کد خبر: 70259

استقلال برای خط دفاعی دوباره سراغ برزیلی‌ها رفت

منتفی شدن تغییر سیستم با جذب سیلوا

بعد از رفتن دو مدافع اصلی از استقلال پیش‌بینی می‌شد فرهاد مجیدی به‌خاطر کمبود وقت و رقابت حساس در لیگ برتر مجبور شود سیستم موردعلاقه‌اش یعنی استفاده از سه مدافع میانی را تغییر دهد و از دفاع خطی 4 نفره استفاده کند، اما حالا با جذب یک مدافع خارجی به‌نظر می‌رسد سرمربی آبی‌ها همچنان به سیستم موردعلاقه‌اش وفادار خواهد ماند.

به گزارش «فرهیختگان»، بعد از مسجل شدن جدایی محمدحسین مرادمند و سیاوش یزدانی از استقلال برای گذراندن دوران خدمت سربازی آبی‌ها دچار کمبود مدافع میانی در تیم‌شان شدند و از آنجا که درحال حاضر هم فقط سه مدافع باتجربه (روزبه چشمی، محمد دانشگر و عارف غلامی) در اختیار دارند، به‌سرعت برای جذب یک مدافع خارجی اقدامات لازم را انجام دادند و خیلی زود هم گزینه مدنظرشان مشخص شد و یک برزیلی روز گذشته به ایران آمد تا پس از پشت‌سر گذاشتن تست‌های پزشکی قراردادش امضا و خیال فرهاد از تقویت تیمش در فاز دفاعی تا حدی راحت‌تر شود.

رافائل سیلوا دا آرودا، مدافع بلندقامت و 29 ساله که سابقه بازی در بواویستا پرتغال را دارد و در دو فصل گذشته عضو الفیصلی عربستان بود حالا به ایران آمده تا شاهد حضور یک مدافع برزیلی دیگر در تیم آبی‌پوش پایتخت باشیم. طی سال‌های اخیر اکثر بازیکنان خارجی استقلال در پست هافبک و مهاجم بودند، اما در خط دفاعی و برای پست مدافع میانی در 6-5 سال اخیر سه مدافع به نام‌های رابسون جانواریو، لئوناردو پادووانی و نیکولای بودوروف جذب شدند که دو تای اول برزیلی بودند و عملکرد خوبی هم در استقلال داشتند و سومی که اهل بلغارستان بود کارنامه خوبی نداشت و چندان فرصت بازی پیدا نکرد. شاید عملکرد خوب جانواریو و پادووانی باعث شده آبی‌ها بار دیگر برای این پست سراغ یک برزیلی دیگر بروند که عملکرد بدی در سه فصل اخیر نداشته است. او یک فصل در لیگ پرتغال با پیراهن بواویستا به میدان رفت و در دو فصل برای الفصیلی در لیگ عربستان هم 74 بار به میدان رفت و با این تیم قهرمان جام حذفی عربستان شد.

بعد از رفتن دو مدافع اصلی از استقلال پیش‌بینی می‌شد فرهاد مجیدی به‌خاطر کمبود وقت و رقابت حساس در لیگ برتر مجبور شود سیستم موردعلاقه‌اش یعنی استفاده از سه مدافع میانی را تغییر دهد و از دفاع خطی 4 نفره استفاده کند، اما حالا با جذب یک مدافع خارجی به‌نظر می‌رسد سرمربی آبی‌ها همچنان به سیستم موردعلاقه‌اش وفادار خواهد ماند و خبری از تغییر سیستم نخواهد بود. در بازی‌های اخیر هم مثلث چشمی، دانشگر و غلامی عملکرد خوبی داشتند و دو کلین‌شیت متوالی برای آبی‌ها به ثبت رسید و با اضافه شدن سیلوا دست مجیدی برای ادامه استفاده از سیستم سه‌دفاعه بازتر خواهد شد.

مرتبط ها