کد خبر: 72382

صادقی پیشنهاد خارجی ندارد و منتظر تماس آبی‌هاست

باشگاه استقلال: یامگا فروشی نیست

یک رسانه از پیشنهاد سرخ‌ها به یامگا پرده برداشت و این‌طور عنوان کرد که بازیکن فصل گذشته تیم استقلال که عملکرد خوبی در این تیم داشت و با گل‌های خود زمینه‌های قهرمانی استقلال را فراهم کرد، موردتوجه باشگاه پرسپولیس قرارگرفته و سرخ ‌پوشان به‌دنبال جذب این بازیکن هستند.

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق، خبرنگار گروه ورزش: تیم فوتبال استقلال قهرمان دور قبلی رقابت‌های لیگ برتر همچنان از وجود سرمربی محروم است. این درحالی است که سایر تیم‌ها در این روزهای پیش‌فصل با انتخاب سرمربی، به‌دنبال انتخاب بازیکنان مدنظر و کادر بازیکنان خود هستند تا به این ترتیب مشخص شود آبی‌ها یک گام از سایر تیم‌ها عقب مانده‌اند و نگرانی هواداران این تیم نیز بی‌خود و بی‌جهت است.
روز پنجشنبه به‌صورت مفصل به دلایلی که استقلال را به این روز انداخته اشاره کردیم و نوشتیم فرهاد مجیدی و سپس جواد نکونام که طبق شنیده‌های خبرنگار «فرهیختگان» در مذاکرات ضمنی و غیررسمی به مدیریت آبی‌ها پاسخ مثبت داده و سپس حرف و نظرش را تغییر داده بود، در حال‌وروز این روزهای استقلالی‌ها نقش انکارناپذیری را ایفا کرده‌اند، با این حال مذاکرات در یکی از کشورهای خلیج‌فارس برای انتخاب سرمربی استقلال همچنان ادامه دارد.
البته در این بین نقش گمانه‌زنی و شایعات از سوی رسانه‌ها و برخی افراد مرتبط با مذاکره‌کنندگان به‌نوعی سرگیجه و سردرگمی عجیبی را پیرامون باشگاه استقلال ایجاد کرده و جالب اینکه این مباحث مثل یک سریال پرقسمت هر روز در فضای مجازی تکرار و تکرار می‌شود.

 هفته سرنوشت، ماه مکافات
با اوج گرفتن نگرانی و استرس هواداران استقلال، سرانجام مصطفی آجرلو، مدیرعامل این باشگاه وارد عمل شده و چهارشنبه گذشته در مصاحبه‌ای که روی خروجی کانال رسمی باشگاه استقلال قرار گرفت درباره آخرین روند مذاکرات برای انتخاب سرمربی این تیم ضمن حساس ارزیابی کردن شرایط و ذکر این موضوع که تلاش می‌کنیم در این مسیر علاوه‌بر توجه به منافع باشگاه فلسفه‌، مسیر حرفه‌ای و رویکرد موردنظر سرمربی جدید را براساس اهداف و چشم‌انداز باشگاه به‌گونه‌ای انتخاب کنیم که استقلال، قهرمان مقتدر فصل گذشته با بازیکنان شایسته و توانمندی که در اختیار دارد، همچنان در شأن و در حد انتظار هواداران پرشور خودش ظاهر شود، از هفته آینده، به‌عنوان موعد نهایی برای انتخاب سرمربی استقلال خبر داد.
این درحالی است که هنوز هیچ‌اقدام خاصی نیز برای مذاکره با بازیکنانی که قراردادشان با استقلال به‌پایان رسیده نشده و صبر این دسته از بازیکنان نیز لبریز شده است. البته در این بین باشگاه اعتقاد دارد تا روشن نشدن وضعیت سرمربی تیم نمی‌توان دراین‌باره اقدام خاصی را کرد اما این دسته از بازیکنان ابتدا به این موضوع اشاره می‌کنند اگر کیفیت بازیکنانی را که قرارداد ندارند ولی عمدتا در فصل گذشته از نفرات ثابت تیم بودند باید سرمربی جدید تایید کند، پس برخی نفرات جدید با نظر چه کسی جذب استقلال می‌شوند؟ ضمن اینکه در زمان استراماچونی در گذشته هم تیم بسته شده و سپس سرمربی معرفی شد که درنهایت هم این اتفاق، عایدی مثبتی از معرفی کردن برخی ستاره‌ها برای استقلال به‌همراه داشت.
البته در همین ارتباط روز گذشته برخی منابع خبری از تماس باشگاه استقلال با وریا غفوری، کاپیتان آبی‌ها برای تمدید قرارداد خبر دادند که این بازیکن در تماس با خبرنگار «فرهیختگان» این موضوع را تکذیب کرد.
با همه این تفاسیر اما از باشگاه استقلال خبر می‌رسد که هفته سرنوشت‌سازی پیش روی آبی‌ها و هواداران این باشگاه قرار دارد؛ چراکه از امروز به‌جز تعیین‌تکلیف قطعی و صددرصدی سرمربی این تیم، قرار است باب مذاکره با نفرات تمدیدی نیز آغاز شود و از سوی دیگر جذب بازیکنان جدید به‌موازات پیش خواهد رفت. همچنین قرار است در نشست‌های جداگانه دیگری با برخی بازیکنان که قرارداد آنها برای فصل آینده به پایان می‌رسد، مذاکرات برای تمدید قراردادشان از همین ابتدای هفته آغاز شود.
همه اینها درحالی است که با پایان این هفته تازه ماه مکافات آبی‌ها در تیرماه سر می‌رسد؛ چراکه قرار است دادگاه‌های عالی ورزش و کمیته انضباطی فیفا، آرای استراماچونی، پادوانی و میلیچ را در تیرماه سال‌جاری اعلام کنند.
در این بین و درباره رای پرونده سرمربی ایتالیایی سابق استقلال در فضای مجازی برخی هواداران این تیم این‌طور بحث می‌کنند که اگر قرار بود پرونده استراماچونی تا حالا طول بکشد، دیگر چه نیازی به فروختن مهدی قایدی در فصل گذشته بود تا به‌واسطه پول رضایتنامه این بازیکن، بخواهند پول پرونده استرا را جور کنند؟!

ماجرای پیشنهاد تمدید به یامگا
کوین یامگا بدون‌شک یکی از ستاره‌های فصل گذشته آبی‌ها به شمار رفته که البته از ارکان اصلی قهرمانی این تیم هم به‌نوعی با گل‌های حساسی که رساند، محسوب می‌شد. یامگای 26 ساله و فرانسوی که هنوز یک‌سال دیگر با استقلال قرارداد دارد، بدون هیچ‌حرف و بحثی باید برای فصل آینده همچنان استقلال را همراهی کند. این درحالی است که برخی رسانه‌ها به‌نقل از مدیر برنامه‌های این بازیکن روز گذشته از نپذیرفتن پیشنهاد باشگاه استقلال توسط یامگا خبر دادند تا این ابهام به‌وجود بیاید که چطور بازیکنی که قرارداد دارد باید دوباره قراردادش را تمدید کند؟!
بر همین اساس این پیشنهاد از سوی باشگاه برای دوفصل بعدی به یامگا شده و ارتباطی به فصل بیست‌ودوم رقابت‌های لیگ برتر ندارد و همان‌طور که اشاره شد این بازیکن هیچ‌راه دیگری جز همکاری با باشگاه استقلال برای فصل آینده ندارد.

 استقلالی‌ها: یامگا را نمی‌فروشیم
برخی رسانه‌های خبری طی هفته‌های گذشته از ترکیدن بمب اصلی در حوالی باشگاه پرسپولیس خبر داده و آن را به انتقال احتمالی ستاره فرانسوی استقلال به این باشگاه مرتبط کردند. در همین راستا این‌طور مطرح شد که باشگاه پرسپولیس بعد از جذب بازیکنانی مانند بیرانوند، پورعلی‌گنجی، اسماعیلی‌فر و احتمالا رفیعی یکی دیگر از ستاره‌های لیگ برتری را مدنظر دارد و در صورت جذب این بازیکن به‌نوعی بمب نقل‌وانتقالات را منفجر خواهد کرد.
بر همین اساس یک رسانه از پیشنهاد سرخ‌ها به یامگا پرده برداشت و این‌طور عنوان کرد که بازیکن فصل گذشته تیم استقلال که عملکرد خوبی در این تیم داشت و با گل‌های خود زمینه‌های قهرمانی استقلال را فراهم کرد، موردتوجه باشگاه پرسپولیس قرارگرفته و سرخ ‌پوشان به‌دنبال جذب این بازیکن هستند. نکته قابل‌توجه اینکه از یامگا به‌عنوان گزینه لیست اول یحیی نام برده و این‌طور عنوان شد که اگر به هر دلیلی پرسپولیس نتواند این بازیکن را جذب کند آن‌وقت به‌دنبال جذب سعید صادقی خواهد رفت.
نکته دیگر اینکه این بازیکن به‌جز پرسپولیس چند تیم داخلی و خارجی دیگر را هم خواهان خود می‌بیند اما با همه این تفاسیر خبرنگار «فرهیختگان» کسب اطلاع کرده است با توجه به شرایط موجود و درخشش یامگا در استقلال، باشگاه رضایتنامه این ستاره فرانسوی را برای هیچ تیم دیگری صادر نکرده و این بازیکن را به هیچ تیم داخلی و خارجی نخواهد فروخت.

 صادقی منتظر تماس استقلال
آقای پاس گل فصل بیست‌ویک را باید گل سر سبد فصل نقل‌وانتقالات در فصل پیش رو معرفی کرد. البته سعید صادقی سال گذشته هم در پیش فصل سروصدای زیادی به پا کرد اما درنهایت ترجیح داد در سیرجان بماند. این بازیکن ۲۸ ساله یک‌بار دیگر امسال به چهره اول نقل‌وانتقالات این فصل فوتبال ایران تبدیل شده است.
درخصوص صادقی گفته می‌شود این بازیکن در فصل آینده راهی یکی از دو تیم پرسپولیس یا استقلال خواهد شد و خبری از پیشنهاد خارجی جدی نیست و صحبت‌ها در این خصوص بیشتر به بازارگرمی شباهت دارد. در مقطعی عنوان شد که فرهاد مجیدی به‌دنبال جذب اوست که اطرافیان سرمربی سابق استقلال این خبر را تایید نکردند.
البته از اردوی سرخ‌ها خبر می‌رسد که صادقی موردتوجه یحیی گل‌‌محمدی برای انتقال به پرسپولیس نیز قرار دارد و برخی پیشنهاد‌های دیگر هم به وی رسیده است. در این بین باشگاه گل ‌گهر هم به‌طورجدی برنامه تمدید قرارداد با سعید صادقی را در دستور کار قرار داده و باب مذاکره با این بازیکن را باز کرده بود، اما پس از پیشنهاد‌های مالی مختلف از سوی سیرجانی‌ها به این بازیکن، او درنهایت اعلام کرد قطعا به تیم دیگری خواهد رفت.
صادقی که سال گذشته به روایتی 13 و به روایت دیگر 14 پاس گل داده بود حالا با اتمام قرارداد و جدایی رسمی از گل ‌گهر، در روزهای آینده و از بین تیم‌های استقلال، پرسپولیس یا حتی سپاهان و فولاد مقصد نهایی خود را انتخاب خواهد کرد که گفته می‌شود شانس آبی ‌پوشان پایتخت برای به خدمت گرفتن او بیشتر از بقیه است.
البته نقش مدیر برنامه‌های استقلالی صادقی نیز در این امر بی‌تاثیر نبوده و در روزهایی که برنامه اول استقلالی‌ها انتخاب سرمربی محسوب می‌شود و آنها تا حدودی از بازار نقل‌وانتقالات غافل مانده‌اند، این ایجنت استقلالی صادقی را مجاب کرده منتظر تماس آبی‌ها برای مذاکرات نهایی باشند.
استقلالی‌ها امیدوارند برای دفاع از عنوان قهرمانی بتوانند در پستی که در فصل قبل خلأهای زیادی را در آن متحمل شدند، صادقی را جذب کنند که البته هنوز در این زمینه توفیقی حاصل نشده است.

 آخرین وضعیت مهاجمان استقلال
قهرمان فصل گذشته رقابت‌های لیگ برتر با جذب سجاد شهباززاده خیلی زود جای خالی ژستد را پر کرد، این درحالی است که برخی از جدایی نابهنگام و قریب‌الوقوع مطهری گیتاریست استقلالی‌ها بعد از قطعی شدن انتقال شهباززاده به استقلال خبر دادند. با این حال نکته مهم آنجاست که مطهری که هفته گذشته پیشنهاد یک تیم عراقی را رد کرده بود، یک‌سال دیگر با استقلال قرارداد دارد و ماندن یا رفتن وی از جمع آبی‌ها به تصمیم خودش بستگی ندارد.
از سوی دیگر آرمان رمضانی دیگر مهاجم بلندقامت آبی‌ها که به‌نوعی گل حساس او در دیدار با شهرخودرو آبی‌ها را به کسب عنوان قهرمانی بیش از هر زمان دیگری امیدوار ساخت، قراردادش با استقلال به پایان رسیده و به نظر می‌رسد این بازیکن هم در هفته سرنوشت‌ساز پیش رو تکلیفش با استقلال مشخص خواهد شد.
درنهایت هم درحالی از جدایی امیرحسین حسین‌زاده به مقصد کشورهای اروپایی صحبت می‌شود که این بازیکن هم یک‌فصل دیگر با استقلال قرارداد دارد و مذاکرات به‌منظور تمدید قرارداد با این بازیکن نیز به‌زودی در دستور کار باشگاه استقلال قرار می‌گیرد.

مرتبط ها