کد خبر: 67713

دبیر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان خبر داد

برگزاری همایش «تحول حکمرانی در گام دوم انقلاب اسلامی» بعد از امتحانات

به‌محض اینکه امتحانات پایان‌ترم به پایان برسد، سی‌ودومین دوره همایش سیاسی‌مان را طی 3 تا 4 روز در تهران و با حضور برخی از نمایندگان دفاترمان برگزار خواهیم کرد. در اصل به‌دلیل محدودیت‌ها مجبور هستیم از میان دفاتر 80 گانه‌مان تنها نمایندگان 2 یا 3 دفتر را در این همایش داشته باشیم. خوشبختانه انجام واکسیناسیون این اجازه را می‌دهد که این همایش را به‌صورت حضوری و در دهه سوم بهمن‌ماه داشته باشیم.

محمدحسین کاظمی، دبیر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان درباره برنامه‌های این اتحادیه برای میان‌ترم گفت: «به‌محض اینکه امتحانات پایان‌ترم به پایان برسد، سی‌ودومین دوره همایش سیاسی‌مان را طی 3 تا 4 روز در تهران و با حضور برخی از نمایندگان دفاترمان برگزار خواهیم کرد. در اصل به‌دلیل محدودیت‌ها مجبور هستیم از میان دفاتر 80 گانه‌مان تنها نمایندگان 2 یا 3 دفتر را در این همایش داشته باشیم. خوشبختانه انجام واکسیناسیون این اجازه را می‌دهد که این همایش را به‌صورت حضوری و در دهه سوم بهمن‌ماه داشته باشیم.»

  محورهای اصلی  نشست سیاسی جادی‌ها چیست؟

 او با تاکید بر اینکه این همایش با عنوان «تحول حکمرانی در گام دوم انقلاب اسلامی» برگزار می‌شود، اظهار داشت: «در این همایش 3 سرفصل خواهیم داشت که همه آنها نیز باتوجه به شرایط امروز کشور است. به‌عبارت دیگر سرفصل «اقتصاد و معیشت»، «فرهنگ و سبک زندگی ایرانی – اسلامی» و «رسانه و فضای مجازی» عناوین سرفصل‌های این دوره از همایش است. البته هنوز نتوانستیم به‌طور قطع میهمانان این دوره را مشخص کنیم، اما در تلاش هستیم اساتید، صاحبنظران، نمایندگان مجلس و حتی وزرا در این همایش حضور داشته باشند.»

 دبیر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان افزود: «درکنار این همایش که سالانه برگزار می‌شود، برخی کارگاه‌هایمان نیز به‌صورت منطقه‌ای برگزار می‌شود که دوره اول آن در شمال‌غرب برگزار شد و امسال دور دوم آن را خواهیم داشت. درست است که امسال دو و سه منطقه را مدنظر قرار داده‌ایم، اما از آنجاکه هنوز شرایط مناطق مختلف مشخص نیست، نمی‌توان به‌طور قطع گفت این دوره از اتحادیه در کدام منطقه برگزار می‌شود، یعنی انتخاب منطقه اولا بستگی به این مهم دارد که پتانسیل آنجا این امکان را به ما بدهد و ثانیا امتحانات دانشجویان به اتمام رسیده باشد.»

  برگزاری دوره مطالعاتی «فرجام» با محوریت 3 کتاب

کاظمی با اشاره به کارگاه واحد خواهران بیان داشت: «هنوز زمان قطعی و اینکه این اردو به‌صورت مجازی باشد یا حضوری مشخص نیست؛ چراکه منتظر هستیم تا در وهله اول مقدمات لازم برای برگزاری همایش سیاسی‌مان به نتیجه برسد. البته به احتمال زیاد کارگاه واحد خواهران امسال نیز به‌صورت حضوری شود. با این‌حال این مهم به زمان برگزاری همایش بستگی دارد و از آنجاکه شاید تاریخ تعیین‌شده برای این همایش تغییر کند، باید منتظر ماند و دید درنهایت چه زمانی همایش «تحول حکمرانی در گام دوم انقلاب اسلامی» برگزار می‌شود.»

  دوره مطالعاتی فرجاد آغاز شد

او درباره برگزاری دوره مطالعاتی این اتحادیه در سال‌جاری تصریح کرد: «این دوره با عنوان «فرجاد» از حالا آغاز شده و تقریبا نیز دوره طولانی‌مدتی به‌شمار می‌رود؛ چراکه حدودا تا خردادماه سال آینده ادامه خواهد داشت. بناست در این دوره 3 کتاب «تهاجم فرهنگی»، «دغدغه‌های فرهنگی» و «اندیشه فرهنگی» مورد مطالعه قرار بگیرد. روند نیز به این صورت است که به‌ترتیب هرکدام از این کتاب‌ها توسط دانشجویان مورد مطالعه قرار گرفته و بعد از آن درباره این اثر بحث و تبادل‌نظر صورت می‌گیرد. نمی‌توان این مساله را نادیده گرفت که در هر دوره که قرار است یک کتاب موردبررسی قرار بگیرد، زمان کافی به این مساله اختصاص پیدا می‌کند تا مشکلی از این حیث ایجاد نشود.»

دبیر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان خاطرنشان کرد: «مهم‌ترین برنامه ما همان بحث همایش سیاسی با عنوان «تحول حکمرانی در گام دوم انقلاب اسلامی» است؛ برنامه‌ای که سال‌های قبل با جمعیت قابل‌توجهی از دانشجویان برگزار می‌شد، اما طبیعتا امسال در این زمینه محدودیت‌هایی خواهیم داشت.»

مرتبط ها