کد خبر: 69691

رئیس هیات فوتبال همدان در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: پخش ویس‌های وبینار بی‌اخلاقی بود

عزیزی‌خادم قانونی حذف شد اما زمانش مناسب نبود

اگر قرار بود جادو اثری داشته باشد رئیس فدراسیون را نگه می‌داشت

اعضای هیات‌رئیسه قانون خود را دارند و براساس اساسنامه این حق را داشتند ما هم به تصمیم آنها احترام می‌گذاریم اما اینکه آیا در این زمان صلاح بود این اتفاق بیفتد همه افرادی که مرتبط با ماجرا هستند می‌گویند خیر، البته من نه از عزیزی‌خادم دفاع می‌کنم نه می‌خواهم عملکرد هیات‌رئیسه را نقد کنم اما معتقدم زمان خوبی برای انجام این کار انتخاب نشد.

به گزارش «فرهیختگان»، عباس صوفی، رئیس هیات فوتبال استان همدان در گفت‌وگو با «فرهیختگان» درباره تصمیم هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال درخصوص عزل شهاب‌الدین عزیزی‌خادم از ریاست فدراسیون فوتبال اظهار داشت: «در  هر صورت هیات‌رئیسه یک‌سری اختیارات قانونی دارد که می‌تواند از آنها استفاده کند، هرچند نباید مسائلی که ایجاد شده است را به صورت یک‌طرفه به آنها نگاه کنیم. هیات‌رئیسه اختیارات قانونی داشته و از آن استفاده کرده است. این درحالی است که به هر حال یک‌سری مسائل در هیات‌رئیسه وجود داشته و ما هم به‌عنوان اعضای مجمع از اتفاقاتی که در این ۱۱ ماهه در هیات‌رئیسه اتفاق افتاده بی‌خبر بودیم اما قطعا این موضوع اگر هم زمینه داشته باشد به یکباره این مساله اتفاق افتاد و همه اعضای مجمع از آن باخبر شدیم. در هر صورت باز هم تاکید می‌کنم هیات‌رئیسه یک‌سری اختیارات قانونی داشته که ما براساس اساسنامه و مقررات به تصمیم‌شان احترام می‌گذاریم اما در مجمع حتما باید مسائل موشکافانه و با زوایای مختلف بحث شود؛ چراکه در هر صورت ما از زوایای پنهان آن بی‌خبر بودیم.»

رئیس هیات فوتبال همدان تاکید کرد: «به مسائلی که در هیات‌رئیسه اتفاق افتاد کاری ندارم یا مسائلی که در این مدت ایجاد شد که درنهایت منجر به تصمیم هیات‌رئیسه شد نیز ورود نمی‌کنم. در هر صورت آنها قانون خود را دارند و براساس اساسنامه این حق را داشتند ما هم به تصمیم آنها احترام می‌گذاریم اما اینکه آیا در این زمان صلاح بود این اتفاق بیفتد همه افرادی که مرتبط با ماجرا هستند می‌گویند خیر، البته من نه از عزیزی‌خادم دفاع می‌کنم نه می‌خواهم عملکرد هیات‌رئیسه را نقد کنم اما معتقدم زمان خوبی برای انجام این کار انتخاب نشد، چون در آستانه رقابت‌های جام‌جهانی هستیم و باید تدارکات و پشتیبانی خوبی از تیم‌ملی برای حضور موفق در این رقابت‌ها صورت بگیرد. این درحالی است که در بهترین حالت سه ماه دیگر مجمع عمومی و مجمع سالانه فدراسیون فوتبال برگزار می‌شود و چه بسا بهتر بود در آن زمان این تصمیمات گرفته شود.»

صوفی درباره انتخاب میرشاد ماجدی به‌عنوان سرپرست فدراسیون فوتبال اظهار داشت: «ماجدی از خانواده فوتبال محسوب شده و فوتبال‌شناس است و حداقل این انتخاب هیات‌رئیسه انتخاب خوبی بود و جای امیدواری دارد که ماجدی مسائل را پیگیری می‌کند اما در هر صورت او هم سرپرست است و در جایگاه سرپرستی داستان به یک شکلی پیش می‌رود و در جایگاه ریاست فدراسیون به یک شکل دیگر اما در هر صورت باز هم تاکید می‌کنم کسانی که فوتبالی هستند می‌گویند زمان خوبی برای عزل عزیزی‌خادم انتخاب نشد اما به هر حال هیات‌رئیسه تصمیم‌گیری کرده و باید به تصمیم آنها احترام بگذاریم. حالا هم اعضای مجمع خودشان باید با عقلانیت، تحقیق و یک کار میدانی و تدبیر به این به نتیجه برسند که آیا تصمیم هیات‌رئیسه تصمیم درست و منطقی برای فوتبال ایران به‌شمار می‌رود یا خیر. از سوی دیگر قطعا عزیزی‌خادم در مجمع حاضر می‌شود و از کار خود دفاع می‌کند و هیات‌رئیسه هم اسناد و مدارک خود را ارائه می‌دهد و به هر حال این مجمع فدراسیون است که تصمیم نهایی را در این خصوص خواهد گرفت.»

 وی درباره اینکه تا چه اندازه فکر می‌کند که مجمع فدراسیون به تصمیم هیات‌رئیسه وفادار مانده و عزل عزیزی‌خادم را تایید می‌کند، تاکید کرد: «من اعتقاد دارم مجمع باید به دور از حاشیه‌هایی که بعضا یک مقدار سیاه‌نمایی است و حتما برخی هم از این قضایا سوءاستفاده می‌کنند و این افراد هیچ‌گاه دل‌شان برای فوتبال ایران نمی‌سوزد؛ پس باید اعضای مجمع به دور از این فضاسازی تصمیم‌گیری کنند. این افراد همان‌هایی هستند که زحمات ارکان فوتبال ایران را برای رفتن به جام‌جهانی نادیده می‌گیرند و فکر می‌کنند این مسائل با جادو و جنبل اتفاق افتاده است و این موضوع توهین به ارکان فوتبال، بچه‌های تیم ملی و آنهایی که در این عرصه و در این مسیر زحمت کشیدند محسوب می‌شود.»

صوفی در پاسخ به این سوال که هیچ زمانی عزیزی‌خادم با صراحت این موضوع را تکذیب نکرد، گفت: «من کاری به این مسائل ندارم چون در جایگاه دفاع از ایشان نیستم و از جانب خودم این مباحث را مطرح می‌کنم اما باز هم تاکید می‌کنم که این حرف‌ها برای کسانی که معتقد هستند مسخره است. اگر قرار بود جادو اثری داشته باشد خود عزیزی‌خادم را نگه می‌داشت. به نظر من این صحبت‌ها مسخره است و یک‌سری بیش از اندازه سیاه نمایی و از فضاسازی‌ها سوء‌استفاده می‌کنند. بنابراین تاکید می‌کنم که باید به دور از این حاشیه‌ها و به دور از سیاه‌نمایی‌های ممکن اعضای مجمع حرف دو طرف را بشنوند و سپس تصمیم‌گیری کنند. به هر حال ما اعضای مجمع نسبت به تصمیمی که می‌گیریم مسئول هستیم و اینکه بخواهیم قبل از اینکه حرف دو طرف را بشنویم تصمیم بگیریم و حق را به یکی از دو طرف بدهیم به نظر من این حرف درست نیست. بالاخره هرکدام از این افراد از ابزار خودشان استفاده کردند و هیات‌رئیسه تصمیم خود را گرفت و از سوی دیگر عزیزی‌خادم هم حتما دفاعیاتی خواهد داشت که این دفاعیات می‌توانند موثر باشد، هرچند این دفاعیات می‌تواند رد شده و مورد پذیرش اعضای مجمع هم قرار نگیرد.»

 رئیس هیات فوتبال همدان درباره اینکه در جلسه وبینار هفته گذشته بین عزیزی‌خادم با روسای هیات‌ها چه گذشت، اظهار داشت: «ابتدا اجازه دهید درباره بی‌اخلاقی که صورت گرفت صحبت کنم. ما نباید معرفت و مردانگی را در مسائلی که به وجود می‌آید فراموش کنیم به نظر من اولا نباید این اتفاق می‌افتاد چون آن کسی که آن اقدام را انجام داد بی‌اخلاقی محض را مرتکب شد و اجازه این کار را نداشت. اگر من به شما حرفی را منتقل کنم و بگویم امانت است و شما آن را بیرون مطرح کنید بی‌اخلاقی کرده‌اید. بنابراین کسی که بدون اجازه مسئولان وبینار وارد جلسه اینترنتی شده و بعد آن را پخش کند این موضوع بی‌اخلاقی است و همان سیاه‌نمایی محسوب می‌شود که ابتدای امر به آن اشاره کردم. ثانیا؛ این موضوع کاملا به صورت شوخی مطرح شد و هیچ دعوا و توهین و رفتار تحکم‌آمیزی در کار نبود و همه روسای هیات‌ها نیز حاضر بودند.»

 وی افزود: «در هر صورت رئیس فدراسیون فوتبال تصمیم گرفته بود یک وبینار با روسای هیات‌ها برگزار کند. این موضوع اصلا خلاف نیست چون رئیس فدراسیون هر زمانی که بخواهد می‌تواند با اعضای مجمع جلساتی را برگزار کند اما اینکه سیاه‌نمایی شده و بی‌اخلاقی‌هایی را مرتکب شدند و بدون اجازه ویس‌ها را پخش کردند این کار خوب نبود چون حرف بدی زده نشد. مگر آنجا به غیر از صلاح فوتبال مملکت و اعتقاد به یک کار خرد جمعی و عقلانی چیز دیگری بود؟ یا به جز اینکه گزارش عزیزی‌خادم را شنیدیم چیزی مطرح شده و تصمیمی را کسی گرفت و اتفاقی هم افتاد؟»

 عضو مجمع فدراسیون فوتبال در پایان گفت: «باتوجه به ارتباطی که با اکثر اعضای مجمع دارم معتقدم که درحال حاضر مهم فوتبال ملی ایران و ارکان آن است ضمن اینکه هیچ‌کس از اعضا با هیچ کس عهد اخوت نبسته است و با هیچ کس هم تعارف نداریم. یعنی هر آنچه که به نظر من در مجمع بعدی به صلاح فوتبال مملکت باشد با درایتی که دوستان درباره آن دارند قطعا تصمیم‌گیری می‌شود و ان‌شاءالله تصمیمی که دوستان در قالب عضو مجمع فدراسیون فوتبال می‌گیرند تصمیم منطقی و عاقلانه همراه با خرد جمعی باشد. بدون آنکه حق کسی در این داستان پایمال شود اما چیزی که مهم است فعلا بحث فوتبال ملی محسوب می‌شود و با شناختی که از آقای ماجدی دارم ایشان می‌تواند این دو سه ماه سخت درخصوص فوتبال ملی ما را راهبری کنند تا خدای ناکرده تیم ملی و ارکان آن در این مدت متضرر نشود.»

مرتبط ها