کد خبر: 67716

انتصاب مدیرعامل جدید بر نگرانی‌های اقتصادی هواداران پرسپولیس افزود

پرسپولیس درویش‌تر می‌شود؟

سرپرست سابق باشگاه پرسپولیس تا شب گذشته اظهارنظر رسمی درخصوص علت استعفایش نداشت، اما روز گذشته به برخی از اعضای تیم گفته بود چون تمایلی به ادامه فعالیتش وجود ندارد برای همین استعفای خود را به سجادی ارائه داده است.

روزبه دلاور، خبرنگار: پس از مدت‌ها سرانجام اعضای جدید کادر مدیریتی باشگاه پرسپولیس مشخص شدند تا شاهد دوره جدیدی در این باشگاه پرطرفدار باشیم. قرمزپوشان که در فصل جدید با انواع و اقسام مشکلات مثل بسته شدن پنجره نقل‌وانتقالاتی یا حذف از لیگ قهرمانان آسیا روبه‌رو شده بودند، رفته‌رفته به سرپرستی موقت صدری عادت کرده بودند، اما پس از استعفای صدری و در یک جلسه فوری تمام اتفاقاتی که ماه‌ها تقریبا غیرممکن شده بود رنگ واقعیت گرفت. هرچند اعضای انتخاب‌شده چندان با استقبال خوش ازجانب هواداران پرسپولیس مواجه نشدند، اما به‌نظر می‌رسد همین که نفرات جدید مشخص شده و قهرمان پنج دوره اخیر هنوز به نیم‌فصل نرسیده، مدیرعامل دارد تاحدی باعث فروکش کردن انتقادها می‌شود.

  علت استعفای صدری چه بود؟

سرپرست سابق باشگاه پرسپولیس تا شب گذشته اظهارنظر رسمی درخصوص علت استعفایش نداشت، اما روز گذشته به برخی از اعضای تیم گفته بود چون تمایلی به ادامه فعالیتش وجود ندارد برای همین استعفای خود را به سجادی ارائه داده است. صدری که دو بار در پرداختی‌ها به‌دلیل اینکه مدیرعامل قطعی نبود دچار مشکل شده بود، به برخی اعضای تیم گفته بود می‌رود، شاید این به نفع تیم هم باشد! سرپرست سابق باشگاه با پرداخت بدهی‌های کالدرون و بودیمیر و عقد قرارداد با کارگزار و همچنین درصدی پرداختی به بازیکنان و کادر بزرگسالان و پایه‌ها توانسته بود بین هواداران پرسپولیس تاحدودی مقبولیت به‌دست بیاورد و با جدایی ناگهانی‌اش باعث تعجب و نگرانی پرسپولیسی‌ها شد. هرچند بسته ماندن پنجره، عدم جذب بازیکن خارجی کارآمد و البته حذف قرمزها از آسیا هم مسائلی بود که باعث انتقادهای زیادی به وی شد.

  علیپور و مسجدی کاری نکردند و ماندند!

غلام محمد علیپور، محمد اسد مسجدی، بیژن ذوالفقارنسب و سید مجید پوراحمدی مشاور وزیر ارشاد و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر درکنار رضا درویش به‌عنوان اعضای جدید هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس انتخاب شدند. در این بین، علیپور و مسجدی در زمان سمیعی و صدری هم عضو هیات‌مدیره بودند، اما کسی نمی‌داند در این مدت چه عملکردی داشتند. چندباری هم که با آنها برای پرسیدن همین سوال تماس گرفتیم ترجیح دادند پاسخی ندهند و عجیب است که باتوجه به این عملکرد همچنان عضویت‌شان ادامه دارد. علیپور از مدیران وزارتی است که سال‌ها در فدراسیون‌ها سمت داشته است. ذوالفقارنسب، درویش و پوراحمدی جایگزین صدری، سمیعی و فیاض شده‌اند.

 چرا وزارت اقتصاد تصمیم نگرفت؟

جلسه تعیین مدیرعامل و اعضای هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس با حضور سیدحمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان، محمد پولادگر معاون ورزش قهرمانی، اسماعیل احمدی مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی و کاوه احمدی مدیرکل روابط‌عمومی برگزار شد. این درحالی است که بعد از بحث حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا به‌خاطر مالکیت مشترک اعلام شد که مالکیت دو باشگاه به وزارتخانه‌های صمت و اقتصاد واگذار شده است. حالا سوال خیلی‌ها این است که چرا مسئولان وزارت ورزش برای نفرات جدید کادر مدیریتی پرسپولیس تصمیم گرفتند؟ چرا پولادگر به‌عنوان معاون وزیر اعلام کرد قرار است با هیات‌مدیره جلسه‌ای ترتیب داده شده و درباره استعفای صدری تصمیم‌گیری شود، اما بدون چنین جلسه‌ای مدیرعامل و اعضای جدید هیات‌مدیره انتخاب شدند؟ چرا وزارت اقتصاد نقشی در تغییرات مدیریتی پرسپولیس نداشته است؟ و اینکه چرا مدیران ورزش ما فکر می‌کنند می‌توانند کنفدراسیون فوتبال آسیا را قانع کنند که مالکیت استقلال و پرسپولیس مشترک نیست؟

  انتقادها به خاطر انتخاب درویش

هواداران پرسپولیس در هفته‌ها و ماه‌های اخیر بارها از مشخص نشدن تکلیف مدیرعامل تیم‌شان گلایه داشتند. با انتخاب درویش این امیدواری ایجاد شد که انتقادها تمام شود اما چنین نشد؛ چراکه آنها معتقدند وزارت ورزش گزینه مناسبی انتخاب نکرده است. پرسپولیسی‌ها که اخیرا حتی از صدری هم باوجود انتقادهای قبلی حمایت‌هایی داشتند بارها اعلام کردند که برای بهتر شدن اوضاع باید کار به دست برخی مدیران پیشین مثل طاهری یا گرشاسبی بیفتد و در ماه‌های اخیر درباره گزینه‌هایی که برای مدیریت پرسپولیس مطرح شدند از علی شجاعی و محجوب گرفته تا باران چشمه و درویش موضع‌گیری کردند. با این شرایط درویش کار سختی برای فعالیت در این باشگاه خواهد داشت.

ذوالفقارنسب: سه وزارتخانه تلاش می‌کنند تا سرخابی‌ها از آسیا حذف نشوند

نمی‌شد نپذیرم، حامی کادر فنی هستم

یکی از اعضای هیات‌مدیره بیژن ذوالفقارنسب بازیکن سابق این تیم است که در ماه‌های اخیر مشاور وزیر ورزش بود و البته دیروز یک پست جدید در فدراسیون فوتبال هم گرفت.

پس از جلسه مجمع با ذوالفقارنسب تماس گرفتیم. وی که مدتی قبل در مصاحبه‌ای گفته بود حاضر نیست عضویت در هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس را بپذیرد و به یکباره به‌عنوان عضوی از هیات‌مدیره این باشگاه انتخاب شد به خبرنگار «فرهیختگان» گفت: «بنده الان از جلسه بیرون آمدم و هنوز سخنگویی انتخاب نشد است. در رابطه با سوال شما باید بگویم شرایط طوری پیش رفت که نمی‌شد عضویت در هیات‌مدیره پرسپولیس را نپذیرفت. ان‌شاءالله بتوانم در این سمت به باشگاه خدمت کنم.»

ذوالفقارنسب درخصوص ترتیب اعضای هیات‌مدیره پرسپولیس گفت: «به‌زودی سخنگو از بین اعضای هیات‌مدیره معرفی خواهد شد و در اطلاعیه آن را اعلام می‌کنیم.»

وی که در دهه50 به مدت چهارسال به‌عنوان بازیکن برای پرسپولیس توپ زده، درخصوص وضعیت این روزهای قرمزپوشان و اینکه آیا به‌عنوان عضو جدید از کادرفنی حمایت می‌کند، ادامه ‌داد: «کادرفنی پرسپولیس تا الان خیلی خوب کار کرده و کارشان را انجام می‌دهند. من حامی این تیم و کادر هستم. حمایت می‌کنم تا تیم به حاشیه نرود و از هرطریق حامی خواهم بود. به‌نظرم این تیم این قابلیت را دارد که در صدر باشد و ان‌شاءالله به‌زودی هم این اتفاق خواهد افتاد‌.»

ذوالفقارنسب درخصوص بدهی‌های باشگاه پرسپولیس گفت: «به احتمال بسیار آقای وزیر بدهی‌ها را برعهده می‌گیرند تا بدهی‌های باشگاه به صفر برسد. مضاف برآن اسپانسر و حامیان هستند که با کمک آنها بدهی چندساله اخیر را بپردازیم.» او در ادامه درخصوص اینکه مدیران باشگاه چه طرحی برای درآمدزایی دارند، اضافه کرد: «برنامه‌هایی داریم، پرسپولیس و استقلال سرمایه‌های ملی کشور هستند و شرکت‌ها و

سرمایه‌گذارهای بسیاری در داخل و خارج از کشور هستند که می‌توانیم با آنها همکاری داشته باشیم.» ذوالفقارنسب همچنان با امیدواری از حضور پرسپولیس در آسیا صحبت می‌کند: «بله من خیلی امیدوار هستم، هنوز چهار روز فرصت داریم و دو وزارتخانه با وزارت ورزش همکاری می‌کنند تا afc را مجاب کنند پروانه حرفه‌ای بدهند.»

ذوالفقارنسب در پایان درخصوص اینکه احتمال دارد با جدا کردن مالکیت دو باشگاه پرسپولیس و استقلال اعضای جدید هیات‌مدیره پرسپولیس با مالکیت جدید تغییر کنند، گفت: «برای وزارت ورزش کسر شأن است که این دوتیم را به وزارتخانه دیگری بدهد! مالکیت با وزارت خواهد بود، اما کنترل و تحت پوشش گرفتن آن احتمال دارد تغییر کند‌. اما اگر منظورتان من هستم، موضوع شخص من نیست. اعضای هیات‌مدیره چند نفر هستند و به کارمان ادامه خواهیم داد.»

مرتبط ها