کد خبر: 72143

اعلام جزئیات برگزاری امتحانات نیمسال دوم رشته‌های غیرپزشکی دانشگاه آزاد

شیوه برگزاری امتحانات پایان نیمسال دوم سال تحصیلی 1401 ـ 1400 به صورت حضوری است. برگزاری امتحانات دروسی که به‌صورت استانی ارائه شده است، در هر واحد دانشگاهی و در محل تحصیل دانشجویان صورت می‌گیرد.

جواد علمایی معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی، عبدالحسین خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد و سیدمحمد بطحایی معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد، دستورالعمل امتحانات نیمسال دوم سال تحصیلی 1401- 1400 رشته‌های غیرپزشکی دانشگاه آزاد را به روسای استان‌ها و واحدهای ویژه دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ کردند. در این دستورالعمل آمده است: «شیوه برگزاری امتحانات پایان نیمسال دوم سال تحصیلی 1401 ـ 1400 به صورت حضوری است. برگزاری امتحانات دروسی که به‌صورت استانی ارائه شده است، در هر واحد دانشگاهی و در محل تحصیل دانشجویان صورت می‌گیرد.»

کسب مدال طلای جهانی و جایزه ویژه اختراعات توسط دانشجویان دانشگاه آزاد اردبیل
زهرا و سجاد فتحی اصل دو مخترع دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل توانستند با ایده «دستگاه جلوگیری از پیش‌آمدگی سر و حفظ و کنترل دامنه حرکتی سر و شانه و ستون فقرات در کودکان» مدال طلای اختراعات جهانی و جایزه ویژه اختراعات رومانی ۲۰۲۲ را کسب کنند.  پیش از این نیز زهرا فتحی اصل در قلب تیم سالومنت در جشنواره تکنولوژی و اختراعات شانگهای چین نیز موفق به دریافت مدال طلا و جایزه ویژه شده بود.

مشارکت ۱۰۰ هزار نفری در لیگ ورزش همگانی دانشگاه آزاد اسلامی
میثم الله‌مرادی، رئیس اداره ورزش همگانی مرکز ورزش و تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: «اداره ورزش همگانی این مرکز از سال ۱۳۹۲ فعالیت خود را با هدف گسترش ورزش عمومی برای دانشگاهیان آغاز کرده و برگزاری همایش‌های ورزشی، جشنواره‌های همگانی و مسابقه‌های مختلف در حوزه ورزش همگانی از مهم‌ترین اقدام‌های انجام شده است.»
وی افزود: «سال گذشته همزمان با رونمایی از سند توسعه و تحول دانشگاه آزاد اسلامی و رویکردهای چرخش‌آفرین آن، توسعه ورزش همگانی در اولویت مرکز ورزش و تربیت‌بدنی دانشگاه قرار گرفت. شرایط خاص پاندمی کرونا اما محدودیت‌هایی را در برگزاری رویدادهای حضوری به‌وجود آورده که لازم بود ضمن تعریف و تکمیل فعالیت‌های قبلی و تازه، آیین‌نامه‌های مربوطه تدوین شود.»
رئیس اداره ورزش همگانی مرکز ورزش و تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: «در راستای دستیابی به اهداف سند توسعه و تحول دانشگاه، برگزاری کلاس‌های آموزشی و تمرینی، همایش‌های ورزشی، ایستگاه‌های ورزش صبحگاهی و عصرگاهی، جشنواره مسابقه‌ها و جشنواره ورزش‌های بومی و محلی طراحی و آغاز شده است.»
الله‌مرادی با بیان اینکه با توجه به پاندمی کرونا، لیگ ورزش همگانی به‌صورت غیرحضوری و با راه‌اندازی سامانه الکترونیکی برگزار و با استقبال کم‌نظیر در سطح کشور روبه‌رو شده است، خاطرنشان کرد: «تاکنون درمجموع قریب به ۱۰۰ هزار نفر از استادان، کارکنان و دانشجویان در دو دوره لیگ سراسری ورزش همگانی دانشگاه آزاد اسلامی شرکت کرده‌اند و این روند تصاعدی است. در عین حال، در گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی، مصمم به ارتقای کمیت و کیفیت فعالیت‌های اداره ورزش همگانی دانشگاه هستیم.»

* مسعود آقا لطیفی

مرتبط ها