کد خبر: 68213

جلسه طولانی وکلای باشگاه استقلال و پادوانی

هیچ مدرک جدیدی ارائه نشد

جلسه استماع صحبت‌های باشگاه استقلال و لئوناردو پادوانی برگزار شد. پیش از این مدارک طرفین توسط CAS بررسی شده بود و در این جلسه طرفین به بیان مطالب خود پرداختند.

به گزارش «فرهیختگان»، جلسه استماع صحبت‌های باشگاه استقلال و لئوناردو پادوانی برگزار شد. پیش از این مدارک طرفین توسط CAS  بررسی شده بود و در این جلسه طرفین به بیان مطالب خود پرداختند. در این جلسه نماینده CAS، تک داور  CAS، سه وکیل پادوانی، یک دکتر متخصص از طرف پادوانی، خود پادوانی و مترجمش، سه وکیل از طرف باشگاه استقلال، یک دکتر متخصص از طرف استقلال(دکتر رازی) و حامد افضلی معاون بین‌الملل باشگاه استقلال حضور داشتند. حامد افضلی در این رابطه به سایت رسمی باشگاه استقلال گفت: «جا دارد از دکتر رازی، دکتر نوروزی، دکتر ستوده و مهرشاد رهبر تشکر کنم که در این مدت کمک کردند و پیگیر بودند که مدارک، درست و به‌موقع به دست وکلا برسد تا دفاع خوبی انجام شود.»

این جلسه در ساعات طولانی مدت روز گذشته تقریبا از ظهر آغاز شد و تا ساعات ابتدایی شب به طول انجامید که طی آن وکلای هرکدام از طرفین به بیان دیدگاه‌های خود پرداخته و سعی کردند تا هر کدام استدلال‌های خود را برای بردن این پرونده عنوان کنند. با این حال طبق شنیده‌های «فرهیختگان» هیچ سند و مدرک جدیدی در این جلسه نسبت به دادخواهی قبلی از سوی وکلای بازیکن برزیلی سابق استقلال نسبت به آنچه که به فیفا ارائه شده بود، به دادگاه عالی ورزش ارائه نشد و به همین دلیل به نظر می‌رسد شانس استقلالی‌ها برای بردن این پرونده بیشتر از هر زمان دیگری شده باشد؛ چراکه سابقه نشان داده معمولا وقتی مدارک جدیدتری ارائه نشود؛ CAS رای فیفا را نمی‌شکند و همان را تایید می‌کند و اعلام می‌کند این رای لازم‌الاجراست.

با همه این تفاسیر برخی اقدامات این دادگاه نیز تقریبا با یک رویه خاص و بدون درنظر گرفتن قوانین مشخص انجام شده و تا زمانی که رای قطعی اعلام نشود نمی‌توان در این خصوص با قطعیت چیزی را اعلام کرد. با همه این تفاسیر اما استقلالی‌ها معتقدند اگر همه چیز طبق قانون پیش برود، این باشگاه در این پرونده برنده شده اما اگر پای مسائل احساسی و انسان‌دوستانه به میان بیاید شاید معادله کمی تغییر کرده و استقلال مجبور شود مقداری بیشتر از 100 هزار دلاری که فیفا در رای خود تعیین کرده است را به این بازیکن پرداخت کند. این درحالی است که پادو تقاضای غرامت 9 میلیون دلاری از استقلال به خاطر قصور پزشکی این باشگاه را مطرح کرده بود اما با اوصافی که برشمردیم بسیار بعید است این موضوع تایید شده و استقلال متحمل چنین خسارتی شود.

نکته دیگر اینکه استقلالی‌ها در نامه‌نگاری با فیفا در همان زمان اعلام کردند حاضرند باقی‌مانده مطالبات پادوانی را به مبلغ 100 هزار دلار به وی پرداخت کنند که این بازیکن از گرفتن این مبلغ سر باز زده و تقاضای غرامت 9 میلیون دلاری را از باشگاه استقلال مطرح کرده است.

مرتبط ها