کد خبر: 72576

ملی‌پوشان والیبال از کانادایی‌ها انتقام گرفتند

چهارمین برد با اشتباهات کمتر

مهره درخشان و تاثیرگذار ایران از حیث حمله مثل دیدارهای گذشته شخصی نبود به‌جز امین اسماعیل‌نژاد که 24اقدام به حمله‌اش منجر به کسب 15امتیاز شد همچنین 21 و 13 اقدام به حمله امیرحسین اسفندیار و میلاد عبادی‌پور نیز منجر به کسب 12 و 7امتیاز برای تیم‌ملی والیبال ایران شد.

تیم‌ملی والیبال ایران در هشتمین دیدار خود در لیگ ملت‌ها مقابل کانادا قرار گرفت که دستاوردش در دیدارهای گذشته 5شکست و 2پیروزی مقابل بلغارستان و استرالیا بود. سرانجام بعد از برگزاری 3ست رقابت شاگردان بنجامین جوزفسون و بهروز عطایی با نتایج 18-25، 25-27، 21-25 به‌سود تیم رتبه یازدهم رنکینگ جهانی یعنی تیم‌ملی ایران به اتمام رسید و شاگردان عطایی بعد از کسب چهارمین برد در دوره چهارم رقابت‌های لیگ ملت‌ها با افزایش 8.4امتیازی خود در رنکینگ فدراسیون جهانی والیبال 250امتیازی شدند و با ایجاد فاصله 24امتیازی نسبت به هلند رتبه دوازدهمی در هفته پایانی مرحله مقدماتی که در بازه زمانی 14تیر تا 19تیر برگزار می‌شود به ترتیب مقابل لهستان، صربستان، اسلوونی و ایتالیا قرار خواهند گرفت.
تیم رتبه چهاردهم رنکینگ جهانی که بازی را با ترکیب برت والش، پیرسون اشنکو، جکسون هاو، اریک لوپکی، استفان مار و جوزف اسکلیتر آغاز کرد درطول مسابقه از حیث حمله، دفاع و سرویس عملکردی نزدیک به شاگردان عطایی ارائه داد اما وجه تمایز ایران و کانادا در این رقابت خطاهای پرتکرار شاگردان جوزفسون بود. این تیم درطول بازی 29اشتباه منجر به امتیاز داشت که فاصله 12امتیازی خطاهای 2تیم برنده این رقابت را مشخص کرد تا ایران که در المپیک مغلوب کانادا شده بود انتقام آن شکست را بگیرد.
مهره درخشان و تاثیرگذار ایران از حیث حمله مثل دیدارهای گذشته شخصی نبود به‌جز امین اسماعیل‌نژاد که 24اقدام به حمله‌اش منجر به کسب 15امتیاز شد همچنین 21 و 13 اقدام به حمله امیرحسین اسفندیار و میلاد عبادی‌پور نیز منجر به کسب 12 و 7امتیاز برای تیم‌ملی والیبال ایران شد. در تیم‌ملی کانادا نیز دستاورد استفان مار، اریک لوپکی و جوزف اسکلیتر از 27، 25 و 13حمله به‌دست آوردن 14، 11 و 8امتیاز بود. در بخش دفاع روی تور نیز مهدی جلوه، امیررضا سرلک و میلاد عبادی‌پور با ثبت 2، 1 و 1 دفاع کانادایی‌ها را در کسب امتیاز ناکام گذاشتند. درسوی مقابل نیز استفان مار و اریک لوپکی با 2 و 1 دفاع روی تور مانع کسب امتیاز شاگردان عطایی شدند. همچنین در بخش سرویس مثل دیدارهای گذشته امیرحسین اسفندیار و میلاد عبادی‌پور هرکدام با 2سرویس منجر به امتیاز، دریافت حریف را دچار مشکل کردند. درسوی مقابل نیز استفان مار دریافت‌کننده قدرتی فصل گذشته چیسترنا ایتالیا با ثبت 2سرویس منجر به امتیاز مثل بخش حمله و دفاع برترین بازیکن تیمش بود و برت والش و اریک لوپکی هرکدام با یک سرویس منجر به امتیاز پشت‌سر ستاره 202سانتی‌متری قرار گرفتند. در پایان بازی امین اسماعیل‌نژاد، امیرحسین اسفندیار و میلاد عبادی‌پور به ترتیب با کسب 15، 14 و10امتیاز برترین بازیکنان شاگردان عطایی بودند و درسوی مقابل استفان مار، اریک لوپکی و جوزف اسکلیتر با کسب 18، 13 و 8امتیاز برترین بازیکنان تیم رتبه هشتم المپک 2021 توکیو بودند. نکته جالب دیدار دیروز کسب امتیاز تنها توسط 5بازیکن ایران یعنی مهدی جلوه، میلاد عبادی‌پور، امین اسماعیل‌نژاد، امیررضا سرلک و امیرحسین اسفندیار بود و بازیکنانی مثل علی رمضانی، بردیا سعادت و مرتضی شریفی در معدود لحظاتی که به زمین بازی رفتند در تاثیرگذاری مستقیم روی روند بازی ناکام بودند.

مرتبط ها