کد خبر: 70837

نصرتی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: برای شکست دوباره آمریکا خودباوری داریم

دایی باید به عرصه مدیریتی فوتبال ورود کند

تیم ملی فوتبال ایران در گروه دوم رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر با تیم‌های آمریکا، انگلیس و تیم سیزدهم اروپا که خردادماه مشخص خواهد شد هم‌گروه شد تا به این ترتیب تکلیف تیم ملی ایران و سایر تیم‌های صعود‌کننده برای شناخت هم گروه‌های خود در جام‌جهانی مشخص شود.

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق، خبرنگار گروه ورزش: تیم ملی فوتبال ایران در گروه دوم رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر با تیم‌های آمریکا، انگلیس و تیم سیزدهم اروپا که خردادماه مشخص خواهد شد هم‌گروه شد تا به این ترتیب تکلیف تیم ملی ایران و سایر تیم‌های صعود‌کننده برای شناخت هم گروه‌های خود در جام‌جهانی مشخص شود.
ایران درحالی با انگلیس هم‌گروه شد که بسیاری از فوتبال دوستان علاقه داشتند تا این اتفاق با کشورهایی مانند برزیل، آرژانتین، فرانسه، اسپانیا یا حتی آلمان در سید اول رقم بخورد اما در هر صورت برای اولین‌بار در رقابت‌های جام‌جهانی با انگلیس هم‌گروه شدیم تا یکی از تیم‌های قدرتمند اروپایی که البته از مدعیان اصلی فتح جام نیز محسوب می‌شود با شاگردان اسکوچیچ در یک گروه قرار بگیرد. این درحالی است که یک بار دیگر با تیم ملی آمریکا در یک گروه قرار گرفتیم تا خاطرات جام‌جهانی ۹۸ فرانسه زنده شود و درنهایت باید منتظر سرنوشت دیدار پلی‌آف اروپا باقی ماند تا از بین تیم‌های اسکاتلند، اوکراین و ولز یک تیم راهی رقابت‌های جام‌جهانی و هم‌گروه ایران شود. بر همین اساس با یکی از پیشکسوتان فوتبال ایران هم‌کلام شدیم تا نظراتش درباره قرعه‌کشی را جویا شویم.
محمد نصرتی درباره قرعه ایران به خبرنگار «فرهیختگان» گفت: «به‌شخصه دوست داشتم با انگلیس یا تیم ملی برزیل هم‌گروه شویم. تیم ملی فوتبال انگلیس به‌خاطر بعد تبلیغاتی و رسانه‌ای که پیرامون این تیم وجود دارد گزینه خوبی است و از این لحاظ این دیدار می‌تواند برای ما خیلی خوب باشد، این درحالی است که درحال‌حاضر لیگ برتر انگلیس بهترین لیگ دنیا به‌شمار می‌رود و انگلیسی‌ها اگر اشتباه نکنم بهترین و قوی‌ترین رسانه‌های دنیا را دارند. از سوی دیگر برزیل تیم مورد علاقه و محبوب من است و از آنجا که برزیل قوی‌ترین و بهترین تیم دنیا به‌شمار می‌رود علاقه داشتم تا با برزیل یا انگلیس هم‌گروه شویم که درنهایت این اتفاق با انگلیس رقم خورد. تیمی که تا فینال رقابت‌های یورو پیش رفت و حتی می‌توانست در این رقابت‌ها قهرمان شود اما با بدشانسی در ضربات پنالتی به ایتالیا باخت و قهرمانی را از دست داد.»
وی درباره هم‌گروهی با آمریکا اظهار داشت: «ما یک بار در جام‌جهانی این تیم را شکست دادیم و حداقل یک خودباوری در بین بچه‌های تیم ملی وجود دارد که باز هم می‌توانند این تیم را شکست بدهند. بماند که این تیم برخلاف گذشته بازیکنان خیلی خوبی را در تیم‌های باشگاهی مطرح اروپایی دارد و بیشتر بازیکنان آنها در تیم‌های معتبر دنیا بازی می‌کنند و نباید از این موضوع غافل شد، به همین دلیل نباید آنها را هم دست‌کم بگیریم و چه بسا این تیم هم برای انتقام شکست در جام‌جهانی ۹۸ فرانسه به‌میدان بیاید.»
نصرتی یادآور شد: «دوست داشتم تیم سومی که با آنها هم‌گروه می‌شویم، باز هم یک تیم اروپایی باشد؛ چراکه این موضوع یک فرصت خیلی‌خوب برای بازیکنان تیم ملی محسوب می‌شود تا بتوانند مقابل تیم‌های بزرگ توانایی‌های خود را به بهترین شکل به نمایش بگذارند، تا به این ترتیب پیشنهادهای خوب اروپایی نیز به آنها برسد. از این بابت خوشحال هستم به‌خصوص در دیدار مقابل انگلیس اگر ملی‌پوشان خوب کار کنند مطمئنا پیشنهادهای خوبی از باشگاه‌های این کشور به آنها خواهد رسید. یک تیم اروپایی دیگر به این گروه خواهد آمد و مطمئنا سبک و سیاق همه هم‌گروهی‌های ایران نزدیک به یکدیگر است و ما در جام‌جهانی با تیم‌هایی مواجه می‌شویم که فوتبال شبیه به هم دارند و اگر اسکاتلند یا ولز و حتی اوکراین هم صعود کنند آنها هم مثل انگلیس بازی می‌کنند و این موضوع به‌نفع ماست. »
بازیکن سابق تیم ملی درباره اینکه گفته می‌شود گروه ایران نسبت به سایر تیم‌های آسیایی راحت‌تر است، اظهار داشت: «همه تیم‌هایی که به جام‌جهانی می‌آیند تیم‌های خوبی هستند اما به‌نظر من هم روی کاغذ گروه ما نسبت به بقیه آسیایی‌ها راحت‌تر است اما همه اینها روی کاغذ است اما در عمل کار متفاوت می‌شود.»
وی درباره اینکه تا چه اندازه به صعود تیم ملی امیدوار است، گفت: «خیلی امیدوارم ما نسل خیلی خوبی داریم و آنها می‌توانند کارهای بزرگ انجام دهند.»
نصرتی درباره ادامه همکاری با اسکوچیچ و اما و اگرها در این مورد تاکید کرد: «بهتر است اسکوچیچ بماند؛ چراکه زمان نداریم تا بخواهیم یک مربی جدید بیاوریم و هزینه‌های زیادی هم بکنیم که این امر منطقی نیست و باید به اسکوچیچ اجازه بدهیم تا کار خودش را انجام دهد. او یک مربی بدون حاشیه هست که با کمترین پول آمده اما در هر صورت رکن اصلی بازیکنان هستند و اگر بازیکنان از کار کردن با اسکوچیچ رضایت دارند باید او را حفظ کنند. تا جایی که در رسانه‌ها می‌بینم بازیکنان هم از او راضی هستند. البته درکنار اسکوچیچ نفراتی مانند هاشمیان و کریم باقری حضور دارند که آنها هم مربیانی هستند که در همین فوتبال در عرصه مربیگری رشد و توسعه پیدا کرده‌اند.»
نصرتی در پایان درباره حضور پرافتخارعلی دایی در مراسم قرعه‌کشی اظهار داشت: «به‌نظر من باید علی دایی مسیر خود را برای ادامه فوتبال مشخص کند و باید در همان بحث مدیریتی به فعالیت ادامه بدهد. او باید در همین کنفدراسیون فوتبال آسیا و حتی فیفا یکی از کرسی‌های مهم را به‌خود اختصاص بدهد. دایی مربیگری هم کرده و اتفاقا سقف آن را با حضور در تیم ملی و باشگاه پرسپولیس تجربه کرده و الان وقت آن است تا به عرصه مدیریتی ورود کند و نباید دور از فوتبال ما باشد.»

مرتبط ها