کد خبر: 67504

حضور ساعی در انتخابات و ریاستش غیرقانونی بود؟

شکایت اعضای مجمع تکواندو به دیوان عدالت اداری

اخبار رسیده به «فرهیختگان» حاکی است که برخی اعضای مجمع با شکایت به دیوان عدالت اداری خواستار ابطال انتخابات شده‌اند؛ چراکه معتقدند هم حضور ساعی و هم نحوه برنده شدنش غیرقانونی بوده است.

به گزارش «فرهیختگان»، انتخابات فدراسیون تکواندو با 57 عضو برگزار شد و در پایان هادی ساعی 29 رای کسب کرد و سیدمحمد پولادگر 27 رای به‌دست آورد و ساعی به‌عنوان برنده انتخابات اعلام و رسما رئیس فدراسیون تکواندو شد. اخبار رسیده به «فرهیختگان» حاکی است که برخی اعضای مجمع با شکایت به دیوان عدالت اداری خواستار ابطال انتخابات شده‌اند؛ چراکه معتقدند هم حضور ساعی و هم نحوه برنده شدنش غیرقانونی بوده است.

ماجرا این است که به‌علت مشخص نبودن تکلیف معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان، بنیامین شکوه‌فر، معاون پارلمانی وزارت در مجمع حاضر شد که به قوانین اشراف کامل نداشت. وی قبل از شروع رای‌گیری اعلام کرد به‌خاطر رعایت اصل بی‌طرفی به هیچ‌کدام از دو کاندیدا رای نخواهد داد و به همین دلیل عنوان شد که تعداد اعضای مجمع 56 عضو است و مطابق با آن مشکلی در انتخاب ساعی با 29 رای نبود اما معترضان می‌گویند باید مجمع را 57 نفره دانست؛ چراکه رای نماینده وزارت می‌توانست ممتنع تلقی شود و در صورتی که تعداد اعضا 57 نفر لحاظ شود ساعی نصف به‌علاوه یک رای را کسب نکرده است. از سوی دیگر گفته می‌شود ساعی در دادگاه یک محکومیت دارد و کاندیدا شدن و انتخابش به‌عنوان رئیس فدراسیون تکواندو ظاهرا قانونی نبوده و به‌خاطر این دو ابهام کار به شکایت به دیوان عدالت اداری کشیده است.

مرتبط ها