کد خبر: 71586

شهردار تهران در جمع خبرنگاران چه گفت؟

وعده ساخت‌و‌ساز بدون تراکم‌فروشی

شهر تهران هفت‌هزار سال قدمت دارد و بیش از ۲۰۰ سال از پایتخت شدن آن می‌گذرد. بیش از ۹میلیون و ۶۰۰ هزار نفر به‌صورت ثابت و بالغ بر ۱۳ میلیون نفر روزانه در شهر تهران حضور دارند.

علیرضا زاکانی در نخستین نشست مطبوعاتی خود که صبح دیروز -دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - با اصحاب رسانه داشت، ضمن تشریح عملکرد هشت‌ماهه مدیریت شهری برای نمایندگان افکار عمومی، به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.
وی قبل از شنیدن سوالات خبرنگاران در مقدمه نشست خاطرنشان کرد: «شهر تهران هفت‌هزار سال قدمت دارد و بیش از ۲۰۰ سال از پایتخت شدن آن می‌گذرد. بیش از ۹میلیون و ۶۰۰ هزار نفر به‌صورت ثابت و بالغ بر ۱۳ میلیون نفر روزانه در شهر تهران حضور دارند. امروز توفیق این را داشتیم که همچنان پس از هشت‌ماه و هشت‌روز در خدمت شهر تهران باشیم. ۶ماه نخست به دوره استقرار، تحول مدیریتی و ساماندهی ابتدایی امور سپری شد. امسال به‌عنوان اقدامات کوتاه‌مدت، سال ۱۴۰۲ تا شهریور ۱۴۰۳ به‌عنوان اقدامات میان‌مدت و باقی مسیر به‌عنوان اقدامات بلندمدت هدف‌گذاری شده‌اند.

۴۸۵ پروژه در برنامه است
زاکانی با بیان اینکه مدیریت شهری درحال دنبال کردن ۱۲ سیاست و ۹۰ کلان‌پروژه است، افزود: «جدول برنامه‌ مدیریت شهری ۴۸۵ پروژه را به‌خود اختصاص داده است. پروژه‌های ردیف نخست دارای ۲۶ عنوان پروژه و ردیف دوم دارای ۲۹ عنوان پروژه است. تلاش داریم امسال تمامی پروژه‌ها فعال و بخشی از آنها به‌عنوان پروژه‌های کوتاه‌مدت برای شهروندان رونمایی شوند.»

تاسیس خانه خبرنگاران
وی ادامه داد: «از طریق پیوستگی با جامعه خبرنگاران تاسیس خانه خبرنگاران را مدنظر داریم. باید مسیری را در این راه فراهم کنیم، بنده نیز زمانی نشریه داشتم و همراه و همکار شما بودم. امیدواریم در آینده نیز همکاری خوبی با همدیگر داشته باشیم.»

به دور از تراکم‌فروشی شهر را به‌سمت نوسازی پیش می‌بریم
زاکانی در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه «اطلاعات» درباره جلوگیری از فروش تراکم در این دوره گفت: «ما تراکم‌فروشی را برای خودمان خط قرمز می‌دانیم و تا امروز نیز تراکم‌فروشی نکرده‌ایم اما به‌دنبال رونق ساخت‌وساز هستیم. تهران ۱۲هزار بافت ناپایدار و ۴۵۶۰هکتار بافت فرسوده دارد. اگر ساخت‌وساز را ادامه ندهیم تهران روی سر مردم خراب می‌شود. بر همین اساس ساخت ۱۸۰هزار واحد را در سال متعهد شده‌ایم که نقش‌آفرینی داشته باشیم؛ چراکه قانون اساسی و قانون شهرداری‌ها، ورود شهرداری‌ها را به مسکن تکلیف کرده است.»

پروانه برج‌های درحال ساخت شهر مربوط به دوره گذشته است
شهردار پایتخت افزود: «اگر در دوره‌های گذشته به این بخش ورود نکردند، درواقع مسئولیت خود را انجام ندادند. اگر ساختمان بلندمرتبه‌ای نیز در شهر مردم می‌بینند که درحال ساخت است، عمده آنها مربوط به پروانه‌هایی است که از قبل داده شده، هرچند بلندمرتبه‌سازی نیز در شهر مجاز و ۱۱طبقه برای آن متعارف است. بلندمرتبه‌سازی در برخی پهنه‌های شهر مشکلی ندارد اما برای آن باید مجوزها را دریافت کنند.»

تلاش می‌کنیم به‌سمت درآمدهای پایدار برویم
زاکانی گفت: «دولت برای تامین درآمد راه‌های مختلفی دارد، سال گذشته ۶۷ درصد درآمد شهرداری به ساخت‌وساز اختصاص داشت و ما به‌دنبال کاهش آن هستیم و تلاش می‌کنیم به‌سمت درآمدهای پایدار برویم.»

درحال‌حاضر ۱۲۰مرحله برای صدور پروانه وجود دارد
زاکانی در پاسخ به پرسش خبرنگار صداوسیما مبنی‌بر صدور پروانه‌های ساختمانی، توضیح داد: «زمانی‌که در سال ۱۳۷۱ مصوب شد پروانه‌های ساختمانی در یک هفته صادر شوند، مراحل صدور پروانه شرایط فعلی را نداشت. درحال‌حاضر ۱۲۰مرحله برای صدور پروانه وجود دارد. این فرآیند برای یک هفته و حتی زودتر از آن امکان‌پذیر است. البته به شرطی که همه دستگاه‌ها اطلاعات خود را برخط به اشتراک بگذارند و در این صورت می‌شود در عرض یک ساعت پروانه صادر کرد.»

افتتاح سامانه جامع شفافیت در خردادماه
زاکانی در ادامه درباره سامانه شفافیت گفت: «تمام امور شهرداری اعم از خرید، فروش، پروژه، کارشناسان دادگستری و… به‌سمت شفافیت پیش می‌رود تا از طریق سامانه‌ها امضای طلایی در شهرداری به صفر سوق داده شود. مجموعه گسترده‌ای در ابتدای خرداد افتتاح خواهد شد تا شفافیت، ارتباط و تعامل با شهروندان برقرار شود.»

۷۰هزار میلیارد تومان هزینه تکمیل ۲۰ ایستگاه باقی مانده از ۷ خط مترو
زاکانی خاطرنشان کرد: «طبق برنامه باید تا سال ۱۴۲۰ تکمیل خطوط انجام شود، کاری که ما انجام می‌دهیم نخست تکمیل این هفت خط است؛ ۲۰ ایستگاه از این هفت خط باقی‌مانده است و ۷۰ هزار میلیارد تومان نیاز دارد که در اولویت است. درکنار آن مطالعات چهارخط را کلید زدیم و خط ۱۰ نیز فعال شد. باید این ۱۵۳ کیلومتر و ۱۳۸ ایستگاه را فعال کنیم و جابه‌جایی ۱۰ میلیون مسافر را برای سال ۱۴۰۵ داشته باشیم، یعنی ۱۵سال زودتر این خدمات در مترو در خدمت مردم قرار گیرد. البته این کار نیاز به ۱۲۰۰میلیارد تومان پول و اعتبار دارد و باید با بارگذاری بر ایستگاه‌ها و بهره‌مندی از روش نوین ارائه خدمت بر حول ایستگاه‌ها هم نوسازی شهری را تسریع کنیم و هم به خدمات در شهر سامان دهیم. این از کلان‌پروژه‌هایی است که تعریف شده و باید از قبل اعتبارات و امکان تامین منابع کنیم.»

قرارداد ۲ هزار میلیارد تومانی برای بازسازی ۷۰۰ دستگاه واگن
شهردار تهران افزود: «بخشی از آن طلب از دولت است و بخشی هم از طریق سرمایه‌گذاری باید رقم بخورد. در موضوع واگن، در شرکت واگن‌سازی که شهرداری نیز در آن مشارکت دارد، قراردادی را به میزان دوهزار میلیارد تومان تنظیم کرده‌ایم تا بتوانیم ۷۰۰ دستگاه از این واگن‌ها را بازسازی کنیم اما محدودیت ارائه خدمت در خطوط فعال داریم. باید ‌طوری باظرافت پیش برویم که به خدمات امروز ما آسیب نزند.»

رایزنی با دولت برای نوسازی ناوگان مترو
زاکانی تاکید کرد: «ناظر به نوسازی دولت مکلف بود ۱۰۵۰دستگاه را نوسازی کند و سالیان‌سال بود که ۶۳۰دستگاه توسط چینی‌ها نوسازی شده بود اما سهم ۱۵درصد آن پرداخت نشده بود که در تفاهم با دولت از طریق تهاتر با نفت این مشکل حل شد. ۱۰۵دستگاه نیز از طریق قطار ملی تامین می‌شود که وارد مذاکرات با دولت شدیم و قرار شد ۷۷میلیون یوروی آن را دولت بدهد.»

امسال ۱۰۰ میدان میوه‌ و تره‌بار راه‌اندازی می‌شود
وی در ادامه بیان کرد: «از سال ۱۳۵۸ که میادین میوه‌ و تره‌بار پایه‌گذاری شد، تا زمان ما ۲۶۳ میدان فعال شده بود. حدود ۲۴ میدان در دوره پیشین فعال شد. ۳۱ بازارچه در پایان سال ۱۴۰۰ توسط شهرداری فعلی فعال شد. زمانی که شهرداری را تحویل گرفتیم دو تن گوشت در شهر پخش می‌شد اما در روزهای پایانی سال این عدد به ۳۰ تن افزایش یافت؛ به تعبیری ۱۵ برابر شد. همچنین مرغ از ۶۰ تن به ۲۰۰ تن افزایش یافت. امسال ۱۰۰ میدان و سال آینده ۱۰۰ میدان دیگر اضافه خواهد شد و در پایان دوسال آینده ۵۰۰ بازارچه و میدان میوه‌ و تره‌بار در خدمت شهروندان خواهد بود.»

برنامه‌ریزی برای ورود ۳۲۵۰ دستگاه اتوبوس؛ امسال
شهردار تهران عنوان کرد: «2225دستگاه اتوبوس به ما تحویل شد که کمتر از یک‌سوم آن مربوط به مالکیت شهرداری بود و این اتوبوس‌ها نیاز به بازسازی داشتند. به‌طوری که جوابگوی بار حمل‌ونقل مسافر نبود، بنابراین برای خرید ۱۷۵ دستگاه قرارداد بستیم و تا امروز ۱۲۰ دستگاه وارد مدار شده و ۵۰۰ دستگاه را نیز از طریق تعویض مخازن گاز وارد مدار می‌کنیم. اضافه کردن ۳۲۵۰ دستگاه اتوبوس را برای امسال برنامه‌ریزی کردیم که دوهزار دستگاه از طریق وزارت کشور و ۹۰۰ دستگاه آن به شهر تهران با قدرالسهم ۲۰درصد پرداخت هزینه از طرف شهرداری اختصاص دارد؛ ۱۴۰۰ دستگاه را در قانون بودجه تعهد کردیم که بازسازی کنیم و برای بخشی از آن نیز مجوز گرفته‌ایم یا واردات داشته باشیم یا از طریق داخل تامین کنیم که تعداد آن هزار مورد است. ۵۰ دستگاه هم اتوبوس برقی است که قرارداد بسته‌ایم.»

تعهد ساخت 180 هزار واحد مسکن در سال
وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار «فرهیختگان» تصریح کرد: «در بحث مسکن تعهد ما ۱۸۰هزار واحد در سال است اما مسکن یک‌ساله ساخته نمی‌شود و جنس مسکن حداقل دوساله است. از این میزان ۱۱۷ هزار واحد در قاعده جهش مسکن و تفاهم با وزارت راه انجام می‌شود تا بافت فرسوده و ناپایدار و زمین‌های راکد شهری را وارد چرخه کنیم. الباقی را باید از طریق تسهیلات تسهیل کنیم و برای این کار قرارگاه تشکیل دادیم و در آن قدرالسهم ۲۲ منطقه مشخص شده است. ۳۱هزار صدور پروانه در سال ۹۰ به حدود پنج‌هزار پروانه در سال ۱۴۰۰ رسیده باید در این زمینه قبول مسئولیت کنیم، اینکه چقدر از این مسکن‌ها استیجاری و چه میزان ملکی می‌شود بستگی به شرایط و قدرالسهم شهرداری و وزارت راه دارد.»

مقابله با تخلفات علاءالدین و پالادیوم
شهردار تهران افزود: «پیگیری ساختمان‌های ناایمن در دستور کار ماست. در دوره آقای قالیباف یک طبقه ساختمان علاءالدین را تخریب کردند؛ چراکه ناایمن بود اما در دوره بعد از آن مجوز دو طبقه ساخت گرفت، درحالی‌که یک طبقه قبلی نیز کشش نداشت و در این دوره رای ماده ۳۸ قبلی لغو شد و به‌نفع شهرداری حکم صادرشده است. در این چندماه موفق شده‌ایم پروژه‌های بزرگی را پیش ببریم، مثلا در منطقه1، سه‌هزار میلیارد تومان احقاق حقوق شد. مساله ما در این حوزه درآمد شهرداری نیست، بلکه جان مردم است.»

در ۵ سرفصل عوارض را تغییر دادیم
زاکانی در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه «دنیای اقتصاد» درباره اصلاح عوارض نوسازی عنوان کرد: «این کار را انجام دادیم و در پنج سرفصل عوارض را تغییر دادیم، این سهم ‌در برخی پهنه‌ها ۴۰ درصد و در برخی از پهنه‌ها صفر است. میانگین آن ۲۰ درصد است. در بحث کاهش فاصله شمال و جنوب در ۹۰ کلان پروژه تعریف شده و این فاصله کاهش پیدا خواهد کرد.»

تبدیل مجموعه جنگ‌افزار خیابان پیروزی به فضای سبز
زاکانی در ادامه خبر داد: «امروز تفاهمی به امضا رسید تا فضای مجموعه جنگ‌افزار خیابان پیروزی به سرانه فضای سبز شهر تهران تبدیل شود. این طرح در شورای شهرسازی مصوب شد تا با سهم ۳۵-۶۵ این تفاهم اجرا شود و تا سه‌ماه دیگر به شهرداری تحویل شود. قدرالسهم شهرداری ۱۱ هکتار مشخص شده است تا به فضای سبز شهر اضافه شود.»

املاک شهرداری مانند چاه نفت است که ما علاقه‌ای به خام‌فروشی آن نداریم
شهردار تهران گفت: «کار جدی دیگر ثبت مشخصات املاک است و ۱۷هزار ملک را تا الان ثبت و ضبط کردیم. درواقع در این دوره ۵هزار ملک به ۱۲هزار ملکی که از دوره گذشته ثبت شده بود، اضافه شد. این کار همچنان ادامه دارد؛ اطلاعات املاک را بین مجموعه‌های مختلف که با ما مشارکت می‌کنند تقسیم می‌کنیم تا کسی نتواند میزان املاک را دستکاری کند. املاک شهرداری مانند چاه نفت است که ما علاقه‌ای به خام‌فروشی آن نداریم. تلاش می‌کنیم به‌صورت کارسازی‌شده آن را با یک ارزش افزوده بالاتر در خدمت مردم قرار دهیم؛ امیدواریم این کار را از طریق بورس پیش ببریم و منتظر نظر نهایی بورس هستیم.»

درمورد املاک نجومی دستگاه قضا نظرش را اعلام کرده است
شهردار تهران در پاسخ به پرسش ایسنا مبنی‌بر بررسی پرونده‌های املاک نجومی و تخلفاتی نظیر هولدینگ یاس و سرانجام نیروهای مدیریتی که در دوره پیشین شهرداری به‌کار گرفته شدند، بیان کرد: «وظیفه شهرداری درباره پرونده یاس شکایت بود که مجدد شکایت شد. اداره حقوقی شهرداری درحال پیگیری این موضوع است. وظیفه دیگر شهرداری دراین‌باره استیفای حقوق شهروندان است که شخصا درحال پیگیری آن هستم. مجموعه مالی شهرداری پیگیر این موضوع است و تمامی اقدامات شفاف ‌شده تا حق و حقوق مردم استیفا شود. پیگیری‌ها در مرحله بسیار خوبی قرار دارد. دستگاه قضایی به پرونده املاک نجومی رسیدگی و نظر خود را اعلام کرد. پس از اعلام نظر دستگاه قضا، شهرداری کار ویژه‌ دیگری انجام نداده است.»

مدیریت شهری پیشین ۱۴۰۰ نیرو وارد کرده است
زاکانی در ادامه عنوان کرد: «مدیریت شهری پیشین ۱۴۰۰نیرو وارد کرده بود و ۲۵۰نفر به‌عنوان نیروهای ممتاز وارد شده بودند. یک نفر در آزمون از ۱۰۰، نمره۷ را کسب کرده است؛ با این فرد باید چه کرد؟ می‌توان این فرد را جذب شهرداری کرد؟ حدود ۴۰نفر دارای اشکالات هستند و الباقی در مسیر کاری خود قرار دارند و هیچ اختلالی برای این افراد ایجاد نشده است.»

سیاست‌های مدیران دوره قبل شهر منجر به افزایش دوبرابری معتادان متجاهر شد
شهردار تهران با بیان اینکه سم‌زدایی، بازسازی شخصی، مهارت‌آموزی و یافتن شغل برای این معتادان متجاهر اتفاق می‌افتد، اظهار کرد: «مهم‌ترین نکته این بود که در مدیریت شهری قبلی می‌گفتند که اینها زیستی دارند و رهایشان کنید و این تعداد از حدود ۱۰هزار نفر به ۲۱هزار نفر رسید. این رویکرد را تغییر دادیم و گفتیم اینها آسیب شهر است و به‌دنبال بازگرداندن این افراد به جامعه هستیم. یکشنبه صبح جلسه بود و مقرر شد سه‌ کارگروه تشکیل شود؛ یک کارگروه مربوط به کودکان کار است که چهارهزار کودک کار داریم و توجه به این بخش حائزاهمیت است؛ یک کارگروه برای کودکان پسماند است و کارگروه دیگر برای خانواده معتادان و زندانیان تشکیل خواهد شد.»

۹۸ درصد ون‌های ناوگان تاکسیرانی پایتخت فرسوده‌اند
وی یادآور شد: «درکنار آن در تاکسیرانی از طریق مشارکت با بخش خصوصی نوسازی ۷۸هزار تاکسی و ون که بالغ‌بر ۵۰درصد آن فرسوده است و ۶هزار ون را که ۹۸درصد آن فرسوده است، دنبال می‌کنیم.»

اختلاف سلیقه طبیعی است و به رشد ما کمک‌ می‌کند
زاکانی در ادامه بیان کرد: «تحقق منابع شهرداری در سال گذشته بی‌نظیر بود؛ سال۱۳۹۹ حدود ۷۴درصد از بودجه و در سال۱۴۰۰ بیش از ۹۴درصد محقق شد. برای این موضوع همه بسیج شدند تا چنین اتفاقی رخ دهد و تنها کار بنده نبود بلکه کار تمامی معاونت‌ها و زیرمجموعه‌ها بود. تیم ما کاملا همراه است، البته ممکن است اختلاف سلیقه‌ای هم وجود داشته باشد که طبیعی است؛ اختلاف سلیقه به رشد ما کمک‌ می‌کند. تعهد ما به شورا یک اصل قرار گرفته است اما آن برنامه‌ای که روز اول در شورا اعلام کردم، امروز تکمیل و جامع شد.»

امروز خودم مسئول مبارزه با فساد هستم
وی یادآور شد: «در بحث شهروند نیز، شهروند را ۶۰۰میلیارد قیمت‌گذاری کرده بودند و از قبل در بحث قضایی نیز این موضوع دنبال شد. در حوزه قضایی نیز حرف ما پیش رفت و منطق پیش‌روی ماست. ما مکلفیم با فساد برخورد کنیم؛ امروز مسئول این کار هستم.»

۵۰۰ هزار خانه خالی از سکنه در پایتخت
شهردار پایتخت درباره خانه‌های خالی از سکنه تهران گفت: «۵۰۰هزار خانه خالی به‌ویژه در مناطق بالای شهر (۱، ۲، ۲۲ و...) وجود دارد که عمده آنها خانه‌های بزرگ‌مقیاس هستند؛ اما درباره خانه‌های متروکه و محیط‌های بی‌دفاع شهری و سازه‌های رهاشده باید اعلام کنم برخی از این سازه‌ها از شهرداری پروانه دریافت کرده‌اند اما در مرحله ساخت رها شده‌اند. شهرداری نمی‌تواند قاعده تطبیق را اعمال کند و ساماندهی این سازه‌ها از عهده شهرداری خارج است.»

شناسایی ۳۰۰ خانه پلاک‌قرمز در شهر/ ۴۵ پلاک اعمال قانون شده‌اند
زاکانی ادامه داد: «حدود ۳۰۰خانه پلاک‌قرمز در تهران شناسایی شده‌اند که حجم عظیمی از معتادان در آن حضور دارند. شهرداری در قرارگاه اجتماعی نسبت به هر منطقه نشانه‌گذاری کرد تا از مجموعه‌های دادگستری، نیروی انتظامی، ثبت اسناد و... برای مشخص شدن هویت آنها پیگیری کند. زمانی‌ که عمده هویت این خانه‌ها مشخص شد در دستورکار دستگاه قضایی قرار گرفت تا دستگاه در حوزه ناایمنی و... حکم صادر کند. قدرالسهم مناطق هم مشخص شده و بخشی از اقدامات این کار انجام شده است. درحال حاضر نزدیک به ۴۵پلاک اعمال قانون شده‌اند. مناطق مکلف شده‌اند فضاهای بی‌دفاع شهری را ساماندهی کنند. عمده این فضاها در بافت فرسوده قرار دارند که با یک طرح کلی، این موارد رفع خواهد شد. نرخ خدمات شهری که ارائه می‌شود بالاتر از آن چیزی است که شهرداری دریافت می‌کند و آن چیزی که دریافت می‌شود تقریبا برابر با هیچ است. حدود ۴۶هزار هکتار فضای سبز پیرامونی و حدود ۱۳هزار هکتار فضای سبز درون‌شهری وجود دارد که برای نگهداشت ۵۹هکتار فضای سبز، منابعی هزینه می‌شود اما به‌هیچ‌وجه مابه‌ازای قیمت آن از شهروندان هزینه‌ای دریافت نمی‌شود. بنا هم نیست که باری بر دوش شهروندان گذاشته شود بلکه این ارائه خدمت به شهروندان است.»

شهرداری علاقه‌ای به افزایش نرخ خدمات ندارد
وی در ادامه تاکید کرد شهرداری علاقه‌ای به افزایش نرخ خدماتی خود ندارد بلکه قرار است خدمات خود را به شهروندان افزایش دهد.

۲۳ دستگاه مسئول آلودگی هوا/ ۵۰ دستگاه اتوبوس برقی از شهریور فعال می‌شود
شهردار تهران در پاسخ به پرسش خبرنگار دیگری مبنی‌بر چگونگی حل معضل آلودگی هوا گفت: «آلودگی هوا یک موضوع ملی است و ۲۳دستگاه مسئول آن هستند. تمهیدات جدی در شهرداری برای کاهش آلاینده‌های مربوط به منابع متحرک صورت گرفته تا ساماندهی و نوسازی ناوگان حمل‌ونقل سبب کاهش آلودگی هوا شود. شهرداری به‌سمتی حرکت می‌کند تا موتورهای کاربراتوری را به انژکتوری و سپس به‌سمت موتورهای برقی و خودروهای هیبریدی تبدیل کند. ۵۰دستگاه اتوبوس برقی از شهریور فعال می‌شود. همچنین باید از طریق بازسازی و نصب فیلتر دوده روی اتوبوس‌ها، آلودگی‌های گازی را کاهش داد. مشکل عمده تهران ذرات معلق است چراکه سطح آلاینده‌های گازی طی سال‌های گذشته کاهش یافته است. جلساتی با حضور اندیشمندان و مسئولان برگزار شده تا راهکارهای کاهش ذرات معلق بررسی و دنبال شود. البته بخشی از آلودگی هوا هم مربوط به شرایط اقلیمی جهانی و کشورهای همسایه است که از عهده شهرداری خارج است و محیط‌زیست باید به آن بپردازد.»

۷ نقطه تهران به‌لحاظ حضور معتادان متجاهر در وضعیت قرمز/ کوه‌سنگی کاملا جمع شده است
شهردار تهران با تاکید بر اینکه زمینه نگهداری معتادان را فراهم می‌کنیم، اضافه کرد: «در ماه‌های آینده این پرونده به‌نفع مردم بسته خواهد شد. مثلا کوه‌سنگی کاملا جمع شده است. ۷نقطه تهران نقطه‌قرمز ما بود که در مناطق ۲ و ۴ و ۵ و ۱۲ و ۱۵ و ۱۶ و ۱۹ قرار دارد و در دره فرحزاد نیز تعداد معتادان کم شدند.»

اینکه در انبار مترو برخی از اقلام صفر می‌شود به بی‌مدیریتی برمی‌گردد
وی تصریح کرد: «اینکه بحث پله‌برقی به تحریم برمی‌گردد به این دلیل است که این پله‌ها خارجی هستند و اقلام آن نیز از آنجا وارد می‌شود، تحریم مانع نیست گرچه یک مورد آن نیز ظلم است. در بحث قطعات مترو نیز تحریم اثر دارد اما کار ما پیش می‌رود، اینکه در انبار مترو برخی اقلام صفر می‌شود به بی‌مدیریتی برمی‌گرددغ چراکه در این دوره با یک امکان ۸۰۰میلیاردی تامین اقلام را انجام دادیم.»

گمانه‌زنی درباره سودای ریاست‌جمهوری من، گمانه غلطی است
وی در پاسخ به پرسش روزنامه «صبح‌نو» مبنی‌بر شایعاتی درباره برنامه شهردار تهران برای حضور در پاستور پاسخ داد: «بنده درحال حاضر نیز در پاستور هستم و هفته‌ای دوبار به هیات‌دولت می‌روم و رئیس‌جمهور مکتبی ما مسیر را دنبال می‌کنند. این موارد گمانه‌زنی‌های غلطی است که مانع کار می‌شود.»

مرتبط ها