کد خبر: 72363

تقدیر دکتر ولایتی از دکتر طهرانچی برای برگزاری موفق رویداد «عصر امید»

رئیس هیات‌موسس و هیات‌امنای دانشگاه آزاد اسلامی از دکتر طهرانچی برای برگزاری موفقیت‌آمیز رویداد ملی «عصر امید» قدردانی کرد.

رئیس هیات‌موسس و هیات‌امنای دانشگاه آزاد اسلامی از دکتر طهرانچی برای برگزاری موفقیت‌آمیز رویداد ملی «عصر امید» قدردانی کرد. دکتر محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه‌ای با دکتر علی‌اکبر ولایتی، رئیس هیات‌موسس و هیات‌امنای دانشگاه آزاد اسلامی گزارش کاملی از روند برگزاری رویداد ملی «عصر امید» و جشنواره فرهیختگان ارائه کرد. دکتر ولایتی پس از استماع گزارش رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، ضمن ابراز خرسندی از موفقیت دانشگاه آزاد در برگزاری موفق این رویداد ملی، با اهدای لوح تقدیر از زحمات دکتر طهرانچی و مجموعه تلاشگر دانشگاه آزاد اسلامی قدردانی کرد.

نظام ساختارمند معلمی توسط مدارس سمای دانشگاه آزاد تدوین می‌شود
 جلسه شورای راهبری آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر طهرانچی برگزار شد. جلسه شورای راهبری آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، سیدمحمد بطحائی معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه، نوید ادهم دبیرکل هیات‌موسس دانشگاه آزاد اسلامی و سایر اعضا برگزار شد. دکتر طهرانچی در این جلسه با تاکید بر اهمیت نظام ساختارمند معلمی که توسط مدارس سمای دانشگاه آزاد اسلامی درحال تدوین است، گفت: «اگر این نظام به‌خوبی طراحی و پیاده‌سازی شود، سایر مدارس هم از این شیوه استفاده و الگوبرداری خواهند کرد. این نظام باید به‌گونه‌ای اجرایی شود که کارکردن در مدارس سما به‌عنوان سوابق درخشان و امتیاز معلمان محسوب شود.»
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین شاخص‌های موردنظر برای کیفیت مدارس سما، ارتباط نظام علمی این مدارس با دانشگاه آزاد اسلامی است، خاطرنشان کرد: «راه‌اندازی به‌موقع دانشکده‌های تعلیم‌وتربیت زیرنظر معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی از اهمیت به‌سزایی برخوردار است.» در ادامه این نشست، بطحائی با ارائه گزارشی از اقدامات صورت‌گرفته در مدارس سما درقالب پروژه‌های سازمانی گفت: «براساس قالب‌های تعریف‌شده در سند تحول دانشگاه آزاد اسلامی، شناسنامه 38پروژه تدوین شده است.» وی همچنین گزارشی از پروژه‌های این معاونت شامل «برنامه ساماندهی نیروی انسانی»، «برنامه کنترل و تضمین کیفیت مدارس»، «طراحی و اجرای نظام ارتقای شایستگی مدیران مدارس سما شامل ارزیابی، انتخاب، انتصاب و ارتقا» و «استقرار و گسترش روش‌های خلاقانه یاددهی-یادگیری در مدارس سما» ارائه کرد. بطحائی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین چالش‌های نظام آموزشی بحث روش است، گفت: «ما در نظام تعلیم‌وتربیت از حیث محتوا غنی، اما به‌لحاظ روش با چالش‌هایی روبه‌رو هستیم. بر این اساس، در سازمان سما روش‌های نوآورانه یاددهی-یادگیری در دستورکار است و جلسات کارشناسی با صاحب‌نظران و متخصصان برگزار و دستاوردهای ارزشمندی نیز حاصل شده است.»

تعریف شاخص فناوری برای اعضای هیات‌علمی دانشگاه آزاد
قائم‌مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی از تعریف شاخص فناوری برای اعضای هیات‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد. وحید ضرغامی از تعریف شاخص فناوری برای اعضای هیات‌علمی دانشگاه آزاد خبر داد و گفت: «معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری در راستای حمایت از اعضای هیات‌علمی این دانشگاه ایجاد سازمان فناوری دانشگاه به تعریف شاخص فناوری -مشابه آنچه در h-index برای اعضای هیات‌علمی رخ می‌دهد- اقدام کرده است.» ضرغامی ادامه داد: «براساس تعریف اولیه صورت‌گرفته t-index  هر عضو هیات‌علمی به‌صورت جمع عدد TRL محصولات فناورانه آن عضو هیات‌علمی تعریف می‌شود و بر این اساس، نظام رتبه‌بندی اعضای هیات‌علمی در دستورکار قرار می‌گیرد.» قائم‌مقام معاونت تحقیقات، فناوری و‌ نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: «اعضای هیات‌علمی فناور درصورت داشتن پیشنهاد برای بهبود تعریف شاخص‌های مذکور، نظرات خود را با معاونت در میان بگذارند. علاقه‌مندان جهت ارائه نظرات و پیشنهادهای خود می‌توانند با شماره ۴۷۳۵۳۴۱۱ تماس حاصل کنند.»

مراسم اختتامیه طرح تاریخ تمدن‌ساز در دانشگاه‌ آزاد استان مازندران برگزار شد
مراسم اختتامیه «طرح مباحثاتی تاریخ تمدن‌ساز» در دانشگاه‌ آزاد استان مازندران با حضور مسئول نهاد نمایندگی مقام‌معظم‌رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد. مراسم اختتامیه «طرح مباحثاتی تاریخ تمدن‌ساز» که براساس مباحثه کتاب «انسان ۲۵۰ساله» نوشته مقام‌معظم‌رهبری است، در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان مازندران با حضور محمد شریفانی مسئول نهاد نمایندگی مقام‌معظم‌رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی، رئیس و هیات‌رئیسه دانشگاه آزاداستان مازندران و استادان شرکت‌کننده در طرح تاریخ تمدن‌ساز در سالن همایش سردارسلیمانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری برگزار شد. شریفانی در این مراسم با قدردانی از همه مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی مازندران در اجرای موفق طرح تاریخ تمدن‌ساز گفت: «استان مازندران از پیشتازان جدی طرح تمدن‌ساز کشور است.» مسئول نهاد نمایندگی مقام‌معظم‌رهبری در دانشگاه آزاد با اشاره به عناصر تمدن‌ساز در قرآن و روایات خاطرنشان کرد: «فکر، اندیشه و علم، کار و تلاش، سرمایه و ثروت، قدرت سیاسی، امنیت، تعهد اخلاقی، نهادینه‌سازی نظم و قانون، عقلانیت، عدالت، نگرش فراقومی و سهولت دین‌داری مهم‌ترین عناصر تمدن‌ساز خواهند بود.» وی با اشاره به اینکه تمدن بدون علم بی‌معناست، اظهار کرد: «بیش از هزار تعبیر در قرآن وجود دارد که نشان‌دهنده اهتمام به اندیشه‌ورزی، علم، فکر و تدبیر است و تنها مولفه‌ای که در اسلام هیچ محدودیتی چه از نظر زمانی و چه از نظر مکانی در آن وجود ندارد علم‌آموزی است که می‌تواند به‌عنوان اساس و زیربنای یک تمدن باشد.» شریفانی ضمن اشاره به چهار محور تقوا، جهاد، ایمان و علم به‌عنوان فضیلت‌های انسان که در قرآن از آن یاد شده است، گفت: «سرآمد همه این فضیلت‌ها علم است، لذا دانشگاه آزاد اسلامی هم با همه مشکلاتی که دارد باید فعالیت خود را به‌سمت دانش‌بنیان شدن علوم سوق دهد و سرمایه و ثروت خود را چه از نظر منابع و چه از نظر نیروی انسانی در جامعه و کشور گسترش دهد تا جامعه در این فضا رشد کند.»

ثبت‌نام آزمون EPT تیرماه دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شد
ثبت‌نام آزمون EPT تیرماه۱۴۰۱ دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شد و تا فردا (جمعه 3تیرماه) ادامه دارد. تمام دانشجویان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد می‌توانند درصورت تمایل با مراجعه به سامانه مرکز سنجش و پذیرش به نشانی http://english.iau.ac.ir/ept  نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند. به اطلاع داوطلبان گرامی شرکت در آزمون می‌رساند هیچ‌یک از کارکنان و اعضای هیات‌علمی بدون توجه به نوع و نحوه همکاری، اعم از رسمی‌قطعی، رسمی‌آزمایشی، پیمانی، حق‌التدریس، قراردادی، ساعتی، شرکتی، تمام‌وقت، نیمه‌وقت و... مجاز به شرکت در آزمون‌های زبان EPT و اشتمال در محل اشتغال خود نیستند. چنانچه این موضوع رعایت نشود ضمن ابطال آزمون، وفق مقررات و ضوابط با ایشان برخورد خواهد شد.

مرتبط ها