کد خبر: 71160

امیرحسین پناهی

دولت باید ثبات اقتصادی و امنیت روانی را به جامعه بازگرداند

صحبت‌های مبهم و مواضع نامشخص و در برخی موارد سکوت، با سرعت هرچه تمام‌تر موافقان و طرفداران دولت را به مخالفان دولت تبدیل می‌کند.

امیرحسین پناهی، دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل: نکته‌ سوم که باید مورد توجه قرار گیرد، مساله‌ از دست رفتن سرمایه اجتماعی است. صحبت‌های مبهم و مواضع نامشخص و در برخی موارد سکوت، با سرعت هرچه تمام‌تر موافقان و طرفداران دولت را به مخالفان دولت تبدیل می‌کند.  این سکوت درحالی است که فرصت طلایی 6 ماهه دولت برای جلب افکارعمومی از دست رفته است و سکوت دولت در قبال بسیاری از مسائل و گره‌های ذهنی مردم جامعه، مردمی بودن دولت را از اذعان دور کرده است. به‌طور مثال موضع دولت درقبال طرح صیانت چیست؟ اگر موافق هستید اعلام کنید اگر مخالف هستید هم اعلام کنید. این سکوت به چه معناست؟ موضع دولت نسبت به ورود بانوان به ورزشگاه چیست و برای تحقق آن چه تصمیمی گرفته ‌است؟ موضع دولت نسبت به مقوله سربازی اجباری چیست؟
آقای رئیس‌جمهور، زخمی که درمان نشود در آینده‌ نزدیک مجدد سر باز می‌کند. صدور دستور پیگیری و حضور میدانی جناب‌تان در ساعات ابتدایی وقوع اتفاقات مختلف باعث دلگرمی مردم است، لکن واکنش‌های رسانه‌ای مناسب و مسکوت گذاشتن مساله در آینده این مساله را به ضدخود بدل می‌کند. سوال ما از شما این است نتیجه عملیاتی درمواردی که از بدنه‌ دولت درخواست گزارش کرده‌اید، مانند گزارش از اتفاق ورزشگاه مشهد، قطعی بنزین، مشکلات صنعت خودرو و... اکنون به کدام نتیجه‌ عملیاتی و به صدور چه احکام و اصلاحاتی منجر شده است؟ سرانجام مقصران چه شد؟
در آخر باید گفت که آقای رئیسی‌، مهم‌ترین دغدغه و مشکل جوانان کشور با هر تفکری امروز آن است که با توجه به جمیع شرایط اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی برایشان امکان پیش‌بینی و برنامه‌ریزی برای حتی یکی، دو سال آینده خود ندارند و آینده خود را به‌جد در هاله‌ای از ابهام می‌بینند. امنیت روانی و ثبات اقتصادی و اجتماعی حلقه مفقود امروز جامعه ماست و ما از شما انتظار داریم این ثبات را به جامعه برگردانید.

مرتبط ها