کد خبر: 72037

خبر بد برای کلوپ و هواداران لیورپول

مانه به دنبال جانشینی لوا در بایرن

لیورپول با مثلث صلاح، مانه و فرمینو توانست قهرمانی در لیگ برتر و همچنین لیگ قهرمانان فصل گذشته را جشن بگیرد اما در شرایطی که قرارداد هر سه بازیکن در تابستان سال بعد به پایان می‌رسد فعلا یکی از سه راس این مثلث درحال ترک آنفیلد است و باید دید سرنوشت دو ستاره دیگر در پایان فصل چه خواهد شد.

سادیو مانه سنگالی یکی از نخستین بازیکنانی بود که یورگن کلوپ در اوایل حضورش در لیورپول برای خرید او اصرار داشت و بارها از مدیران باشگاه خواسته بود به هر طریق ممکن این بازیکن را بخرند. مربی آلمانی که از زمان حضورش در دورتموند بازی‌های مانه را دنبال می‌کرد بالاخره در سال 2016 موفق شد این بازیکن را به خدمت بگیرد و در این سال‌ها ستاره سنگالی نقش بسیار مهمی در موفقیت‌های قرمزها در انگلیس و اروپا داشته است. حالا این بازیکن در 30 سالگی و درحالی که تنها یک فصل دیگر قراردادش با لیورپولی‌ها اعتبار دارد ساز جدایی کوک کرده و گفته می‌شود در همین تابستان احتمالا با بایرن مونیخ قرارداد همکاری امضا می‌کند.
هواداران لیورپول که به تازگی شکست در فینال لیگ قهرمانان را تجربه کرده‌اند به فاصله کوتاهی از این ناکامی حالا یکی از مهم‌ترین ستاره‌های تیم‌شان در سال‌های اخیر را در آستانه جدایی می‌بینند که خبر خوبی برایشان محسوب نمی‌شود. در هفته‌های گذشته اخبار مختلفی از تمایل بارسا و بایرن‌مونیخ برای خرید این بازیکن به گوش می‌رسید و حالا که جدایی لواندوفسکی از جمع باواریایی‌ها تقریبا قطعی است، سران باشگاه آلمانی برای حفظ قدرت خط حمله خود و ساختن تیمی قدرتمند برای فصل بعد به سراغ مانه رفته‌اند.
اگر محمد صلاح در نیم‌فصل نخست امسال ستاره لیورپول بود، نیم‌فصل دوم را باید به نام مانه نوشت که 13 گل از 23 گل خود را در دیدارهای برگشت زد و از سوی دیگر در تیم ملی هم توانست با سنگال قهرمانی در جام ملت‌های آفریقا را تجربه کند. اضافه شدن لوئیس دیاز به لیورپول در نیم‌فصل سبب شد تا مانه به پست شماره 9 نقل مکان کند که در آنجا هم نمایش بسیار خوبی ارائه کرد.
به نوشته رسانه‌های انگلیسی بایرن مونیخ احتمالا با رقمی بین 30 تا 35 میلیون یورو این بازیکن را به خدمت خواهد گرفت. اگر چه ارزش مانه درحال حاضر بیش از 50 میلیون یورو برآورد می‌شود اما لیورپول از ترس اینکه مبادا او را در تابستان آینده به‌عنوان بازیکن آزاد از دست بدهد حاضر شده با چنین قیمتی بفروشد. از طرف دیگر انتقال دیووک اوریگی به میلان هم تقریبا نهایی شده است و احتمالا تاکومی مینامینو هم در تابستان آنفیلد را ترک خواهد کرد. در چنین شرایطی لیورپولی‌ها حداقل به یک مهاجم جدید در ترکیب خود نیاز دارند که البته مدتی پیش خرید فابیو کاروالیو از فولام را قطعی کردند. با این حال گفته می‌شود از میان نفراتی چون داروین نونز، جارود بوون، آرنات دانجوما و حتی عثمان دمبله احتمالا یکی راهی آنفیلد خواهد شد. از طرف دیگر گفته می‌شود لیورپولی‌ها چند هفته پیش و زمانی که هنوز تاتنهام نتوانسته بود سهمیه لیگ قهرمانان خود را قطعی کنند برای خرید سون هیونگ‌مین، ستاره کره‌ای این تیم دست به کار شدند که درنهایت به توافق نرسیدند.
استیون جرارد، اسطوره لیورپولی‌ها پس از شکست این تیم در فینال لیگ قهرمانان در تحلیلی از شرایط قرمزها به احتمال جدایی مانه از این تیم اشاره کرده و گفته بود: «محمد صلاح گفته که فصل بعد هم در آنفیلد خواهد ماند اما شایعاتی درباره احتمال جدایی مانه به گوش می‌رسد. سوال من از او این است که چرا می‌خواهد از این تیم جدا شود؟ او به‌خوبی می‌داند که این تیم در این سال‌ها یکی از مدعیان جدی قهرمانی در انگلیس و اروپا بوده و دلیل این تصمیم را نمی‌دانم. به نظرم بهتر است او در تصمیمش تجدید نظر کند.»
با وجود این توصیه‌ها ظاهرا مانه تصمیمش را برای جدایی گرفته و شاید می‌خواهد در سال‌های آخر فوتبالش در تیمی بازی کند که حداقل در لیگ داخلی رقیب سرسختی ندارد و پس از 10 قهرمانی پیاپی، حداقل فصل بعد هم امید نخست قهرمانی در بوندس‌لیگاست. رقابت سنگینی که در لیگ برتر وجود دارد اصلا با آلمان قابل قیاس نیست و این می‌تواند یکی از ‌انگیزه‌های اصلی مانه برای ترک لیورپول باشد. او البته برای پر کردن جای خالی لواندوفسکی که آمار گلزنی فوق‌العاده‌ای در فوتبال آلمان داشته کار بسیار سختی دارد اما مسلما بازی در بایرن راحت‌تر از لیورپولی است که رقبای سرسختی در لیگ دارد.
لیورپول با مثلث صلاح، مانه و فرمینو توانست قهرمانی در لیگ برتر و همچنین لیگ قهرمانان فصل گذشته را جشن بگیرد اما در شرایطی که قرارداد هر سه بازیکن در تابستان سال بعد به پایان می‌رسد فعلا یکی از سه راس این مثلث درحال ترک آنفیلد است و باید دید سرنوشت دو ستاره دیگر در پایان فصل چه خواهد شد.

مرتبط ها