کد خبر: 71747

یوسفی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: کاری به جمالی ندارم چون عرق به کشورش ندارد

مشکلات زیاد است ولی سکوت می‌کنم

با توجه به اینکه یک‌ماه قبل از مسابقات و اعزام تیم برگزاری این مسابقات را اطلاع دادند، بلافاصله تمرینات‌مان را زیرنظر سرمربی تیم ملی جوانان سعید حسینی شروع کردیم.

 علیرضا یوسفی که در رقابت‌های جوانان جهان در یونان رکورد زد و طلا گرفت درباره این مسابقات و مسیر به‌دست آوردن طلای فوق‌سنگین جهان به «فرهیختگان» گفت: «با توجه به اینکه یک‌ماه قبل از مسابقات و اعزام تیم برگزاری این مسابقات را اطلاع دادند، بلافاصله تمرینات‌مان را زیرنظر سرمربی تیم ملی جوانان سعید حسینی شروع کردیم. برنامه اول‌مان کسب مدال طلا و برنامه دوم‌مان شکستن رکورد جهان بود که رکورد قبلی هم در اختیار خودم بودم و خدا را شکر این اتفاق افتاد و با تمرینات کم هم توانستیم به هر دو مورد دست یابیم.»
وی با اشاره به رقبایش ادامه داد: «تمرینات‌مان را دیر شروع کردیم و این وزنه‌ها را تمرین نکرده بودم، ولی قبلا انجامش داده بودم و خدا را شکر توانستم رکورد جهان را دوباره جا‌به‌جا کنم. درمورد رقیبانم هم چون لیست را از قبل می‌دانستم و اطلاعاتی راجع به آنان داشتم نگران نبودم، رقیب ازبک نزدیک‌ترین رقیبم بود ولی برای رقابت نمی‌شود گفت که برنامه‌ای برایشان داشتیم؛ چراکه آمار رکوردهای‌شان را می‌دانستیم و در اصل رقیب من نبودند.»
یوسفی در پاسخ به این سوال که آیا تمرکزش به‌خاطر ماجرای ترک هتل توسط یکتا جمالی به‌هم نخورده، گفت: «مربی بخش بانوان این مساله را به من و سرمربی‌ام نگفته بود و اجازه دادند ما با خیال راحت به مسابقه برویم و برگردیم. من بعد از پایان مسابقات متوجه شدم و آشفتگی هم نداشتم، چون فردی که عرقی برای کشورش و ارزشی برای خانواده‌اش قائل نمی‌شود، چرا ما باید نگران شویم؟ ربطی به ما ندارد و کار خودمان را می‌کنیم و او هم خودش صلاح دانسته که مهاجرت کند.»
وی درباره برنامه‌اش برای رسیدن به المپیک تصریح کرد: «به امید خدا با تمریناتی که پیش‌رو دارم، بتوانم تمریناتم را به‌طور منظم داشته باشم تا مدال المپیک را کسب کنم و رکورد‌شکنی هم داشته باشم. توکل بر خدا ما تمام تلاش‌مان را می‌کنیم و سنگ تمام می‌گذاریم.» ستاره جدید وزنه‌برداری درباره انتقادها از بلاتکلیفی فدراسیون گفت: «مشکلات زیاد است ولی با گفتن من حل نمی‌شود، پس سعی می‌کنم سکوت کنم و بهترین کاری که درحال‌حاضر می‌توانم انجام دهم سکوت است، ولی مشکلات خیلی زیاد است و امیدوارم بتوانند مشکلات را پیدا و حل کنند. من هم به وظیفه خودم یعنی وزنه زدن و تمرین کردن می‌پردازم.»

مرتبط ها