کد خبر: 71930

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌رضوی:

رویداد ملی عصر امید انقلابی در حوزه فناوری‌وپژوهش است

به‌لحاظ مشارکت، استان خراسان‌رضوی توانسته یکی از سه استان برتر کشور باشد. 8درصد از آنچه در این رویداد عرضه ‌می‌شود، مشارکت استان خراسان‌رضوی است.

یگانه عرب، خبرنگار گروه دانشگاه: دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان دانشگاهی اجتماعی و مردمی که چهلمین سال تاسیس خود را پشت‌سر گذاشته‌ است، تلاش دارد ورود به چهلمین سال فعالیتی خود را با برگزاری رویداد ملی عصر امید به‌عنوان نقطه‌عطفی بر فعالیت‌های این دانشگاه جشن بگیرد؛ رویدادی که با شعار هزار ایده و استارتاپ، هزار گروه پژوهشی و زیرساخت، هزار شرکت دانش‌بنیان و خلاق و هدف‌گذاری جذب سرمایه هزار میلیارد تومانی به وسعت جغرافیای علمی و با هدف عرضه توانایی‌های پنهان و ظرفیت‌های فناورانه، نوآورانه موجود این نهاد علمی به بدنه دانشگاهی، جامعه و صنعت از 8 تا 11خردادماه سال جاری در مصلی برگزار می‌شود.
محسن مرادی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌رضوی و واحد مشهد درمورد نقش این استان در رویداد عصر امید بیان کرد: «به‌لحاظ مشارکت، استان خراسان‌رضوی توانسته یکی از سه استان برتر کشور باشد. 8درصد از آنچه در این رویداد عرضه ‌می‌شود، مشارکت استان خراسان‌رضوی است. به بیان دیگر از سه‌هزار طرح و ایده‌ای که در این رویداد عرضه می‌شود، 231طرح، ایده و شرکت خلاق و فناور برای دانشگاه آزاد استان است. پیش‌بینی می‌شود همان‌گونه که استان خراسان‌رضوی بعد از استان‌های اصفهان و تهران در میزان طرح‌های ارائه‌شده قرار گرفته، بین آثار برگزیده نیز بتواند سهم قابل‌توجهی را داشته ‌باشد.»
وی در ادامه افزود: «آنچه در استان خراسان‌رضوی اتفاق افتاده، به‌نوعی یک بسیج عمومی برای حضور در رویداد گام دوم و به‌دنبال آن انعقاد تفاهمنامه، قرارداد با شرکت‌ها، مراکز رشد و فضای کسب‌وکار و درنتیجه حمایت از کارهای فناور و دانش‌بنیان است.»
مرادی درخصوص میزان تاثیر برگزاری رویداد گام دوم در رشد و توسعه فناوری‌ونوآوری در استان خراسان‌رضوی گفت: «سال‌ها است که در فضای دانشگاه، آزمایشگاه و فضای درس از دانش‌بنیان و فناوری حرف می‌زنیم. تاکنون فرصتی نبوده تا این‌ موارد از دیوارهای دانشگاه بیرون بروند. این فراخوان یا نمایشگاه صاحبان مشاغل، کسب‌وکار و حرفه را به‌گونه‌ای به‌سمت دانشگاه‌ها می‌کشاند. انتظار می‌رود از سال آینده واحدهایی داشته ‌باشیم که این قراردادها و تفاهمنامه‌ها را پیگیری کنند. معتقدم این نمایشگاه گام عملی برای حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیان، هسته‌های فناور و مراکز رشد است. به بیان دیگر، این نمایشگاه آغازی برای حمایت بیشتر از دانشجویان و فناوری است.»
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد درمورد اقداماتی که در سطح استان خراسان‌رضوی برای رویداد عصر امید انجام گرفته، عنوان کرد: «استان خراسان‌رضوی در سه بخش فعالیت دارد؛ نخستین بخش که همان هسته‌ها و گروه‌های پژوهشی است و توانستیم در حدود 116گروه منتخب را در این بخش داشته باشیم. به‌عقیده من، معرفی این زیرساخت‌ها و شبکه‌های پژوهشی که به مراکز رشد و فضای کسب‌وکار مرتبط می‌شوند، زمینه حضور دانشگاه را بیشتر در جامعه فراهم می‌کند.»
وی با بیان اقداماتی که در سطح استان خراسان‌رضوی انجام گرفته است، افزود: «در بخش ایده‌ها، شرکت‌های فناور و صنایع خلاق نیز توانستیم 230مورد را برای عرضه در نمایشگاه مهیا کنیم. فضایی از نمایشگاه که دراختیار ما قرار گرفته‌ را برای 200شرکت و صاحبان خلاق و فناور فراهم دیده‌ایم که در مدت زمان این رویداد در نمایشگاه حاضر خواهند شد و ایده‌های خود را عرضه می‌کنند و به امید خدا می‌توانند قراردادها و تقاهمنامه‌های مدنظر خود را نیز منعقد کنند.» وی درباره میزان افزایش حرکت دانشگاه به‌سمت رشد و توسعه با برگزاری رویداد عصر امید عنوان کرد:«به‌عقیده من بعد از برگزاری نمایشگاه و حضور دانشگاه‌های استان خراسان‌رضوی در این رویداد بی‌نظیر، مسئولیت دانشگاه بیشتر می‌شود. پس از این رویداد بسیاری از معضلات و مشکلات فضای کسب‌وکار به دانشگاه ارجاع داده می‌شود. همچنین می‌توانیم سهم بیشتری را در حل مشکلات داشته‌ باشیم. با مشارکت و همیاری اعضای هیات‌علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی و آنچه درحال حاضر می‌توانیم به‌عنوان وسایل و تجهیزات دراختیار آزمایشگاه، کارگاه و فضای دانشگاه است به خدمت بگیریم، انقلابی در حوزه فناوری و پژوهشی در کشور اتفاق خواهد افتاد.»

مرتبط ها