کد خبر: 72152

نگاهی به جابه‌جایی‌های احتمالی تابستانی در فوتبال اروپا

ستاره سابق رئال در رادار بارسا

شایعات نقل‌وانتقالاتی در فوتبال اروپا با تب و تاب زیادی توسط هواداران دنبال می‌شود و طرفداران تیم‌ها منتظرند تا درنهایت ببینند تیم‌هایشان در پایان مهلت جابه‌جایی‌های آغاز فصل چه خریدهایی را برای شروع فصل جدید خواهند داشت.

سیامک خاجی،خبرنگار گروه ورزش: شایعات نقل‌وانتقالاتی در فوتبال اروپا با تب و تاب زیادی توسط هواداران دنبال می‌شود و طرفداران تیم‌ها منتظرند تا درنهایت ببینند تیم‌هایشان در پایان مهلت جابه‌جایی‌های آغاز فصل چه خریدهایی را برای شروع فصل جدید خواهند داشت. در این روزها اگر چه همچنان مهم‌ترین خرید تا اینجا توسط منچسترسیتی انجام شده و هالند راهی قهرمان فصل لیگ جزیره شده اما احتمالا باید منتظر انتقالات جذاب دیگری هم در طول تابستان باشیم که در ادامه نگاهی به برخی از مهم‌ترین شایعات طی روزهای اخیر خواهیم داشت.

اعتراض لوا، چرخش جنجالی دی‌ماریا
روبرت لواندوفسکی پس از سال‌ها حضور در بایرن مونیخ ظاهرا با این باشگاه به بن‌بست رسیده و حاضر نیست به کارش در این تیم آلمانی ادامه دهد. مدت‌هاست بحث انتقالش به بارسا مطرح شده اما از سوی دیگر کاتالان‌ها که حال و روز خوشی از نظر مالی ندارند به‌دنبال راه‌حلی برای خرید این ستاره لهستانی هستند. لوا در این روزها دوباره از تمایلش برای ترک آلیانس آره‌نا سخن گفته و این‌بار پیامی واضح‌تر برای سران این باشگاه فرستاده است. او که گفته می‌شود به جز تیم اسپانیایی از چلسی و منچستریونایتد هم پیشنهادهایی دارد می‌گوید: «من فقط می‌خواهم بایرن را ترک کنم. وفاداری و احترام برایم از کار کردن بسیار ارزشمندتر است. بهترین چیز برای دو طرف این است که راه‌حلی برای این مشکل پیدا کنیم. چیزی در درون من مرده است و درست کردن این شرایط تقریبا غیرممکن است.»
در چنین شرایطی کاملا مشخص است که رابطه طرفین کاملا خراب شده و بعید است امکان ادامه این همکاری وجود داشته باشد. با این حال مونیخی‌ها هنوز با جدایی او موافقت نکرده‌اند اما از سوی دیگر در تلاشند تا جانشینی مناسب برای او پیدا کنند. احتمالا مدیران باتجربه این باشگاه آلمانی که سادیو مانه را برای پرکردن جای خالی او درنظر دارند تا زمانی که از خرید ستاره لیورپول مطمئن نشوند به مهاجم گلزن خود اجازه جدایی نخواهند داد. مانه البته در این چند روز اظهارنظرهای متناقضی درباره ترک آنفیلد داشته است اما او هم احتمالا یکی از جابه‌جایی‌های جذاب تابستان 2022 را رقم خواهد زد.
شاید آبی‌اناری‌ها بودجه لازم برای خریدهای بزرگ را نداشته باشند اما هر روز اخبار جدیدی درباره خریدهای جدید آنها منتشر می‌شود که تازه‌ترین آنها می‌تواند یک جابه‌جایی جنجالی باشد. رسانه‌های اسپانیایی از رافینیا، وینگر برزیلی لیدز به‌عنوان یکی از بازیکنان مدنظر ژاوی نام می‌برند و حتی گفته می‌شد او حضور در نوکمپ را به پیوستن به لیورپول ترجیح داده است اما با توجه به اینکه خرید این بازیکن نیاز به بودجه زیادی دارد روز گذشته اعلام شد که شاید ژاوی برای بهتر کردن شرایط خط حمله تیمش به سراغ به خدمت گرفتن آنخل دی‌ماریا برود. این ستاره آرژانتینی با پایان قراردادش با پاری‌سن‌ژرمن بازیکن آزاد است و درحالی که گفته می‌شد احتمالا راهی یوونتوس خواهد شد اما حالا ممکن است به یکی از بازیکنانی تبدیل شود که در هر دو تیم رئال و بارسا به میدان رفته است. البته از حضور او در برنابئو حدود 10 سال می‌گذرد اما باز هم این انتقال می‌تواند سروصدای زیادی به پا کند.

تکلیف نامعلوم پوگبا و دیبالا
دیگر تیم مطرح اسپانیا یعنی رئال مادرید هم پس از شکست در پروژه خرید کیلیان امباپه برای تقویت خط حمله خود گزینه‌های مختلفی را مدنظر دارد که در تازه‌ترین شایعه از گابریل ژسوس، مهاجم برزیلی منچسترسیتی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین گزینه‌های آنها نام برده می‌شود. مهاجم 25 ساله سیتی در ابتدای فصل و با جدایی سرخیو آگرو این فرصت را داشت که توانایی‌هایش را در این تیم نشان دهد اما در طول فصل نتوانست اعتماد کامل گواردیولا را کسب کند و حالا با حضور هالند شانس زیادی برای حضور در ترکیب اصلی نخواهد داشت. گفته می‌شود خرید او حدود 50 میلیون یورو برای رئال هزینه خواهد داشت و باتوجه به اینکه قراردادش در پایان فصل بعد به پایان می‌رسد بعید نیست سیتی به دنبال فروش او و درآمدزایی از این طریق باشد.
در ایتالیا شرایط برای یوونتوس هم کمی پیچیده شده و آنها که تا چند روز پیش از خرید پل پوگبا و دی‌ماریا به‌عنوان دو بازیکن آزاد مطمئن بودند حالا برای به خدمت گرفتن آنها با مشکلاتی روبه‌رو شده‌اند. وینگر آرژانتینی که ممکن است به سمت بارسا تغییر جهت بدهد و پوگبا هم هنوز به پیشنهاد این تیم پاسخ مثبت نداده است. در این میان این نگرانی وجود دارد که ستاره سابق یونایتد با پیشنهاد بهتر پاری‌سن‌ژرمن یا بارسا مواجه شده و به جای بازگشت به تورین شاید مسیر جدیدی را تجربه کند. او درباره شرایط فعلی‌اش می‌گوید: «می‌خواهم بهترین تصمیم ممکن را بگیرم و در جایی باشم که برای هر دو طرف مفید باشد. کمی نیاز به زمان دارم تا درباره تیم آینده‌ام تصمیم‌گیری کنم و نمی‌خواهم دراین‌باره عجله کنم.» همین صحبت‌ها باعث شده تا مطبوعات ایتالیا از احتمال منتفی شدن حضور او در بیانکونری خبر بدهند.
یووه در انتهای فصل با پائولو دیبالا خداحافظی کرد و این مهاجم آرژانتینی هم با پایان قراردادش از این باشگاه جدا شد. درحالی که گفته می‌شد او به احتمال زیاد راهی اینترمیلان خواهد شد. دیروز جیانلوکا دی‌مارتزیو، خبرنگار مشهور ایتالیایی از پیشنهاد اتلتیکو مادرید برای خرید او خبر داد و به این ترتیب احتمال دارد دیبالا به جای یه انتقال جنجالی، راهی لالیگا شود تا با حاشیه کمتری فوتبالش را ادامه دهد.
منچسترسیتی هم یکی از باشگاه‌هایی است که معمولا در نقل‌وانتقالات فوتبال حضوری فعال دارد و با بودجه هنگفتی که در اختیار دارد برای خرید ستاره‌های بزرگ دست به کار می‌شود. آنها امسال پس از خرید هالند همچنان به دنبال بهتر کردن وضعیت خط حمله خود هستند و در این راه به فکر خرید یکی از پدیده‌های سال‌های اخیر فوتبال انگلیس و تیم ملی این کشور افتاده‌اند. گواردیولا که فصل پیش جک گریلیش را به مبلغ 100 میلیون پوند خرید و البته چندان هم این ستاره ملی‌پوش برایش مثمرثمر نبود این بار به سراغ بوکایو ساکا، وینگر 20 ساله آرسنال و تیم ملی انگلیس رفته که در یورو 2020 هم یکی از بازیکنان اصلی ساوت‌گیت بود و احتمالا در جام‌جهانی هم شانس زیادی برای قرار گرفتن در مثلث تهاجمی سه‌شیرها خواهد داشت. البته گفته می‌شود لیورپولی‌ها هم نیم‌نگاهی به خرید این ستاره جوان دارند اما گواردیولا جدی‌تر به فکر خرید او از آرسنال افتاده است. قرارداد ساکا با آرسنال در سال 2024 به پایان می‌رسد و سیتی اگر می‌خواهد او را در این تابستان به خدمت بگیرد احتمالا باید حدود 100 میلیون پوند دیگر برای خرید جدیدش هزینه کند.

مرتبط ها