کد خبر: 68339

باشگاه استقلال: سازمان لیگ لجبازی می‌کند، چهارشنبه بازی نمی‌کنیم

استقلال - هوادار لغو می‌شود؟

انجام بازی دو تیم در روز چهارشنبه، به لیست تیم ملی، تعداد دعوتی‌ها و مبتلایان استقلال بستگی دارد و براساس آیین‌نامه در این خصوص تصمیم‌گیری خواهد شد. فعلا در وهله اول باید درخواست اسکوچیچ لحاظ شود، اما اگر شرایط مهیا باشد، این دیدار حتما برگزار می‌شود. با همه این تفاسیر باید صبر کرد تا در آینده نزدیک در این خصوص تصمیم‌گیری شود.

به گزارش «فرهیختگان»، سازمان لیگ فدراسیون فوتبال پنجشنبه گذشته زمان جدید دیدار تیم‌های استقلال و هوادار را اعلام کرد؛ ابتدا سه‌شنبه و سپس مقرر شد دو تیم روز چهارشنبه هفته جاری به مصاف یکدیگر بروند، اما در ادامه دبیرکل فدراسیون فوتبال اعلام کرد این دیدار لغو شده و به آینده موکول خواهد شد. همچنین بعد از این اظهارنظر، اسکوچیچ در برنامه صبح جمعه ورزش و مردم ضمن اعتراض به برگزاری این دیدار یک روز قبل از بازی تیم‌ملی فوتبال ایران و عراق مدعی شد با این شرایط بازیکنی از استقلال به تیم ملی دعوت نمی‌شود، چون ممکن است کرونا اردوی تیم ملی را تحت تاثیر قرار بدهد، این درحالی است که سازمان لیگ اعتقاد دارد این بازی باید تحت هر شرایطی برگزار شود.

سهیل مهدی روز گذشته قبل از اعلام لیست در گفت‌وگویی اعلام کرد: «انجام بازی دو تیم در روز چهارشنبه، به لیست تیم ملی، تعداد دعوتی‌ها و مبتلایان استقلال بستگی دارد و براساس آیین‌نامه در این خصوص تصمیم‌گیری خواهد شد. فعلا در وهله اول باید درخواست اسکوچیچ لحاظ شود، اما اگر شرایط مهیا باشد، این دیدار حتما برگزار می‌شود. با همه این تفاسیر باید صبر کرد تا در آینده نزدیک در این خصوص تصمیم‌گیری شود.»

این درحالی است که از استقلال سیاوش یزدانی به تیم ملی دعوت شده و درصورتی‌که این بازی برگزار شود، استقلال به‌طور حتم این بازیکن را دراختیار نخواهد داشت، اما در هرصورت به‌نظر می‌رسد باوجود لیست انتظار اسکوچیچ که امری بی‌سابقه است و حضور 2 بازیکن استقلالی در این لیست و درنهایت باتوجه به اینکه 3 بازیکن استقلال به تیم ملی دعوت شده‌اند، دیدار استقلال و هوادار به احتمال بسیار زیاد لغو شود.

با همه این اوصاف اما استقلالی‌ها اعتقاد دارند سازمان لیگ با آنها لجبازی می‌کند و اگر بنا به لغو مسابقه روز چهارشنبه است، این خبر باید هرچه سریع‌تر اعلام شود، چون تمرین کردن با تعداد معدود بازیکن که 3 نفر از آنها را گلرها تشکیل می‌دهند اصلا منطقی نیست، چون این موضوع ازلحاظ علمی و پزشکی نیز به ضرر هر باشگاهی تمام می‌شود. این درحالی است که تست‌های تعداد زیادی از بازیکنان استقلال هنوز منفی نشده و اکثرا هنوز مثبت هستند و شرایط برای این تیم دشوار و پیچیده است. در هرصورت استقلالی‌ها دو روز است با تعداد محدود و معدودی تمرین می‌کنند و این امر از دیدگاه کادرفنی استقلال به بازیکنان این تیم فشار زیادی وارد می‌کند. با همه این تفاسیر موضع استقلالی‌ها برای دیدار روز چهارشنبه مخالفت با انجام آن بوده و آنها معتقدند اگر اسکوچیچ فشار بیشتری به سازمان لیگ می‌آورد، این دیدار به‌صورت قطعی حذف می‌شد و این‌طور نبود که حالا یک‌روز قبل از بازی تیم ملی، یک دیدار از سری رقابت‌های لیگ برگزار شود.

مرتبط ها