کد خبر: 72088

رئیس پژوهشکده تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

رویداد عصر ملی امید لبیک عملی به تحقق شعار سال است

خوشبختانه با نسل جوان دانشگاه در بخش‌های مختلف توفیق دیدار داشتم؛ معتقدم رویداد عصر امید یکی از فرصت‌های استثنائی کشورمان است.

سارا طاهری، خبرنگار گروه دانشگاه: محمدرضا مجیدی، رئیس پژوهشکده تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام یکی دیگر از میهمانان غرفه روزنامه «فرهیختگان» در رویداد ملی عصر امید دانشگاه آزاد اسلامی بود. او در گفت‌وگو با «فرهیختگان» گفت: «کارهای بزرگی که در گام اول دانشگاه آزاد اسلامی صورت گرفته، فرصت‌های خوبی را در گام دوم دانشگاه آزاد فراهم کرده است. اگر ظرفیت‌های چهل‌ساله در گام اول دانشگاه به حوزه افکارعمومی و حوزه سیاستگذاری منتقل شود، در سیاستگذاری‌های پیش‌رو قطعا سهم و نقش دانشگاه آزاد بیش از آنچه در گذشته بوده خواهد بود.»
او اضافه کرد: «خوشبختانه با نسل جوان دانشگاه در بخش‌های مختلف توفیق دیدار داشتم؛ معتقدم رویداد عصر امید یکی از فرصت‌های استثنائی کشورمان است. دانشگاه آزاد در حرکت روبه‌جلو در حوزه علم‌وفناوری و فرهنگ قطعا نقش بسیار پررنگ و نقش تاثیرگذاری خواهد داشت.»
رئیس پژوهشکده تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام درخصوص نقش و تاثیرگذاری رویداد عصر امید در تحقق شعار سال گفت: «قطعا این حرکت یک لبیک عملی به تحقق شعار سال خواهد بود. البته معتقدم تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین شعار یک‌سال نیست بلکه شعار دهه‌ها است و اقتصاد ملی ما در نگاه تحولی باید دانش‌بنیان شود، زیرا علم و دانش مولفه اصلی قدرت ملی در عرصه بین‌الملل است و خوشبختانه سیاست‌های کلان جمهوری اسلامی و تدابیر رهبر انقلاب اسلامی از دهه‌های گذشته همین سمت‌وسو را دارد.»
مجیدی در ادامه تصریح کرد: «دانشگاه آزاد نیز با برگزاری این رویداد و هم‌افزایی که در کنسرسیوم‌های مختلف اتفاق افتاده مقدمات اولیه را برای حرکت شتاب‌گونه‌ای که باید اتفاق بیفتد، فراهم کرده است. امیدوارم دانشگاه آزاد فاصله‌ای را که بین حوزه دانش و فناوری و تولید محصول است کاهش داده تا آثار عملی و کاربست عملیاتی حوزه‌های دانشی در پاسخ به نیازهای ملی را نیز شاهد باشیم.»
او در ادامه افزود: «اتفاقی که امروز در رویداد ملی عصر امید مشاهده کردیم یک گام عملیاتی و روبه‌جلو برای دانش‌بنیان شدن صنایع است. معتقدم باید اساس حرکت ملی ما دانش‌بنیان باشد.»
رئیس پژوهشکده تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان گفت: «ما در پژوهشگاه تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام تلاش داریم با کمک مراکز آکادمیک و دانشگاهی ازجمله خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی مسائل را به‌درستی طرح کنیم.»

مرتبط ها