کد خبر: 67722

برخورد محترمانه ناظم الشریعه با اتفاقی قابل پیش‌بینی

شمسایی با تاخیر سرمربی فوتسال شد!

گفته می‌شود محمد ناظم‌الشریعه در انتخابات فدراسیون فوتبال به عزیزی‌خادم رای نداده و رئیس فدراسیون هم در چند نوبت به این مساله اشاره کرده که باوجود اینکه سرمربی تیم‌ملی به وی رای نداده، از او حمایت کرده است.

به گزارش «فرهیختگان»، نشست هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال صبح دیروز در مرکز ملی فوتبال برگزار شد و در بخشی از مصوبات این جلسه، ضمن قدردانی از محمد ناظم‌الشریعه بابت تلاش‌هایش برای فوتسال ایران، وحید شمسایی جهت هدایت تیم‌ملی فوتسال بزرگسالان انتخاب شد. این خبر اگرچه دیروز منتشر شد، اما در روزهای اخیر زمزمه‌های قطعی شدن حضور شمسایی به گوش می‌رسید و برای اهالی فوتسال خبر شوکه‌کننده و عجیبی محسوب نمی‌شد. بعد از ناکامی تیم‌ملی در جام‌جهانی لیتوانی بحث تغییرات در کادر فنی آغاز شد و از آنجاکه وحید شمسایی در مصاحبه‌هایش سعی می‌کرد حمایت از فدراسیون را بگنجاند، پیش‌بینی شد که او جای ناظم‌الشریعه را خواهد گرفت، اما فدراسیون واکنش دیگری داشت. احسان اصولی، رئیس کمیته فوتسال یک ماه قبل درباره شایعه تغییرات احتمالی تاکید کرد که کمیته فوتسال، ریاست فدراسیون فوتبال و همه ارکان فدراسیون از ناظم‌الشریعه سرمربی تیم‌ملی و دیگر اعضای کادر فنی حمایت کامل می‌کنند و در مصاحبه‌های دیگری هم اعلام می‌کرد که تا پایان سال تغییری در کار نخواهد بود و جلسات ربطی به انتخاب سرمربی برای تیم‌ملی بزرگسالان ندارد، اما همان زمان هم می‌شد فهمید که این حمایت دوام چندانی نخواهد داشت.

 برکناری به‌خاطر انتخابات؟

گفته می‌شود محمد ناظم‌الشریعه در انتخابات فدراسیون فوتبال به عزیزی‌خادم رای نداده و رئیس فدراسیون هم در چند نوبت به این مساله اشاره کرده که باوجود اینکه سرمربی تیم‌ملی به وی رای نداده، از او حمایت کرده است. با این‌حال از همان زمان نزدیکانش تایید کردند که او علاقه زیادی به شمسایی دارد، تا جایی‌که وقتی قصد داشت برای تماشای مسابقات جام‌جهانی به لیتوانی برود از شمسایی دعوت کرد که او هم به لیتوانی سفر کند. به همین دلیل تاکید داشتند که انتخاب شدن وی به‌عنوان سرمربی تیم‌ملی دیر و زود دارد اما سوخت‌وسوز نه! شمسایی هم در چندنوبت به حمایت از فدراسیون و رئیسش پرداخت تا مشخص شود که این رابطه خوب، دوطرفه است.

 نقش حسین شمس

حسین شمس، مشاور عزیزی‌خادم یکی از منتقدان جدی ناظم‌الشریعه بود و در مصاحبه‌هایش از شانس بالای شمسایی به‌عنوان سرمربی جدید نام برد، آن‌هم درحالی‌که مسئولان کمیته فوتسال می‌گفتند خبری از تغییرات نیست!

این بخشی از مصاحبه شمس است: «باید منتظر شویم تا سرمربی تیم‌ملی انتخاب شود. کارها باید به‌ترتیب پیش برود و به‌نظر می‌رسد ظرف چندروز آینده گزینه نهایی انتخاب شود. نام گزینه‌های داخلی و خارجی مطرح است و حتی سرمربی فعلی تیم‌ملی فوتسال نیز می‌تواند بماند. البته که گزینه اول وحید شمسایی است ولی شاید فدراسیون تصمیم بگیرد محمد ناظم‌الشریعه را حفظ کند. امیدوارم هر فردی که انتخاب می‌شود، بتواند تاثیرات مثبتی داشته باشد.»

 واکنش خوب ناظم‌الشریعه

سرمربی سابق تیم‌ملی فوتسال که طبعا می‌دانست به‌زودی باید جایش را به شمسایی بدهد، بعد از اعلام خبر سرمربیگری شمسایی واکنش تندی نشان نداد. وی به تسنیم گفت: «عزت و ذلت دست خداست و موفقیت‌ها حاصل لطف خدا، دعای مردم و تلاش بازیکنان و مربیان بوده است. دو قهرمانی جام ملت‌های آسیا، سومی جام‌جهانی 2016 و صعود به یک‌چهارم نهایی جام‌جهانی 2021، بیانگر تلاش‌های انجام‌شده است و امیدوارم تیم‌ملی فوتسال در ادامه راه موفق باشد. شمسایی زحمات زیادی برای فوتسال ایران کشیده است و امیدوارم بتواند افتخارات تیم‌ملی را تداوم ببخشد. نفرات جدید افراد کاربلدی هستند و دعای خیر ما هم پشت تیم‌ملی خواهد بود. هرجا نیاز به کمک باشد، حتما به تیم‌ملی کمک می‌کنم.»

مرتبط ها