کد خبر: 70859

بررسی سوابق گزینه خارجی تراکتوری‌ها

مدافع باکیفیتی که معمولا مصدوم است!

این فوتبالیست اهل شهر پورتو سابقه بازی در تیم‌های زیر 15، 16، 17، 18، 19، 20 و 21 سال پرتغال را در کارنامه خود می‌بیند. مدافع 185 سانتیمتری در جام ملت‌های اروپا زیر 17 سال 2010 که میزبانی آن برعهده سوئیس بود به همراه تیم پرتغال در این تورنمنت حاضر شد و مقابل بزرگانی ازجمله پاکو آلکاسر، خسه رودریگز، جرارد دلوفئو، لوکاس دینیه و پل پوگبا به میدان رفت.

تیم تراکتور تبریز در دوازدهمین فصل حضور خود بعد از غیبت هشت‌ساله در لیگ برتر با شرایطی دست‌وپنجه نرم می‌کند که در این 12 دوره آن را تجربه نکرده و یکی از تیم‌هایی است که گزینه سقوط به‌شمار می‌رود. پرشورهای تبریزی تا قبل از بازی دیشب، سیزدهمین خط دفاعی لیگ 16تیمی را داشتند و این شرایط باعث شد مدیران این تیم بعد از عملکرد غیرقابل‌دفاع نادر محمدی، هادی محمدی، آرش قادری، عبدالله حسینی، سعید ایرانخواه و بهزاد سلامی به سمت جذب یک مدافع وسط آزاد بروند که بعد از بررسی شرایط بازیکنان مختلف تیاگو فریرا 28ساله را برای پوشش ضعف‌های دفاعی انتخاب کردند. بازیکنی که سابقه بازی در تیم دوم پورتو، زولته وارخم بلژیک، یونیائو مادیرا پرتغال، یونیورسیتاتیا کرایووا رومانی و ام‌تی‌کی بوداپست مجارستان را داراست و از 90 روز پیش بعد از جدایی خود از تیم مجارستانی در لیست بازیکنان آزاد قرار دارد.  طبق بند 2-5-2 دستورالعمل جذب بازیکن و مربی خارجی، بازیکنان باید در دو فصل اخیر حداقل در هشت بازی در لیگ برتر یا جام‌حذفی کشورهای اروپایی به میدان رفته باشند و فریرا در فصل 2020-2019 با پیراهن یونیورسیتاتیا کرایووا رومانی 12 بازی در مسابقات مختلف ازجمله لیگ داخلی، جام حذفی و مرحله مقدماتی لیگ اروپا انجام داده است. همچنین این بازیکن در فصل 2021-2020 در ام‌تی‌کی بوداپست مجارستان 18 بازی و فصل 2022-2021، 12بازی در لیگ و جام‌حذفی برای این تیم مجارستانی انجام داده است. 

   رزومه قابل‌دفاع 
این فوتبالیست اهل شهر پورتو سابقه بازی در تیم‌های زیر 15، 16، 17، 18، 19، 20 و 21 سال پرتغال را در کارنامه خود می‌بیند. مدافع 185 سانتیمتری در جام ملت‌های اروپا زیر 17 سال 2010 که میزبانی آن برعهده سوئیس بود به همراه تیم پرتغال در این تورنمنت حاضر شد و مقابل بزرگانی ازجمله پاکو آلکاسر، خسه رودریگز، جرارد دلوفئو، لوکاس دینیه و پل پوگبا به میدان رفت. فریرا در تیم زیر 19 سال پرتغال به همراهی ژائو کانسلو، آندره گومز و ژائو ماریو در جام ملت‌های اروپا سال 2012 حضور داشت و رویارویی با قهرمان جام، اسپانیای پرستاره با حضور کپا آریزابالاگا، سائول نیگز، جرارد دلوفئو، خسه رودریگز، دنیس سوارز، خوان برنات و پاکو آلکاسر که هدایتش برعهده خولن لوپتگی بود را در رزومه دارد. وی همچنین در 18سالگی عضو تیم جوانان پرتغال بود و در سال 2011 در جام‌جهانی زیر 20 سال بعد از کنارزدن گواتمالا، آرژانتین و فرانسه در مرحله حذفی به فینال راه پیدا کردند اما در مسابقه نهایی مقابل برزیل متشکل از ستاره‌هایی همچون دنیلو، کاسمیرو، اسکار، الکس ساندرو و فیلیپ کوتینیو با نتیجه 3 بر 2 مغلوب شدند و به مدال نقره رسیدند. تیاگو فریرا همچنین سابقه حضور در جام‌جهانی زیر 20 سال 2013 ترکیه و گلزنی مقابل غنا را دارد که البته این گل نتوانست جلوی حذف نایب‌قهرمان دوره گذشته را در مرحله یک‌شانزدهم بگیرد. 

   مصدومیت‌های متوالی
فارغ از کارنامه قابل‌دفاع و تحسین‌برانگیز این بازیکن در سال‌های 2010 تا 2013 در تیم‌های پایه پرتغال،  نکته‌ای که مربیان و مدیران تیم تبریزی باید آن را در نظر بگیرند مصدومیت‌های مداوم و طولانی این مدافع 28ساله است. فریرا در 3 بازی منتهی به پنجره نقل‌وانتقالات زمستانی فصل 2022-2021 به دلیل مصدومیت در ترکیب اصلی و ذخیره تیم مجارستانی حضور نداشت و به‌نظر می‌رسد با توجه به عملکرد فصل 2021 – 2020 که باعث شد این مدافع 13 بازی متوالی را به دلیل مصدومیت از دست بدهد دلیل اصلی فسخ قرارداد با این بازیکن مصدومیت‌های متداوم باشد. این بازیکن در فصل 2020–2019 که عضو یونیورسیتاتیا کرایووا رومانی بود هم در 14 بازی به دلیل مصدومیت و موارد دیگر بین بازیکنان اصلی و ذخیره این تیم اهل رومانی حضور نداشت.  به این ترتیب باید گفت تیاگو فریرا از کیفیت نسبتا خوبی برخوردار است اما نکته مهم و نگران‌کننده درمورد هم‌تیمی سابق آندره سیلوا و سرخیو اولیویرا که درکنار هم عضو تیم دوم پورتو بودند مصدومیت‌های متوالی این بازیکن است که اگر به آن کم‌توجهی شود می‌تواند خاطرات تلخ کوین کنستانت را برای تبریزی‌ها زنده کند. 
 

مرتبط ها