کد خبر: 70404

استقلال فاصله‌اش را با پرسپولیس در صدر به 6 امتیاز رساند

فرار فرهاد در تهران، تراژدی لک در آبادان

استقلال در مهم‌ترین بازی هفته در ورزشگاه آزادی به مصاف گل‌گهر سیرجان رفت و 2 بر یک به برتری رسید.

به گزارش «فرهیختگان»، مسابقات هفته بیست‌ویکم لیگ برتر فوتبال دیروز با انجام 8بازی در شهرهای مختلف برگزار شد که در مهم‌ترین مسابقات استقلال توانست در یک دیدار جنجالی گل‌گهر را شکست دهد و پرسپولیس در آبادان مغلوب شد، ضمن اینکه سپاهان این هفته به برتری رسید، آلومینیوم در ادامه نتایج ضعیفش مغلوب شد و تراکتور با سرمربی جدیدش هم نتیجه‌ای بهتر از تساوی برابر تیم ته‌جدولی کسب نکرد.

 شکست ژنرال بدون سربازها

استقلال در مهم‌ترین بازی هفته در ورزشگاه آزادی به مصاف گل‌گهر سیرجان رفت و 2 بر یک به برتری رسید. یامگا (4+45و89-پنالتی) برای استقلال گلزنی کرد و تبریزی (54) برای گل‌گهر موفق به گلزنی شد. صادقی نیز در دقیقه43 یک پنالتی را برای گل‌گهر از دست داد.

فرهاد مجیدی برای این بازی به سیدحسین حسینی، صالح حردانی (70-وریا غفوری)، عارف غلامی، روزبه چشمی، مهدی مهدی‌پور، کوین یامگا، جعفر سلمانی، عزیزبک آمانوف، رودی ژستد (70-آرمان رمضانی)، محمد دانشگر (46-سعید مهری) و امیرحسین حسین‌زاده (70-ارسلان مطهری) میدان داد و برای تیم قلعه‌نویی هم محسن فروزان، آرمین سهرابیان، علیرضا علیزاده، علی‌اصغر عاشوری (76-امین قاسمی‌نژاد)، مهدی تیکدری، مرتضی تبریزی (76-رضا شکاری)، میلاد زکی‌پور (61-شایان مصلح)، سعید صادقی، محمدرضا خانزاده، امین پورعلی‌‌رودبنه و کی‌روش استنلی بازی کردند.

در دقیقه42 کرنر ارسالی روی دروازه استقلال در شلوغی محوطه جریمه به یک پنالتی تبدیل شد؛ چراکه بیژن حیدری معتقد بود توپ به دست دانشگر برخورد کرده است. صادقی پشت ضربه پنالتی ایستاد که ضربه او به تیر برخورد کرد.

در دقیقه44 در صحنه‌ای که فرهاد مجیدی توپ را دراختیار گرفته و به داور معترض بود، خانزاده به‌دنبال گرفتن توپ و پرتاب اوت بود که این صحنه به جنجال تبدیل شد تا در ادامه داور مسابقه فرهاد و فرزاد مجیدی و خانزاده را با کارت زرد جریمه کرد. در دقیقه3+45 یامگا در موقعیتی قرار گرفت که پس از برخورد با فروزان در محوطه جریمه، به زمین افتاد. داور مسابقه این برخورد را پنالتی تشخیص داد و در سوت خود دمید. یامگا پشت ضربه پنالتی ایستاد که ضربه او را فروزان مهار کرد، اما روی توپ برگشتی موفق شد دروازه گل‌گهر را باز کند.

در دقیقه48 فروزان در محوطه جریمه تحت‌فشار مهاجمان استقلال بود که پاس اشتباه او به آمانوف رسید و به موقعیت گلزنی تبدیل شد، اما دروازه‌بان گل‌گهر اشتباهش را جبران کرد و توانست ضربه هافبک ازبکستانی را دفع کند. در دقیقه54 صادقی از سمت چپ به‌سمت دروازه استقلال حرکت کرد و پشت محوطه جریمه توپ را به تبریزی پاس داد که این بازیکن با ضربه‌ای تک‌ضرب دروازه تیم سابقش را باز کرد.

در دقیقه86 پشت محوطه جریمه گل‌گهر موقعیتی برای استقلال فراهم شد که به‌نظر می‌رسید ضربه‌ای که به‌سمت دروازه می‌رفت به دست علیزاده برخورد کرد و داور پس از مشورت با کمک خود، اعلام پنالتی کرد. اعتراض نیمکت دو تیم باعث شد فرهاد مجیدی با دریافت کارت زرد دوم و فرزاد مجیدی با کارت قرمز مستقیم از روی نیمکت اخراج شوند. یامگا پشت ضربه پنالتی ایستاد و این‌بار توانست این ضربه را تبدیل به گل کند و تیمش سه‌امتیاز مهم را بگیرد و جایگاهش در صدر را تثبیت کند. استقلال در شرایطی موفق شد گل‌گهر را شکست دهد که در دیدار هفته ششم به تساوی بدون گل رسیده بود، اما آن مسابقه به‌دلیل حضور بازیکن گابنی گل‌گهر و غیرمجاز بودن او ازسوی کمیته انضباطی با نتیجه 3 بر صفر به سود استقلال اعلام شد.

 شکست بدموقع یحیی در آبادان

پرسپولیس در ورزشگاه تختی آبادان میهمان صنعت نفت بود که این دیدار با پیروزی 2 بر صفر نفتی‌ها به پایان رسید. گل اول صنعت نفت روی اشتباه محرز حامد لک و شوت غبیشاوی در دقیقه9 به ثمر رسید و در دقیقه69 نیز گل دوم زردپوشان آبادانی را مطلق‌زاده وارد دروازه لک کرد.

گل‌محمدی در این بازی به حامد لک و سیدجلال حسینی(86-علی نعمتی)، وحدت هنانوف، رامین رضاییان، علی شجاعی(71-محمد عمری)، کمال کامیابی‌نیا، محمد شریفی(46-شرزود تمیروف)، وحید امیری، مهدی ترابی، احسان پهلوان و مهدی عبدی(86-علیرضا ابراهیمی) بازی داد.

در دقیقه9 اشتباه عجیب و وحشتناک حامد لک روی ارسال غبیشاوی توپ را به‌شکلی عجیب به دروازه پرسپولیس فرستاد تا آبادانی‌ها با یک‌گل از حریف خود پیش بیفتند. در این صحنه حامد لک در مهار توپ ساده دچار اشتباه شد و توپ از دستان او لیز خورد و وارد دروازه سرخپوشان شد. در دقیقه35 پاس در عمق ترابی به وحید امیری، این بازیکن را در موقعیت تک‌به‌تک با گروسیان قرار داد، اما ضربه بازیکن پرسپولیس را دروازه‌بان نفتی‌ها به‌خوبی دراختیار گرفت. در دقیقه45 موقعیت بسیار خطرناک پرسپولیس در دهانه دروازه را گروسیان به‌خوبی با یک‌دست دور کرد و اجازه نداد کمال کامیابی‌نیا دروازه صنعت نفت را باز کند. در دقیقه61 مهدی عبدی با دروازه‌بان نفت تک‌به‌تک شد اما با بی‌دقتی این توپ را هم به بدن گروسیان کوبید. در دقیقه69 حرکت تکنیکی فاخر تهامی و پاس روبه‌عقب این بازیکن را محمود مطلق‌زاده با یک بغل‌پای دقیق به گل دوم نفتی‌های آبادان تبدیل کرد. با این نتیجه، اختلاف امتیاز پرسپولیس با استقلال به 6امتیاز افزایش یافت تا منصوریان همانند دوران حضور در نفت تهران، بار دیگر سد راه سرخپوشان در لیگ شود. در این راه البته حامد لک هم منصوریان را یاری کرد.

 برد سپاهان، شکست فولاد، توقف تراکتور

در دیگر دیدارهای دیروز دو تیم مس رفسنجان و نفت مسجدسلیمان به مصاف هم رفتند که بازی با تساوی بدون گل خاتمه یافت. در این بازی تیموری از تیم رفسنجانی در همان دقیقه اول از بازی اخراج شد! پیکان در تهران با تک‌گل کلانتری (38) مغلوب نساجی مازندران شد. در این بازی هم مجدکرمانشاهی از پیکان در دقیقه36 از بازی اخراج شد. آلومینیوم در ادامه ناکامی‌های خود این‌بار در اراک با یک‌گل به هوادار باخت. صادقی (23) زننده تک‌گل این بازی بود. شهرخودرو در مشهد به مصاف تراکتور رفت که این بازی هم با تساوی بدون گل خاتمه یافت. در این بازی تراکتور که برای اولین‌بار در این فصل ساغلام را روی نیمکت داشت، در دقیقه15 صاحب یک پنالتی شد که عباس‌زاده نتوانست توپ را به گل تبدیل کند. فولاد و ذوب‌آهن در اهواز به مصاف هم رفتند که این دیدار در پایان به برتری 2 بر یک تیم میهمان انجامید. پریرا در دقیقه2 برای فولاد و باقرپسند و اسدبیگی در دقایق 32 و 88 برای ذوب‌آهن گلزنی کردند.

سپاهان و فجرسپاسی هم در اصفهان به مصاف هم رفتند که بازی با برتری دوگله تیم میزبان همراه شد. مغانلو در دقایق 43 و 74 گل‌های سپاهان را به ثمر رساند.

* نرجس سعیدی

مرتبط ها