کد خبر: 71971

«فرهیختگان» از بزرگ‌ترین رویداد فناورانه کشور گزارش می‌دهد‌

شرکت‌کنندگان «رویداد عصر امید» چگونه انتخاب شدند؟

در کارگروه‌های پژوهشی و زیرساخت‌ها، مراحل داوری گروه‌های پژوهشی و زیرساخت‌های ثبت‌شده طی دوماه گذشته و در دو مرحله انجام گرفته است؛ در مرحله اول 3474 مورد در سامانه ثبت شد که بعد از ویرایش و اصلاح به سه‌هزار عدد رسیده است.

«رویداد ملی عصر امید» یا همان رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی فردا به‌عنوان یک رویداد ملی حوزه فناورانه و نوآورانه همزمان با 40 ‌سالگی این دانشگاه با شعار هزار گروه پژوهشی و زیرساخت، هزار ایده و استارتاپ و هزار شرکت فناور و خلاق آغاز می‌شود. در روزهای ابتدایی که برگزاری چنین رویدادی رسانه‌ای شد، هشت‌هزار تیم در سطح کشور در سامانه رویداد ثبت‌نام کردند که داوری شده تا به سه‌هزار هدف‌گذاری نهایی برسد. حالا همچنان فرآیند داوری بخش گروه‌های پژوهشی و زیرساخت‌های این رویداد در ستاد مرکزی رویداد گام دوم ادامه دارد.

  مراحل داوری گروه‌های پژوهشی و زیرساخت‌های ثبت‌شده در 2 مرحله انجام شد


عبدالله محمدی، مدیرکل پژوهش و شبکه آزمایشگاهی و دبیر اجرایی رویداد گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با «فرهیختگان» از ادامه فرآیند داوری بخش گروه‌های پژوهشی و زیرساخت برای رویداد ملی گام دوم دانشگاه خبر داد.
به گفته او در کارگروه‌های پژوهشی و زیرساخت‌ها، مراحل داوری گروه‌های پژوهشی و زیرساخت‌های ثبت‌شده طی دوماه گذشته و در دو مرحله انجام گرفته است؛ در مرحله اول 3474 مورد در سامانه ثبت شد که بعد از ویرایش و اصلاح به سه‌هزار عدد رسیده است.

  1190 منتخب در گروه‌های پژوهشی و زیرساخت
مدیرکل پژوهش و شبکه آزمایشگاهی و دبیر اجرایی رویداد گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: «در مرحله دوم و بعداز انجام فرآیند داوری، 1190 مورد به‌عنوان منتخب برگزیده شده‌اند. از 970 مورد گروه‌های پژوهشی ثبت‌شده، حدود 30 درصد توسط داوران تایید شده و از 1402 مورد هسته‌های پژوهشی ثبت‌شده حدود 20 درصد توسط داوران تایید شده‌اند.»

  65 درصد هسته‌های آزمایشگاهی تایید شدند
او در ادامه تصریح کرد: «همچنین از 824 مورد زیرساخت ثبت‌شده حدود 54 درصد توسط داوران تایید شده و از 231 مورد هسته آزمایشگاهی ثبت‌شده حدود 65 درصد توسط داوران تایید شده و از 47 مورد هسته تعمیرکاران ثبت‌شده حدود72 درصد توسط داوران مورد تایید نهایی قرار گرفته‌اند.» 

1300نفرساعت داوری برای احراز منتخبان
به گفته محمدی در فرآیند داوری، حدود 1300نفرساعت توسط داوران وقت صرف شده است.
او در ادامه بیان کرد: «برای تسهیل حضور برگزیدگان در رویداد ملی گام دوم دانشگاه، براساس زمینه فعالیتی آنها به بخش‌های تخصصی تقسیم‌بندی شده‌اند که هرکدام از برگزیدگان در یکی از گروه‌های تخصصی جانمایی شده‌اند. بعد از مرحله تایید نهایی برگزیدگان فهرست به استان‌ها ابلاغ شده و سپس به منظورافزایش توانمندسازی در نحوه حضور آنها، جلساتی به‌صورت حضوری و مجازی برگزار شده است.»

  استان‌ها برای داوری به 7 منطقه تقسیم شدند
مدیرکل پژوهش و شبکه آزمایشگاهی و دبیر اجرایی رویداد گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: «برای این منظور و جهت سهولت فعالیت‌ها استان‌ها به هفت‌منطقه تقسیم‌بندی شده‌اند و در هر منطقه حدود چهار تا پنج استان قرار گرفتند که با حضور یکی از اعضای کارگروه داوری، آموزش حضوری انجام گرفته است.»
رئیس کارگروه پژوهشی و زیرساخت رویداد در پایان گفت: «برای اولین‌بار هسته‌های تعمیرکاران جهت ارائه سرویس‌های خدماتی شامل تعمیر، نگهداری وکالیبراسیون دستگاه‌ها و تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی در رویداد ملی گام دوم دانشگاه معرفی خواهند شد.»

در این رابطه بیشتر بخوانید:

شناسنامه بزرگ‌ترین نمایشگاه دانشگاهی ایران (لینک)

* حسین جهانی

مرتبط ها