کد خبر: 68953

ثبت‌نام عتبات دانشگاهیان از فردا آغاز می‌شود

ثبت‌نام بیست‌ و دومین دوره عتبات دانشگاهیان از فردا آغاز می‌شود.

به گزارش «فرهیختگان»، حجت‌الاسلام مطهری‌پور رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در نشست خبری که صبح امروز در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و با حضور حجت الاسلام رستمی رئیس و حجت الاسلام فاطمی‌پور معاون فرهنگی و سیاسی این نهاد برگزار شد، از آغاز ثبت نام بیست و دومین دوره عتبات دانشگاهیان از فردا ۱۴ بهمن ماه خبر داد و گفت: ثبت نام برای شرکت در این دوره تا ۲۰ بهمن ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به شیوع کرونا افزود: اعزام کاروان‌های عتبات دانشگاهیان با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد. دانشگاهیان برای ثبت نام باید حداقل دو دوز واکسن تزریق کرده باشند.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان افزود: کشور عراق محدودیتی برای نوع واکسن در نظر نگرفته و تمام واکسن هایی که در کشور تزریق شده و در کارت واکسن ثبت شده مورد تائید است‌. زمان خروج از کشور هم زائران باید تست pcr کرونا همراه داشته باشند.

مطهری پور ادامه داد: در کل ما تابع مصوبات ستاد ملی کرونا هستیم و اگر تغییری در برنامه ها رخ دهد، اطلاع رسانی خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: اعزام کاروان‌ها از اسفند ماه آغاز و تا ۱۰ فروردین ادامه دارد.

رئیس ستاد عتبات دانشگاهیان خاطر نشان کرد: ظرفیت اعزام دانشگاهیان ۶ هزار نفر در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه با اشاره به تاخیر ۲ ساله اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات به دلیل شیوع کرونا، تاکید کرد: امسال ستاد عتبات عالیات براساس رایزنی های انجام شده برای تسهیل در اعزام دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه های سراسر کشور به این سفر معنوی برنامه ریزی جدیدی را انجام داده است.

وی با بیان اینکه در بیست و دومین دوره عتبات دانشگاهیان 120 کاروان اعزام خواهند شد، افزود: از این تعداد ۸۰ کاروان به صورت هوایی و ۴۰ کاروان هم به صورت زمینی به عتبات اعزام می‌شوند که البته سفرهای زمینی در صورت باز بودن مرزهای زمینی انجام می‌شود.

مطهری پور گفت: هزینه سفر هوایی عتبات دانشگاهیان ۸۵ میلیون ریال و سفر زمینی ۴۵ میلیون ریال برآورد شده است.

وی درباره مدت زمان اقامت دانشگاهیان در سفر به عتبات عالیات، تصریح کرد: زائران سه شب در نجف اشرف، سه شب در کربلای معلی و یک شب هم در کاظمین خواهد بود. زیارت قبور ائمه اطهار (ع) در سامرا نیز عبوری خواهد بود.

رئیس ستاد عتبات دانشگاهیان درباره سفرهای سوریه هم گفت: در صورت تصمیم ستاد ملی کرونا و فراهم شدن شرایط سفر به سوریه را هم از سر خواهیم گرفت./ فارس