کد خبر: 68565

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان:

طرح اساتید را در قالب ساختار «استاد‌مشاور» آغاز کردیم

سازمان مرکزی قصد دارد ساختار گلوله‌برفی دانشگاه را در یک شبکه‌ای ساماندهی کند که درنهایت اساتید در بیرون و درون کلاس بتوانند تاثیرات مثبتی را روی دانشجویان داشته باشند.

مهدی سلطانی‌فر، معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان درخصوص اثرات اجرای طرح اساتید و جهاد دانشگاهی در وضعیت کلاس‌ها و دانشجویان، اظهار کرد: «سازمان مرکزی قصد دارد ساختار گلوله‌برفی دانشگاه را در یک شبکه‌ای ساماندهی کند که درنهایت اساتید در بیرون و درون کلاس بتوانند تاثیرات مثبتی را روی دانشجویان داشته باشند. آنچه مسلم است، کلاس درس بهترین فضا برای ایجاد تغییر در دانشجویان است، زیرا اساتید در بستر دانشگاه و کلاس درس 16 هفته زمان برای تاثیرگذاری روی دانشجویان دارند تا بتوانند در مصادیق تربیتی تاثیرات خود را بگذارند. ما هم در همین راستا کار را جلو خواهیم برد. به‌طور مثال اگر استاد بتواند در وقت‌شناسی، تدریس، کلام و رفتار خود ساختاری را ایجاد کند که روی دانشجو تاثیر مثبت داشته باشد، مسلما کلاس درس بهترین فضا برای پیاده‌کردن این طرح است.»

او درخصوص زمان اجرای طرح اساتید و جهاد دانشگاهی در واحد سمنان، عنوان کرد: «در واحد سمنان با شروع نیمسال اول به‌نوعی این طرح را در قالب ساختاری به نام استادمشاور آغاز کردیم. دانشجویان تازه‌وارد را در دسته‌های ۵۰ نفری گروه‌بندی کردیم و برای هر دسته یک استاد‌مشاور به‌عنوان رابطی با دانشگاه و سازمان مرکزی قرار دادیم، همچنین در نیمسال پیش‌رو این ساختار را دقیق‌تر پیاده‌سازی می‌کنیم و کار را جلو می‌بریم.»

سلطانی‌فر درخصوص آمادگی شرایط استان سمنان و دانشگاه آزاد اسلامی این شهر برای اجرای طرح اساتید و جهاد دانشگاهی، اظهار کرد: «اساتیدی در دانشگاه ما تدریس می‌کنند که دغدغه مسائل فرهنگی دانشجویان را دارند و قبل از آنکه این طرح از طرف سازمان مرکزی به ما ابلاغ شود، اساتید سعی بر تاثیرگذاری مثبت روی دانشجویان داشتند. از این‌رو به نظر من بسترهای اجرای این طرح آماده است و ان‌شاءالله با پیاده‌سازی این طرح بتوانیم تاثیرات مثبت بیشتری روی دانشجویان داشته باشیم و اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.»

مرتبط ها