کد خبر: 72383

گروسی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: هواداران نگران تکرار اتفاقات پیش‌فصل‌های گذشته هستند

نحوه رفتن مجیدی شیرینی قهرمانی را تلخ کرد

استقلال نیاز به خریدهای زیاد ندارد، سجاد باید در پست تخصصی بازی کند

اگر استقلال بتواند شاکله خودش را حفظ کند، کار اصلی انجام‌شده، هرچند دو، سه بازیکن نیاز است تا کمبودها برطرف شود و اگر این اتفاق بیفتد شما شک نکنید مشکلش حل خواهد شد.

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق، خبرنگار گروه ورزش: در شرایطی که تیم‌های لیگ برتری درحال جذب بازیکنان و بستن تیم‌های خود برای فصل پیش رو هستند، استقلال همچنان با چالش انتخاب سرمربی مواجه است و تکلیف برخی بازیکنان این تیم- ازجمله نفراتی که قراردادشان به اتمام رسیده- مشخص نیست و تا الان هم فقط یک بازیکن (سجاد شهباززاده) جذب شده است. اوضاع‌واحوال استقلال پیشکسوتان این تیم را هم نگران کرده است و بعضا آنها هم عقیده دارند که پیرامون این باشگاه اطلاع‌رسانی خوبی صورت نگرفته و همین موضوع تا حد زیادی نگرانی‌ها را افزایش داده است. البته محسن گروسی، مهاجم سال‌های دور استقلال عقیده دارد اگرچه شرایط تا حدودی مطلوب نبوده و یادآور پیش فصل‌های گذشته است اما او به‌شخصه به آینده استقلال امیدوار است. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با گروسی را در زیر می‌خوانید.

اگر در جریان اخبار باشید، استقلال روزهای سردرگم و بلاتکلیفی را سپری می‌کند. از یک‌سو سرمربی ندارد و از سوی دیگر تکلیف بازیکنان تمدیدی این تیم هم مشخص نیست.
بله، کم‌وبیش خبر دارم. از یک‌جهت اگر سروصدایی نباشد فضا برای مذاکره مناسب می‌شود، چون کارها بدون حاشیه پیش می‌رود. درواقع اگر در خفا کارها را انجام بدهند و به‌یک‌باره اعلام کنند که چه کسی سرمربی شده یا به‌عنوان بازیکن برای حضور در تیم جذب شده خیلی بهتر است اما اینکه هوادار بلاتکلیف است این موضوع یک مقدار اذیت می‌کند. به‌نظرم باشگاه باید برای این وضعیت فکری کرده و سخنگویی داشته باشد یا سایت‌های مرتبط با خود باشگاه در این زمینه اخبار را به هواداران برسانند تا هوادار از این بلاتکلیفی نجات پیدا کند.

هواداران استقلال از وضعیت فعلی به‌شدت گله‌مند هستند.
درهرصورت به‌جز سال گذشته که آن هم به‌نوعی دیگر مشکلات وجود داشت، استقلال در سال‌های قبل از این مساله خیلی ضربه خورده است؛ از اینکه در روزهای پیش‌فصل بلاتکلیف بوده و به‌یک‌باره همه‌چیز به‌هم‌ریخته است. اینها همه روی فضای مجازی و افکار عمومی استقلالی‌ها تاثیر منفی می‌گذارد که دوباره می‌خواهد شرایط گذشته تکرار شود، درصورتی‌که من فکر می‌کنم به این شکل نیست و باشگاه دارد کارهای خودش را پیش می‌برد. درهرصورت آجرلو سال‌گذشته ثابت کرد که می‌تواند برای استقلال یک مدیر لایق و توانمند باشد اما باز هم معتقدم چون اطلاع‌رسانی خاصی در این زمینه وجود ندارد، هواداران بحق نگران هستند، چون فکر می‌کنند باز هم قصه سال‌های گذشته که تیم در پیش‌فصل دچار آسیب می‌شود درحال تکرار است.

با توجه به وضعیت موجود همه فکر می‌کردند برای پیش‌فصل جدید استقلال ثبات و آرامش دارد و می‌تواند در این فضا برای فصل بعدی بدون دغدغه کارهایش را برای تکرار عنوان قهرمانی پیش ببرد اما ظاهرا با جدایی ناگهانی وضعیت به‌گونه‌ای دیگر درحال رقم خوردن است.
هرکسی می‌تواند برای خودش تصمیم بگیرد و آینده او در اختیار خودش است اما من فکر می‌کنم با این تفاسیر نحوه رفتن مجیدی قشنگ نبود. هرچند او اختیار دارد می‌تواند هر کاری بکند اما نحوه رفتن جالب نبود، مثلا می‌شد قبل رفتن او این موضوع را با دلایلی که داشت به‌صورت رسمی اعلام می‌کرد تا باشگاه در زمان مناسب به فکر جایگزین او باشد اما این امر محقق نشد. من نمی‌دانم در خفا چه صحبت‌هایی بین طرفین شده ولی این نحوه رفتن باعث شد شیرینی قهرمانی برای استقلالی‌ها یک مقدار تلخ شود؛ چراکه همان‌طور که گفتید امسال سالی بود که همه ارکان باشگاه داشتند راحت و خیلی خوب کار می‌کردند. از سوی دیگر هواداران هم راضی بودند و روزهای خوشی را سپری می‌کردند و همه امیدوار بودند که سال بعد نیز با همین کادر و تقویت نقاط ضعف، این شادمانی تداوم داشته باشد اما با یک حرکت همه‌چیز دوباره به هم ریخت. بااین‌حال با توجه به شناختی که از مدیرعامل استقلال دارم بعد از انتخاب سرمربی جدید، او با حمایتی که از کادرفنی می‌کند، دوباره روزهای خوش گذشته در فصل قبل به جمع آبی‌ها بازگشته و هواداران هم می‌توانند خیلی راحت بازی تیم خود را تماشا کنند و دوباره نتایج درخشان تیم خود را شاهد باشند.

روند نقل‌وانتقال باشگاه را چطور ارزیابی می‌کنید؟
اگر استقلال بتواند شاکله خودش را حفظ کند، کار اصلی انجام‌شده، هرچند دو، سه بازیکن نیاز است تا کمبودها برطرف شود و اگر این اتفاق بیفتد شما شک نکنید مشکلش حل خواهد شد. من شنیدم از امروز کارها شروع می‌شود و بعید است اتفاق ناخوشایندی در این زمینه رخ بدهد. من هم شنیدم با تمدیدی‌ها صحبت‌های لازم شده و به آنها اعلام کرده‌اند که کارها صورت می‌گیرد و نگران نباشید. اگر غیر از این بود، شک نکنید مساله بحرانی‌تر می‌شد. بااین‌حال من معتقدم که استقلال برای فصل جدید نیاز به بازیکنان آن‌چنانی ندارد. درحالی‌که روی خرید بازیکنان تیم‌های دیگر مانور می‌شود که خودمان در این پست‌ها سال گذشته بهترین‌ها را داشتیم و نیازی به این بازیکنان نداریم و تیم‌های دیگر هم برای پوشش ضعف خود این خریدها را انجام می‌دهند. البته استقلال هم باید به‌دنبال یک تمام‌کننده و بازی‌ساز باشد که در صورت تحقق این امر تیم قدرتمند فصل گذشته، قدرتمندتر هم می‌شود. اما بازهم تاکید می‌کنم، چون همیشه در پیش‌فصل نگرانی‌های زیادی را ایجاد کرده و ضربه‌های بدی را خورده بود، این نگرانی برای هواداران هست که نکند دوباره ماجراهای قبلی تکرار شود، هرچند من خوشبینم که این مسائل تکرار نخواهد شد. به‌زودی سرمربی جدید و بازیکنان جدید معرفی می‌شود و استقلال قدرتمندی را برای فصل جدید شاهد خواهیم بود. درواقع امیدوارم این‌طور باشد.

جذب شهباززاده را چطور ارزیابی می‌کنید؟
سجاد نشان داده که بازیکن توانمندی است؛ چه در استقلال و چه در سپاهان، هرچند فصل گذشته در پست تخصصی خود بازی نکرد اما با تمام این اوصاف یکی از بازیکنانی بود که هم گل می‌زد و هم در گل‌سازی شراکت داشت. فکر می‌کنم اگر او در پست تخصصی بازی کند بازیکن موثری محسوب می‌شود و چون با محیط استقلال آشنایی دارد و استقلالی هم هست، فکر می‌کنم یک مقدار اگر از نظر روانی خودش را آماده کند می‌تواند برای استقلال مثمرثمر باشد.

مرتبط ها