را بگیریم. قزاقستان تیم خیلی خوبی است و باهوش بازی می‌کند، ولی اگر بتوانیم نبض بازی را در دست بگیریم و اتفاقی که می‌خواهیم رخ بدهد، مشکلی ایجاد نمی‌شود و آن را نیز با برد پشت‌سر بگذاریم.»

 خط‌ونشان ملی‌پوشان برای قزاقستان
ارسلان کاظمی: «همان‌طور که پیش‌بینی می‌کردیم سوریه برای انجام یک بازی خوب آمده بود و بازیکنان آنها بدون حضور بازیکن خارجی این تیم با آزادی عمل بیشتری کار می‌کردند که این موضوع در نیمه اول تاحدودی ما را غافلگیر کرد. اما از اول کوارتر سوم آن بازی که می‌خواستیم را انجام دادیم و برنده مسابقه شدیم. قزاق‌ها هم تیم خوبی دارند، من فکر می‌کنم در قزاقستان کمی آنها را دست‌کم گرفتیم که باختیم. جمعه با همه توان به مصاف آنها می‌رویم و امیدوارم اینجا باخت‌های قبل را جبران کنیم.»
نوید رضایی‌فر: «بازی مقابل سوریه سخت بود چون بازی اول ما در این تورنمنت بود. در نیمه اول کمی مشکل داشتیم اما در نیمه دوم خیلی بهتر شدیم. یک هفته پیش با سوریه بازی کرده بودیم ولی این مسابقه با آن دیدار خیلی فرق می‌کرد و برای بردن ما آمده بودند. خوشبختانه این بازی را بردیم و برای کسب پیروزی برابر قزاقستان در بازی دوم آماده می‌شویم. قزاقستان تیم خوبی است و در دو بازی قبل (انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۳) متاسفانه مقابل آنها شکست خورده‌ایم، اما این‌بار برای بردن آنها می‌رویم.»
متین آقاجان‍پور: «تجربه اول من در کاپ آسیا است و خیلی خوب بود که برابر تیم‌های قدرتمند حضور پیدا می‌کنم. اولین بازی هر تورنمنتی سخت‌ترین مسابقه است، در نیمه اول خوب نبودیم اما با شروع نیمه‌دوم در کوارترهای سه و چهار به بازی برگشته و با اختلاف خوبی هم برنده از زمین خارج شدیم. بسیار خوشحالم که برای اولین‌بار با تیم ملی در این مسابقات حضور دارم.»

مرتبط ها