کد خبر: 72820

نیازمند قوه‌عاقله‌ای هستیم که با تحولات اجتماعی به‌روز شود

قوه‌عاقله باید بتواند پاسخگوی تحولات باشد، برای دسترسی به این هدف باید در دانشگاه‌ها تحول جدی ایجاد شود. در این مسیر نباید نگاه یک‌بعدی داشت.

دکتر محمدمهدی طهرانچی در مراسم اختتامیه جشنواره فارابی که پیش‌ازظهر دیروز در سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهار کرد: «تحولات اجتماعی فناورانه با سرعت بالا درحال رخ‌دادن است. امروز سرعت تحولات از طول عمر دانشگاه پیشی گرفته است.» رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: «تحولات امروز مواجهه جدی را می‌طلبد، اگر تا دیروز پرداختن به علوم انسانی با نگاه معنوی یک «شاید» بود امروز به «باید» تبدیل شده است.» دکتر طهرانچی با بیان اینکه نیازمند قوه‌عاقله‌ای هستیم که بتواند با تحولات اجتماعی به‌روز شود، گفت: «این قوه‌عاقله باید بتواند پاسخگوی تحولات باشد، برای دسترسی به این هدف باید در دانشگاه‌ها تحول جدی ایجاد شود. در این مسیر نباید نگاه یک‌بعدی داشت.» وی با تاکید بر حل مساله در دانشگاه‌ها بیان کرد: «شاید حل مساله یک نیاز ضروری باشد اما حلقه میانی آن موضوع مهم‌تری است، باید به‌دنبال درک مسائل پیرامون مطابق با زیست‌بوم باشیم، این‌گونه حل مساله واقعی رخ می‌دهد.» رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: «در حکمرانی آموزش عالی به نگاه جدی نیاز داریم و نیازمند دانشگاه‌هایی هستیم که بر دیدگاه اسلامی تاکید داشته باشند، علمی که با فراگیری و خردمندی کمال می‌یابد برون‌دادش حل‌مساله است.»
دکتر طهرانچی درباره ایجاد رشته‌ها در کشورهای غربی گفت: «در کشورهای غربی رشته‌ها در مواجهه با مسائل ایجاد می‌شوند اما در ایران مسائل مبتنی‌بر رشته‌ها مورد توجه قرار می‌گیرند، برای دستیابی به تمدن اسلامی باید این نگاه را تغییر دهیم و چند‌وجهی نگاه کنیم، این‌گونه سازمان پژوهشی با نگاه چند‌وجهی ایجاد می‌شود.»
همچنین آزمون اختصاصی (مصاحبه) داوطلبان واحدهای ارس، کیش و امارات در خلال روزهای فوق برگزار می‌شود.

جزئیات برگزاری مصاحبه دوره دکتری تخصصی سال ۱۴۰۱ دانشگاه آزاد
جزئیات برگزاری مصاحبه دوره دکتری تخصصی سال ۱۴۰۱ دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد. در اطلاعیه روابط‌عمومی دانشگاه آزاد آمده است: «بدینوسیله به اطلاع کلیه داوطلبان دعوت‌شده به مصاحبه آزمون دکتری تخصصی سال 1401 و دوره بدون آزمون این مقطع ویژه استعدادهای درخشان که در موعد مقرر نسبت به ثبت‌نام به‌منظور شرکت در مصاحبه اقدام کرده‌اند، می رساند، مصاحبه دوره دکتری تخصصی سال جاری از دوشنبه 20 تیر آغاز می‌شود و تا شنبه اول مرداد ادامه خواهد داشت.»

۶ عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند
جلسات گروه «الف» و «ب» هیات‌ممیزه دانشگاه آزاد اسلامی به ریاست بیژن رنجبر قائم‌مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد. در این جلسات 83 پرونده ارتقا به مرتبه استادیاری، 14 پرونده ارتقا به مرتبه دانشیاری و 6 پرونده ارتقا به مرتبه استادی به تصویب رسید. از این تعداد پرونده‌های مصوب دانشیاری و استادی، 13 پرونده شامل تعلق یک پایه تشویقی شدند که به اتفاق آرا رای مثبت گرفتند.» در این جلسات با ارتقای مرتبه علمی سید‌محمدحسن حسینی عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد واحد تهران‌جنوب، اکرم‌الملوک لاهیجانیان عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد واحد علوم‌وتحقیقات، حسین پورقاسم عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد واحد نجف‌آباد، دکتر الهام منیری عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد واحد ورامین ـ پیشوا و قرچک، افشین جوادی عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد واحد تبریز و رامین یوسفی عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد واحد مسجد سلیمان به مرتبه استادی موافقت شد.

مرتبط ها