کد خبر: 68028

معاون حمل و نقل شهرداری تهران:

راهکار فوری برای حل معضل ترافیک تهران نداریم

سیدمجتبی شفیعی گفت: راهکار فوری و کوتاه مدت برای حل معضل ترافیک تهران وجود ندارد، به این دلیل که این معضل بیش از ۵۰ سال شهر تهران را درگیر خود کرده است.

به گزارش «فرهیختگان»، سیدمجتبی شفیعی معاون حمل و نقل شهرداری تهران در گفتگو با برنامه «فرامتن» شبکه افق گفت: حدود یک دهه است که توجه چندانی به مسئله حمل و نقل عمومی شهر تهران برای رفع و کاهش معضل ترافیک شهر تهران نشده است.

وی با بیان اینکه تمام تجهیزات ناوگان حمل و نقل عمومی و زیرساخت‌های شهر تهران فرسوده شده، افزود: بخش زیادی از این تجهیزات نیاز به تعمیرات اساسی دارند و برخی دیگر از رده خارج شده و قابلیت استفاده ندارند.

شفیعی با اشاره به اینکه بخش زیادی از واگن های مترو، اتوبوس ها و حمل و نقل عمومی شهری خراب هستند، اضافه کرد: علت این است که بودجه های مورد نیز در سال‌های گذشته تخصیص داده نشده و دولت نیز به وظیفه قانونی خود در این زمینه عمل نکرده است.

معاون حمل و نقل شهرداری تهران در «فرامتن» ادامه داد: از طرفی مدیریت شهری کاهش درآمد داشته و به تنهایی قادر به تأمین نیاز شهر تهران نبوده و از طرف دیگر فاصله قیمتی هزینه خودروهای شخصی و حمل و نقل عمومی بسیار ناچیز بوده است.

معاون حمل و نقل شهرداری تهران معتقد است: راهکار فوری و کوتاه مدت برای حل معضل ترافیک تهران وجود ندارد، به این دلیل که این معضل بیش از ۵۰ سال شهر تهران را درگیر خود کرده است و به زودی و با راهکارهای موقت قابل حل نیست.

شفیعی در پایان خاطرنشان کرد: تجربه جهانی شهرهای بزرگ دنیا به سمت حمل و نقل عمومی و توسعه انسان محور حرکت کرده که همان حمل و نقل پاک و توجه به زندگی انسان‌ها است و ما نیز در این راه باید به این سو حرکت کنیم.

* نویسنده: امیرحسین سلیمیان، خبرنگار

 

مرتبط ها