کد خبر: 68936

روند بردهای ایران با 10 نفره شدن هم قطع نشد

تیم بعدی!

تیم ملی فوتبال ایران در هشتمین دیدار خود در گروه A مرحله نهایی انتخابی جام‌جهانی 2022 قطر در قاره آسیا از ساعت 18 دیروز در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم ملی امارات رفت که این دیدار با پیروزی یک بر صفر شاگردان اسکوچیچ خاتمه یافت.

به گزارش «فرهیختگان»، تیم ملی فوتبال ایران در هشتمین دیدار خود در گروه A مرحله نهایی انتخابی جام‌جهانی 2022 قطر در قاره آسیا از ساعت 18 دیروز در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم ملی امارات رفت که این دیدار با پیروزی یک بر صفر شاگردان اسکوچیچ خاتمه یافت. مهدی طارمی در دقیقه 44 تک‌گل این بازی را به‌ثمر رساند تا تیم ایران که پیش از این صعود خود به جام‌جهانی قطر را قطعی کرده بود با 22 امتیاز جایگاه خود در صدر جدول این گروه را تثبیت کند. در این بازی صادق محرمی اوایل نیمه‌دوم اخرج شد تا تیم ایران 10 نفره به بازی ادامه دهد. علاوه‌بر محرمی، سعید عزت‌اللهی نیز با دریافت کارت زرد دیدار بعدی ایران مقابل کره جنوبی را از دست داد. اسکوچیچ در غیاب شجاع خلیل‌زاده از ترکیب امیر عابدزاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان، صادق محرمی، میلاد محمدی (83 - سیاوش یزدانی)، امید نورافکن، سعید عزت‌اللهی (58- احمد نوراللهی)، وحید امیری، علی قلی‌زاده، سامان قدوس (54-صالح حردانی)، علیرضا جهانبخش و مهدی طارمی استفاده کرد که استفاده از نورافکن در پست غیرتخصصی دفاع میانی از نکات عجیب این ترکیب بود.

در دقیقه 44 ارسال دقیق جهانبخش را قلی‌زاده با یک ضربه سر به تیر دروازه امارات کوبید اما طارمی بلافاصله با تیزهوشی از توپ برگشتی استفاده کرد و دروازه امارات را در دقایق پایانی نیمه‌نخست باز کرد تا تیم ایران با پیروزی به رختکن برود. در دقیقه 49 صادق محرمی در همین دقایق ابتدایی نیمه‌دوم با بی‌احتیاطی خطای خشنی روی بازیکن امارات انجام داد و با دریافت کارت زرد دوم از زمین بازی اخراج شد. در دقیقه 60 مهدی طارمی یک موقعیت خوب را با بی‌دقتی از داخل محوطه جریمه از دست داد و ضربه این بازیکن از بالای دروازه امارات به بیرون رفت. در این دقایق امارات بارها با ارسال‌های مستقیم دروازه ایران را تهدید کرد که خروج‌های مطمئن عابدزاده اجازه نداد خطری دروازه ایران را تهدید کند. در دقیقه 4+90 علی قلی‌زاده به شکلی عجیب نتوانست از موقعیت تک‌به‌تک با دروازه‌بان امارات استفاده کند و پاس در عرض طارمی را با یک کنترل بی‌دقت از دست داد و درنهایت ایران با وجود 10 نفره شدن باز هم یک برد دیگر کسب کرد و بی‌شکست ماند.

 کره هم صعود کرد

در دیگر بازی‌های این گروه کره‌جنوبی در خانه سوریه دو بر صفر به برتری رسید تا شاگردان بنتو با ۲۰امتیاز و بعد از ایران، راهی جام‌جهانی شوند. دیدار لبنان و عراق هم به میزبانی لبنانی‌ها برگزار شد که این دیدار با تساوی یک به یک به پایان رسید تا رقابت بر سر عنوان سوم این گروه حساس‌تر شود.

مرتبط ها