کد خبر: 70590

سلیم ثنائی، تهیه‌کننده سریال «پلاک‌13» در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

به سفارش شرکت بیمه سریال را ساختیم

کرونا سراسر برای ما مشکل بود. 100درصد عوامل ما درگیر این بیماری شدند و ما برخی بازیگران‌مان را نزدیک به دوهفته در اختیار نداشتیم. تمامی گروه کاری ما مبتلا به امیکرون شدند و بعضی از روزها با فقر عوامل و بازیگر مواجه بودیم و به روزی رسیدیم که فقط کارگردان و پنج نفر از عوامل به‌علاوه یک بازیگر در صحنه حضور داشتند. با همه این مشکلات که بیماری وارد پروژه ما شد حتی یک روز هم ضبط را متوقف نکردیم و به کارمان ادامه دادیم.

کیانا تصدیق‌مقدم، خبرنگار: ثنائی درباره ایده اولیه «پلاک‌13» گفت: «در جلساتی که در شبکه سه سیما داشتیم، این ایده شکل گرفت و ما قرار گذاشتیم یک‌سری از آدم‌ها با مشاغل مختلف درکنار یکدیگر زندگی و کار کنند تا بتوانیم با نوع هویت اجتماعی و مسائل خانوادگی‌ که دارند با آنها شوخی کنیم. ما خواستیم خانواده‌ای داشته باشیم متشکل از دو پسرعمو و دخترعمو در خانواده‌های مختلف و دور از هم افتاده و بنا به شرایط و ارثی که قرار است به آنها برسد مجبور شوند کنار یکدیگر زندگی کنند.»

وی در ادامه درباره سفارش‌دهنده سریال گفت: «سفارش‌دهنده این سریال شرکت بیمه بود. درواقع می‌خواستیم بستری برای فرهنگ‌سازی بیمه فراهم کنیم. ما هدف‌مان این بود که در مسائل مختلف فرهنگ‌سازی کنیم و یکی از مهم‌ترین مسائل، بیمه و فرهنگ رانندگی بود. زیرا به حفظ جان و حفظ مال می‌پردازد. درواقع هدف اصلی ما پرداختن به مسائل اجتماعی در اپیزودهای مختلف بود.»

نویسندگان سریال، تیم جوان و کاربلدی بودند

این تهیه‌کننده درباره تجربه‌اش با نویسندگان جوان گفت: «نویسندگان ما یک تیم جوان و کاربلد بودند که به مسائل مختلف می‌پرداختند و با ایده‌های مختلف متن‌های خوبی می‌نوشتند. من از کارکردن با تیم جوان با‌ انگیزه که مسائل روز را به‌خوبی می‌شناختند بسیار خوشحال هستم و آنها کمک بزرگی برای پیش‌بردن اهداف سریال بودند.»  وی در ادامه راجع‌به منتقدان این سریال گفت: «هر سریالی هم تمجید دارد و هم نقد و همه نظرات محترم هستند. هیچ کاری هم بدون عیب و ایراد نیست. ما سعی کردیم با شرایطی که داشتیم و با توجه به محدودیت‌ها سریال خوبی را که در شأن مردم است تولید کنیم و تا جایی‌که بازخورد داشتیم مورد استقبال قرار گرفته است. ما تلاش می‌کنیم با این انتقادها نقاط‌قوت‌مان را تقویت و نقاط منفی را برطرف کنیم.»

 100درصد عوامل درگیر کرونا شدند

ثنائی در رابطه با مشکلات تولید در زمان شیوع ویروس کرونا گفت: «کرونا سراسر برای ما مشکل بود. 100درصد عوامل ما درگیر این بیماری شدند و ما برخی بازیگران‌مان را نزدیک به دوهفته در اختیار نداشتیم. تمامی گروه کاری ما مبتلا به امیکرون شدند و بعضی از روزها با فقر عوامل و بازیگر مواجه بودیم و به روزی رسیدیم که فقط کارگردان و پنج نفر از عوامل به‌علاوه یک بازیگر در صحنه حضور داشتند. با همه این مشکلات که بیماری وارد پروژه ما شد حتی یک روز هم ضبط را متوقف نکردیم و به کارمان ادامه دادیم.»  وی در ادامه درباره انتخاب نام سریال گفت: «دلیل انتخاب نام «پلاک‌13» برای این سریال این بود که در ابتدا می‌خواستیم با یک ساختمان و هویت یک مجموعه شوخی کنیم و این نام مناسبی بود. دلیل دیگرش هم آن بود که 13 رجب سالروز حضرت امیرالمومنین بود و ما به همین خاطر این نام را انتخاب کردیم.»

مرتبط ها