کد خبر: 68762

دبیرکل اتاق اصناف ایران در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

میوه‌فروشان مجاز به افزایش ۳۵ درصدی قیمت‌ها هستند

مجتبایی گفت: هر روز صبح قیمت محصولات (میوه و سبزیجات) توسط میدان تره‌بار اعلام می‌شود و مغازه‌ها نیز مجاز هستند تا ۳۵ درصد بالاتر از قیمت تره‌بار نرخ محصولات خود را تعیین کنند.

محمدباقر مجتبایی، دبیرکل اتاق اصناف ایران در گفت‌وگو با «فرهیختگان» درخصوص تفاوت قیمت‌ها گفت: بخشی از این تفاوت قیمتی مربوط به انصاف فروشندگان و بخشی دیگر مربوط به کیفیت کالاهایی است که عرضه می‌شود. به‌طور مثال در صنف فروشندگان میوه و تره‌بار قیمت آن بستگی به کیفیت دارد. همچنین از عواملی که موجب کاهش قیمت محصول می‌شود می‌توان به کوچک بودن اندازه میوه، زدگی داشتن آن که به این معناست که بار در جابه‌جایی یا چیدن دچار آسیب شده و... اشاره کرد.»

محمدباقر مجتبایی درباره نحوه قیمت‌گذاری میوه و تره‌بار می‌گوید: «هر روز صبح قیمت محصولات (میوه و سبزیجات) توسط میدان تره‌بار اعلام می‌شود و مغازه‌ها نیز مجاز هستند تا ۳۵ درصد بالاتر از قیمت تره‌بار نرخ محصولات خود را تعیین کنند. این میزان برای سایر واحدهای صنفی 10درصد است، یعنی فروشندگان مجاز هستند قیمت عموم کالاهای خود را تا سقف 10درصد افزایش دهند که این رقم برای عمده‌فروشان سه درصد تعیین شده است. اما به‌خاطر ضایعاتی که در صنف میوه و تره‌بار وجود دارد آنها تا 35 درصد مجاز به افزایش قیمت خواهند بود.»

مرتبط ها