کد خبر: 68937

عضو کمیته استیناف در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: شکایت به CAS حق طبیعی گل‌گهر است

هیچ‌کس از فدراسیون یا وزارت فشار نیاورد چون می‌دانستند اثر ندارد

قول شرف می‌دهم که هیچ‌کس به ما از فدراسیون فوتبال یا وزارت ورزش یا هیچ نهاد دیگری فشار نیاورد، چون می‌دانستند که اثری هم ندارد اما اینکه چرا این روند طول کشید به خاطر این بود که دقت و عدالت قربانی سرعت نشود و به همین دلیل این پروسه به این اندازه زمان برد.

به گزارش «فرهیختگان»، بعد از حضور اریک بانیامای گابنی در ترکیب گل‌گهر برابر استقلال، آبی‌های پایتخت با اعتراض به حضور این بازیکن، از تیم سیرجانی شکایت کردند؛ چراکه اعتقاد داشتن روند جذب این بازیکن به‌صورت غیرقانونی طی شده و بازیکن گابنی از شرایط لازم برای حضور در لیگ برتر ایران برخوردار نبوده است. پس از آن بود که پیکان و سپاهان نیز با طرح شکایتی نسبت به قرار گرفتن این بازیکن گابنی در ترکیب گل‌گهر، خواستار تغییر نتیجه دیدارهایشان شدند. بعد از مدتی، کمیته انضباطی درخصوص شکایت سه تیم مذکور تشکیل جلسه داد و نتیجه دیدارهای گل‌گهر برابر استقلال، سپاهان و پیکان را 3 بر صفر به سود این تیم‌ها اعلام کرد. رأی صادره با اعتراض تیم سیرجانی همراه شد و آنها پرونده را به کمیته استیناف برده و خواستار تغییر رأی صادره شدند. کمیته استیناف روز گذشته رای کمیته انضباطی را تایید کرد و فقط جریمه ۷۰۰ میلیونی به ۵۰ میلیون کاهش یافت.  حالا شنیده می‌شود مسئولان گل‌گهر سیرجان قصد دارند این پرونده را به دادگاه عالی ورزش بکشانند. یک عضو کمیته استیناف در گفت‌وگو با «فرهیختگان» درخصوص طولانی شدن روند دادرسی شکایت باشگاه گل‌گهر نسبت به رای کمیته انضباطی درخصوص بازیکن گابنی این تیم وعدم تمایل برای مصاحبه درباره رای صادره گفت: «هیچ فشاری در این خصوص وجود نداشته که صحبت نکنیم و این یک موضوع داخلی مربوط به خودمان است اما اینکه در این مدت برخی می‌گفتند تحت‌تاثیر فشارهای بیرونی هستیم تا تحت‌فشار حکم نهایی را صادر کنیم اصلا و ابدا این صحبت‌ها معنایی ندارد و به‌شدت این موضوع را تکذیب می‌کنم. قول شرف می‌دهم که هیچ‌کس به ما از فدراسیون فوتبال یا وزارت ورزش یا هیچ نهاد دیگری فشار نیاورد، چون می‌دانستند که اثری هم ندارد اما اینکه چرا این روند طول کشید به خاطر این بود که دقت و عدالت قربانی سرعت نشود و به همین دلیل این پروسه به این اندازه زمان برد.»

وی درباره اینکه گفته می‌شود برخی از گمانه‌زنی‌ها مبنی‌بر آن بود که باشگاه سیرجانی در طول مدت زمان دادرسی فشارهایی را آورد و اینکه شنیده می‌شود آنها می‌خواهند کار را به دادگاه عالی ورزش بکشانند، گفت: «اصلا و اگر چنین چیزی بود پرونده به کمیته اخلاق می‌رفت و دیگر مسائل غیرفنی می‌شد، روند شرافتمندانه پیش رفت و آنها هم هیچ‌کاری نکردند اما اینکه بخواهند به دادگاه عالی ورزش شکایت کنند این حق طبیعی آنهاست و اعتراضی به این موضوع نداریم.»

این عضو کمیته استیناف تاکید کرد: «ما طبق چهارچوب آیین‌نامه رای دادیم. کمیته انضباطی نیز ۷ حقوقدان داشت و در کمیته استیناف نیز سه حقوقدان و قاضی حضور دارند که مجموع این ۱۰ نفر همه آدم‌های باتجربه و کارکشته هستند که نمی‌خواهند حیثیت خود را به باد بدهند. پس خیال‌تان راحت باشد که مسائل غیرفوتبالی در این امر نقشی نداشت و صرفا همه‌چیز فوتبالی بود.»

مرتبط ها