کد خبر: 69946

تابش در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: سپاهان پدر زیاد پیدا کرده است

وضعیت با رفتن محرم بدتر می‌شود

سپاهان پدر زیاد پیدا کرده است و شاید ما دیگر پدر سپاهان نباشیم. اما با این وضعیت خیلی تمایلی ندارم در این برهه زمانی درباره اتفاقات سپاهان صحبت کنم و حتما به‌موقع مفصل در این مورد صحبت خواهم کرد اما الان خیلی دوست ندارم در این باره صحبت کنم.

به گزارش «فرهیختگان»، تیم سپاهان در ادامه نتایج نه‌چندان خوب خود دیروز برابر همشهری‌اش ذوب‌آهن متوقف شد تا فاصله‌اش با صدر کمتر نشود. بعد از این مسابقه اعلام شد محرم نویدکیا که انتقادهای زیای از وی صورت گرفته از سمت خود استعفا کرده است تا طلایی پوشان وارد بحران شوند.

مسعود تابش، مدیرعامل سابق تیم فوتبال سپاهان که در یک مقطع زمانی از او به‌عنوان پدر این باشگاه نام برده می‌شد، درخصوص بحران به‌وجود آمده پیرامون این تیم در فصل جاری به خبرنگار «فرهیختگان» گفت: «در هر صورت سپاهان پدر زیاد پیدا کرده است و شاید ما دیگر پدر سپاهان نباشیم. اما با این وضعیت خیلی تمایلی ندارم در این برهه زمانی درباره اتفاقات سپاهان صحبت کنم و حتما به‌موقع مفصل در این مورد صحبت خواهم کرد اما الان خیلی دوست ندارم در این باره صحبت کنم.»

 وی درباره استعفای محرم نویدکیا از سرمربیگری سپاهان و وضعیت نگران‌کننده این تیم تاکید کرد: «بعید می‌دانم باشگاه این استعفا را قبول کند، ضمن اینکه معتقدم نویدکیا نباید برود و باید محکم بایستد و کارش را انجام بدهد. اگر تصمیم او قطعی باشد و رفتنی شود وضعیت سپاهان بدتر خواهد شد و به همین دلیل باید بایستد و کار نیمه‌تمام را به‌پایان برساند. بالاخره در فوتبال این اتفاقات می‌افتد و این اتفاقات موضوع عجیب و جدیدی نیست.»

تابش درباره اینکه هواداران سپاهان به‌شدت از اتفاقات اخیر ناراحت و نگران هستند و به‌خاطر سابقه این تیم چیزی جز قهرمانی آنها را آرام نمی‌کند، گفت: «بله، درست است، البته سال اولی که آقای قلعه‌نویی آمد در آن سال هم ما نایب‌قهرمان شدیم و این درحالی است که فصل قبل از آن چهاردهم شده بودیم و اینکه بخواهیم دوباره به کورس برگردیم کار خیلی مشکلی بود.»

وی افزود: «در آن سال ما کل ساختار تیم را عوض کردیم و اگر بدشانسی نمی‌آوردیم قطع به‌یقین قهرمان می‌شدیم، البته فقط بدشانسی نبود، چون در بازی با پرسپولیس آخر سر هم نفهمیدیم در دقیقه ۹۰ چه کسی خطا کرد که آقای فغانی آن صحنه را پنالتی گرفت و هنوز هم به‌دنبال آن کسی که پنالتی داد می‌گردیم. بعدا هم خود فغانی اعتراف کرد که من جام هجدهم را از سپاهان گرفتم. در همان سال در جام حذفی در دقیقه ۱۱۶ مهدی کیانی کاپیتان ما پنالتی را از دست داد و این اتفاقات باعث شد ما آن سال دو قهرمانی لیگ و حذفی را از دست بدهیم.»

تابش ادامه داد: «در آن سال کار بسیار مشکلی داشتیم اما الان وضعیت خیلی متفاوت است. ما در آن سال تیمی بستیم که خیلی از نفرات آن تغییر کرده بودند اما نتایج خوبی گرفت و این درحالی است که فقط با تیم فوتبال طرف حساب نبودیم و ۷۰ تا ۸۰ تیم درجه یک درست کرده بودیم، مثلا تیم والیبال سپاهان را درحالی‌که والیبال اصفهان از بین رفته بود، احیا کردیم و به سایر رشته‌ها نیز اهمیت دادیم و کارهای بسیاری کردیم؛ تمام بدهی‌های باشگاه را تسویه کردیم و سپاهان را به یک باشگاه سرپا و سرحال با بودجه مکفی تغییر دادیم و در همان سال ورزشگاه نقش‌جهان را هم کامل کردیم و به کمپ صفاییه وسعت بسیار زیادی زمین اضافه کردیم و درمجموع نتایجی که در آن یکی، دوسال گرفتیم در همه رشته‌ها بی‌نظیر بود.»

مدیرعامل اسبق سپاهان درباره طعنه پرویز مظلومی به هزینه‌کردهای این باشگاه در فصل جاری گفت: «از این موضوع اطلاعی ندارم و نمی‌دانم چقدر امسال هزینه شده و تمایلی هم به دانستن آن ندارم اما بحث این است که امسال سپاهان یک تیم کاملا آماده و سرحال دارد که در هر پست سه بازیکن خوب بهره می‌برد. تازه بازیکنانی مثل ترکمان و منصوری را هم در سمت چپ و راست زمین از دست دادیم اما باز هم تیم‌ خوبی داریم تا جایی که در هر پست ۳ بازیکن درجه یک حضور دارد.»

 وی درباره اینکه پس چرا با این وضعیت این تیم نتیجه نمی‌گیرد، گفت: «واقعا نمی‌دانم و باید کارشناسان در این باره صحبت کنند و مشکلات را بررسی کنند، امیدوارم که مشکلات این تیم برطرف شود اما باز هم تاکید می‌کنم الان با رفتن نویدکیا مشکل حل نمی‌شود و در فوتبال این مسائل و بالا و پایین‌ها وجود دارد. مگر پرسپولیس از سپاهان در جدول رده‌بندی عقب نبود؟ اما خودش را رساند و از این تیم پیشی گرفت، الان هم سپاهان تیم خوبی دارد و می‌توانیم به‌روزهای آینده امیدوار باشیم.»

* رحمت لطفی پور

مرتبط ها